Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان مسائل مذهبی هرمزگان با تاکید بر اینکه هفته وحدت جرقه و نورامیدی برای همبستگی بیشتر مسلمانان در جهان است، گفتند: تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است،که بحمدالله این مساله در این برهه از زمان بخوبی در کشور انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ کارشناسان مسائل مذهبی هرمزگان با تاکید بر اینکه هفته وحدت جرقه و نورامیدی برای همبستگی بیشتر مسلمانان در جهان است، گفتند: تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است،که بحمدالله این مساله در این برهه از زمان بخوبی در کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته وحدت جرقه و نورامیدی برای همبستگی بیشتر مسلمانان در جهان

حجت الاسلام احمدی نیا، استاد حوزه و دانشگاه حاجی آباد، با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به تمام مسلمانان جهان اسلام با اشاره به آیه قرآن اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» بنابراین باید همه مسلمانان شیعه و سنی از دستورات حق‌تعالی پیروی و از تفرقه و جدایی پرهیز کنند.

احمدی نیا گفت: هفته وحدت جرقه و نور امیدی برای همبستگی بیشتر مسلمانان شیعه و سنی در سراسر جهان اسلام است.
وی گفت: مسلمانان شیعه و سنی با هم یکدل و یکصدا و اختلاف نظری با یکدگیر ندارند و اگر اختلافات جزئی هم وجود داشته باشد، نشانه بزرگی و پویایی اسلام و بازبودن باب اجتهاد دینی بوده چرا که فتاوای مختلف نشان از اقتدار اسلام است.
استاد حوزه و دانشگاه حاجی آباد تصریح کرد: باید مذاهب مختلف با تمسک به مشترکات و اعتقادات یکدیگر احترام قائل شوند؛ چرا که اگر نفی اعتقادات یکدیگر کنند، افرادهایی همچون داعش و گروه‌های تکفیری به‌وجود می‌آیند و آن وقت مشکلاتی برای جوامع اسلامی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توهین و جسارت به ساحت مقدس رسول الله(ص) و اهانت به مقدسات اسلام و مسلمانان، اظهار کرد:جسارت به ساحت آسمانی حضرت محمد(ص)، توهین به والاترین مقدسات مسلمانان و اهانت به احساسات میلیون‌ها مسلمان است.

احمدی نیا خاطرنشان کرد: جسارت‎های اخیر به حضرت محمد(ص) در غرب و بالأخص در کشور فرانسه که در قالب تصاویر شنیع و انزجار برانگیز؛ تحت عنوان کاریکاتور چهره بسته است و حمایت بی‌پرده مسئولین عالی رتبه کشور مذکور از این بی‌اخلاقی‌ها و تأکید بر تداوم حمایت از آن، با شعار دفاع از آزادی بیان موجب آزردگی عمیق و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان از جمله میلیون‌ها مسلمان فرانسوی تبار و ساکن در این کشور و نارضایتی و شگفتی همه انسان‌های آزاده و خردمند شده است.

بهترین راه مقابل با دسیسه دشمنان، وحدت بین مسلمانان است

حجت الاسلام جهانگیر رنجبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تبریک آغاز هفته ی وحدت اظهار کرد: قرآن کریم زمان جاهلیت را به زمان تفرقه و اختلاف تعبیر می کند که با نعمت اسلام به اتحاد و هم دلی مبدل شد؛ و در آیه ۱۰۳ آل عمران می فرماید؛ “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا – و همگى به ریسمان الهی، چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت (بزرگ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دل هاى شما، الفت ایجاد کرد، و به برکت نعمت او، برادر شدید.”

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر رودان افزود: راه گریز، البته بهترین راه مقابله با دسیسه دشمنان، وحدت بین مسلمانان است و نکته در خور اهمیت این است که همه دولت های استعمارگر برای اهداف شوم خود و برای برچیدن دین مبین اسلام در پی اختلاف و تفرقه بین مسلمین هستند.

رنجبری، مسئله وحدت میان امت اسلامی را امری بسیار مهم و اساسی در قرآن و سنت نبوی دانست و ادامه داد: در این میان، دستگاه جاسوسی انگلستان، یکی از قوی ترین سیستم برای این اختلافات هستند که برای حل این مساله نیاز به عمل کردن این آیه مذکور و روایات معصومین علیهم السلام است.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت میان مسلمانان، عنوان کرد: امروز مهم ترین نیاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است و تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است،که بحمدالله این مساله در این برهه از زمان بخوبی در کشور انجام می‌شود.

رنجبری خاطر نشان کرد: در این ایام یاد می کنم از شهید راه وحدت شهید پاسدار سردار نور علی شوشتری که به منویات مقام معظم رهبری لبیک گفته و در این راه به شهادت رسیدند و إن شاءالله که ما هم بتوانیم در این مسیر ثابت قدم باشیم و مبلّغ وحدت در بین مسلمین باشیم.

دشمنی سران کفر با پیام روشنی‌بخش اسلام سابقه دیرینه دارد

حجت الاسلام سعید سالاری، کارشناس مسائل مذهبی گفت: دولت فاسدفرانسه با حمایت از عمل ضد اخلاقی یکی از روزنامه های این کشور در توهین وقیحانه به ساحت مقدس پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) ماهیت پلید و استکباری خود را آشکار کرد.

کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان عنوان کرد: همه دنیا در روزهای اخیر شاهد آن بودند که دولت فرانسه چگونه با حمایت از عمل ضد انسانی یکی از نشریات این کشور در توهین وقیحانه به ساحت مقدس فخر عالم پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) ماهیت ضد بشری خود را اثبات کرد.

سالاری با بیان اینکه این دشمنی سران کفر با پیام روشنی‌بخش اسلام سابقه دیرینه دارد، اظهار کرد: کفار همواره برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی‌بخش پیامبران الهی از شیوه تمسخر استفاده می‌کردند؛ این حرکت زشت و ناپسند اثر ضعف و ناتوانی جبهه کفر بوده در مقابل عظمت اسلام ومسلمین از آنجایی که دشمنان قسم خورده اسلام شاهد عظمت و مجد اسلام هستند دست به چنین اقدامات ضد انسانی می زنند.

وی افزود: بی گمان چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگ‌ترین ظلم به آزادی بیان است زیرا کدام فطرت و عقل سلیمی می‌پذیرد که با توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان عالم اسم آن را آزادی بیان گذاشت.

کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان تصریح کرد: دل رئیس‌جمهور فرانسه به حال آزادی بیان نسوخته است؛ بلکه این جسارت و گستاخی‌ها بخشی از یک نقشه بزرگ‌تر در جهت کند کردن روند پرشتاب اسلام‌گرایی مردم فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته و او را واداشته به سوی خوی دوران سیاه استعمارگرایی بازگرداند و چنین جنایتی را رقم بزند.

سالاری ادامه داد: فشارهای شدیدی که این روزها از سوی دولت فرانسه بر مسلمانان این کشور وارد می‌شود در همین راستا است؛ اما مکر خدای محمد(ص) بسیار بالاتر از مکر رئیس‌جمهور فرانسه است و دیر یا زود نتیجه عملی این نوع سیاست‌ورزی را مشاهده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت مومن و بصیر مسلمان نباید اجازه دهند جریان‌های باطل، انسان‌ستیز و ضد اسلام جریان توهین به پیامبر خوبی‌ها را عادی سازی کند و از این طریق مانع شنیده شدن صدای حق در سراسر جهان شوند، خاطر نشان کرد: مسلمانان جهان با تمسک به حبل الله المتین قرآن کریم و اتحاد و یکپارچگی در مقابل جریان کفر جهانی باید ایستادگی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه مقابله انجام می شود امت اسلامی راه مقابل حضرت محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است