Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفولانزا به استان خبر داد و گفت: علیرغم توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفولانزا، سومین محموله این واکسن وارد گیلان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  دکتر آبتین حیدر زاده امروز در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 36 هزار دُز واکسن آنفولانزا در گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیگیری‌ها به جهت دریافت مرحله سوم واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و افزود: چهار هزار و 500 دُز واکسن دیگر نیز به گیلان واردشده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن آنفولانزا جدید، گفت: در این سری نیز زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان واکسینه خواهند شد.

دکتر حیدر زاده، با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفولانزا در گیلان نداشته‌ایم، افزود: علائم سندروم شبهه آنفولانزا در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفولانزا به گیلان در حال وارد شدن است.

وی با بیان اینکه بهداشت گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبهه آنفولانزایی است، گفت: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفولانزا شناسایی و مقدمات لازم به جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شباهت آنفولانزا با کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشت در جهت پیشگیری از آنفولانزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم بیش‌ازپیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب باشند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفولانزا واکسن آنفولانزا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آنفولانزا در گیلان واکسن آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه

 دو کاروان از دانشجویان عمره گزار ایرانی چهارشنبه شب وارد مدینه شدند و در هتل مختار العالمی مورد استقبال قرار گرفتند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمازی مسئول ستاد مدینه در مراسم استقبال از این دو کاروان در سخنان کوتاهی سفر اساتید و دانشجویان به مدینه منوره را از طرف مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر پیامبر و ستاد مدینه منوره خیرمقدم گفت و سفری پرخیر و توام با بهره معنوی را برای آنان آرزو کرد.

گفتنی است مدت حضور کاروان دانشگاهیان در مدینه منوره ۵ روز است که طی آن ضمن زیارت بارگاه رسول الله (ص) و مرقد ائمه بقیع، از اماکن تاریخی و مقدس این شهر از جمله محل وقوع غزوه احد، مسجد ذوقبلتین (محل تغییر قبله از مسجدالاقصی به مسجد الحرام) و مسجد قباء (اولین مسجدی که در اسلام بنا شده است) بازدید خواهند کرد و در پایان سفر به مدینه در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

گفتنی است این دو کاروان که شامل ۱۷۰ استاد و دانشجو بودند اولین کاروان‌های دانشجویی عمره گزارند که بعد از وقفه ۹ ساله وارد مدینه منوره شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم