Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:35:00 GMT

۷۰ هزار میلیارد ریال عاید کشاورزان زنجانی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۳۶۶۱

۷۰ هزار میلیارد ریال عاید کشاورزان زنجانی شد

جواد تاراسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان پیشرو در تولید زیتون، گردو، سیر و انگور در سطح کشور بوده و در زمان حاضر ۵۱۰ هزار هکتار از مساحت این استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.
به گفته وی، در حوزه باغبانی ۴۵۶ هزار تن از محصولات کشاورزی استان به ارزش ریالی ۲۴۰ هزار میلیارد ریال برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاراسی خاطرنشان کرد: در حوزه زراعت نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شده است.
وی به کشت گندم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: کشت این محصول راهبردی در بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان آغاز شده و بذرهای مورد نیاز نیز ۳۰ درصد از طریق بذرهای اصلاح شده و ۷۰ درصد هم از طریق بذر خود مصرفی کشاورزان تامین می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت در تولید بذر گندم اصلاح شده در سطح استان فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در تولید بذر گندم رتبه برتر کشوری را داریم.
تاراسی اضافه کرد: بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته که استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌ وری تولید محصول گندم را افزایش می دهد و کیفیت گندم تولیدی سال زراعی جاری کشاورزان زنجان بهتر از سال گذشته بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کشاورزی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کشاورزی زنجان وزارت جهاد کشاورزی گندم کشاورزی زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید