Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@17:31:56 GMT

مهاجر خوب به فارسی خواندنی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۴۶۵۳

مهاجر خوب به فارسی خواندنی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «مهاجر خوب» با ترجمه سعید کلاتی توسط انتشارات کتاب تداعی در ۳۰۴ صفحه و بهای ۵۹ هزار تومان منتشر شد. این کتاب شامل ۲۰ روایت از نویسندگان مهاجر به بریتانیا درباره مهاجرت و نیز ساختارهای اجتماعی شکل گرفته به دنبال آن است.

نویسندگان حاضر در این مجموعه همگی در زمره نویسندگان و روزنامه‌نگاران آسیایی‌تبار هستند که طی سال‌های اخیر به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند و در روایت‌های خود در این کتاب درباره ساختار زیستی در این کشور، نگاه به مهاجران در بریتانیا و نیز چگونگی تغییر ساختار ذهنی مهاجران برای بقا در کشورهای مقصدشان و نیز چگونگی مواجهه با جربان‌های فرهنگی و اجتماعی جاری در آن کشور صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکش شوکلا در بخشی از مقدمه چنین آورده است: فکر نگارش این کتاب از خواندن یک نظر (کامنت) درباره مقاله‌ای در روزنامه گاردین متولد شد. نویسنده آن نظر از مصاحبه یک روزنامه‌نگار با پنج نویسنده (از جمله من) دلخور شده بود. آن روزنامه‌نگار (آسیایی) با پنج یا شش فرد رنگین‌پوست مصاحبه کرده بود. نویسنده آن نظر گفته بود که چرا با نویسنده‌های شناخته‌شده و برجسته‌تر درباره فرایند نوشتن مصاحبه نشده است. فکر کرده بود لابد ما همگی دوستان آن روزنامه‌نگار بودیم. نگرانی دائمی ما انسان‌های رنگین‌پوست برای توجیه جایگاه خود، برای نشان دادن اینکه به سختی به این جایگاه رسیده‌ایم همچنان تعقیبمان می‌کند و دست از سرمان برنمی‌دارد. تا مدت‌ها من و ۱۹ نوزده نویسنده دیگر این کتاب نمی‌خواستیم فقط درباره نژاد بنویسیم...

کتاب حاضر در سال ۲۰۱۶ به عنوان اثر منتخب اتحادیه کتابفروشان بریتانیا و ایرلند معرفی و شناخته شده است.

کد خبر 561665 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو