Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در این بندر منعقد شده است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد جدیدسرمایه گذاری در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی سعیدی پور، در دیدار با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به اینکه موضوع توسعه سرمایه گذاری در بندر امیرآباد محور اصلی دیدار با نماینده عالی دولت در استان بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در این بندر منعقد شده است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد جدیدسرمایه گذاری در دست اقدام است که با توجه به توصیه ها و تاکیدات استاندار مازندران، توسعه سرمایه گذاری از جمله اولویت های اصلی این مجموعه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ و تصویب طرح جامع بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستیم که به نوعی می توانیم زمینه ی توسعه سرمایه گذاری را در استان ایجاد نماییم.

سعیدی پور، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وام بدون بهره به متقاضیان این بخش پرداخت می کند که در حوزه گردشگری در زمینه های خرید شناور ، جت اسکی، ساخت اسکله و پارک گردشگری دریایی، ساخت هتلهای ساحلی و ... سرمایه گذاری لازم در برنامه های آتی در استان صورت خواهد گرفت که رونق گردشگری در استان جز اولویت های استان است.

وی در ادامه از چالشهای تامین چوب کارخانجات سخن گفت : تامین چوب برای کارخانه ها یکی از چالش هایی است که ما با آن مواجه ایم و اینکه چوب هایی که از کشور CIS و روسیه وارد کشور می شود، ممکن است آلوده باشد بنابراین از ورود این چوب ها ممانعت شده و این باعث شده کارخانه های ما از جمله کارخانه ام دی اف و چوب و کاغذ دچار چالش شوند لذا امیدواریم این فرآیند تسهیل شده و چوب مورد نیاز کارخانجات منطقه تامین شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیر آباد، خاطرنشان کرد: اگر مشکل تامین چوب حل شود و کارخانه ها هم فعال شوند، موجب اشتغال بیش از 1000 نفر نیروی انسانی می شود. البته اگر قرار است واردات چوب اتفاق افتد باید فرایندهای کنترلی لازم توسط دستگاههای ذیربط صورت گیرد. ایشان به چالش دیگری نیز اشاره کرد و آن پر بودن انبارهای بندر و عدم خروج کالا از بندر است .علیرغم انبارهای پر موجود در بنادر نمی توانیم کشتیها ی موجود را پهلو بدهیم، و کالای جدیدی را بپذیریم ، لذا تقاضای تسهیل امر از سوی دستگاه های ذی ربط را داریم تا کالاها در بنادر نمانند چرا که بنادر محل گذر کالاها می باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر امیرآباد بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی ضمن تبریک روز کارگر گفت: خداراشاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را بدست آوردیم.

وی تاکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این امار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نینی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را شروع می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری میرسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن