Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@09:31:56 GMT

عواملی که بارداری را پر خطر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۴۸۹۹

یک جراح و متخصص زنان و زایمان در رابطه با علل بوجود آمدن بارداری‌های پرخطر گفت: سن، وزن، بیماری‌های زمینه‌ای مادر از جمله عوامل بارداری‌های پرخطر و ناهنجاری‌های جنینی است و برای پیشگیری از این موضوع باید به پزشک مراجعه شود.     خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: دکتر سودابه کاظمیگفت: سن بالا یا سن خیلی کم مادر در زمان بارداری معمولا بالای ۳۵ سال و کمتر از ۱۶سال، وزن خیلی بالا یا کم وزنی شدید مادر، هرگونه بیماری زمینه‌ای مادر اعم از فشارخون، دیابت، بیماری کبدی یا کلیوی مزمن، صرع، ناراحتی گوارشی، جفت سر راهی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از عوامل موثر در بارداری‌های پرخطر و ناهنجاری‌های جنینی است.   جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی با بیان اینکه حاملگی بطور کل یک پدیده فیزیولوژیک در زندگی زنان بشمار می‌رود اظهار کرد: گاه بارداری‌ها نیاز به مراقبت و توجه ویژه و خاص دارند که در واقع جزو حاملگی‌های پرخطر محسوب می‌شوند.   وی با بیان اینکه بارداری‌های پرخطر به آن دسته از بارداری‌هایی اطلاق می‌شود که شرایطی غیر از شرایط فیزیولوژیک و نرمال است که در بارداری پیش می‌آید تصریح کرد: عوامل خطر یا مربوط به مادر، یا جنین یا در مجموع شرایط بارداری به نحو مطلوب و معمول پیش نمی‌رود.   جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی با تاکید بر اهمیت انجام غربالگری در بارداری گفت: غربالگری در بارداری جهت تشخیص سندرم داون (منگولی یا تریزومی ۲۱) و چند نوع ناهنجاری ژنتیک دیگر بکار می‌رود.   کاظمی یادآور شد: اغلب جنین‌هایی که ناهنجاری کروموزومی و ژنتیکی دارند در همان دوران جنینی از بین می‌روند؛ یعنی خود بخود سقط می‌شوند و در واقع انگار بدن یک مکانیسم دفاعی دارد که نمی‌گذارد جنین ناهنجار رشد کند یا حتی اگر بدنیا بیایند حداکثر در یک تا دوسالگی فوت می‌کند.   وی خاطرنشان کرد: سندرم داون جزو معدود ناهنجاری‌هایی است که جنین بدنیا می‌آید و ممکن است سال‌های سال زنده بماند و رشد کند، اما با انواع و اقسام ناهنجاری‌ها و مشکلات طبی و ... که هم بار سنگین مالی برای خانواده و نهایتا جامعه دارد و هم بار روانی بسیار شدید برای خانواده.   جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی ادامه داد: کشور‌ها برای کاستن بار روانی و اقتصادی در خانواده و جامعه، روش غربالگری و تشخیص پیش از تولد این ناهنجاری‌ها را پیشنهاد می‌کنند.   وی سونوگرافی و تست‌های آزمایشگاهی را از راه‌های تشخیص این بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: سونوگرافی nt شامل تعیین ضخامت پشت گردن جنین است که در سن بارداری ۱۱ الی ۱۳ هفته انجام می‌شود و سونوگرافی آنومالی اسکن در سن بارداری ۱۸ هفته انجام می‌شود.   کاظمی تست‌های آزمایشگاهی را شامل روش‌های اسکرینینگ و روش تشخیص نمونه برداری از جفت یا همان آمنیوسنتز برشمرد و گفت: سن بالا یا سن خیلی کم مادر در زمان بارداری معمولا بالای ۳۵ سال و کمتر از ۱۶سال، وزن خیلی بالا یا کم وزنی شدید مادر، هرگونه بیماری زمینه‌ای مادر اعم از فشارخون، دیابت، بیماری کبدی یا کلیوی مزمن، صرع، ناراحتی گوارشی، جفت سر راهی و ... از عوامل موثر در بارداری‌های پرخطر و ناهنجاری‌های جنینی است.   وی یادآور شد: مشکلات رحمی شامل سیستم تناسلی مثل میوم رحمی یا رحم چندشاخ و ... هم جزو این دسته از بارداری‌ها محسوب می‌شوند.   کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: به مادرانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا دارو مصرف می‌کنند و یا هریک از مواردی که به آن اشاره شد را دارند، حتما قبل از باردار شدن با پزشک مشورت کنند و در صورت باردار شدن حتما تحت مراقبت متخصص زنان و زایمان و یا پریناتولوژیست باشد.   بیشتر بخوانید: معرفی کامل داروی آلفنتانیل   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: بارداری پرخطر جنین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بارداری پرخطر جنین جراح و متخصص زنان و زایمان بارداری های پرخطر ناهنجاری ها بارداری ها زمینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!

روزنامه کیهان نوشت: با ناهنجاری و تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!

با ناهنجاری‌ها و تخلفات باید طبق قانون مصوب مجلس برخورد شود و این تخلف چه از من متخلف موتور‌سوار صورت گرفته باشد یا یک سارق و یا یک کاسب و یا یک خانم که به کشف حجاب اقدام نموده است. با تخلف باید برخورد متناسب قانونی شود و الا در کشور سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته