Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:36:04 GMT

کاسبی در پایتخت با ۱۰هزار تومان کرایه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۴۹۳۵

کاسبی در پایتخت با ۱۰هزار تومان کرایه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ‌امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران با اعلام این خبر گفت: شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، سایتی را طراحی کرده تا دستفروشان در آن ثبت‌نام کنند و همچنین ۴۲ تا ۴۳ بازار برای ساماندهی این افراد درنظر گرفته است.  

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار دستفروش در تهران داریم، گفت: ما دستفروشان تهران را شمارش کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو داریم و آنها مدام دستفروشان را رصد می‌کنند. اطلس سدمعبر در تهران داریم.

فتاحیان با تأکید بر این موضوع که در سال ۹۷، ۲۷ هزار دستفروش در تهران داشتیم، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر هستند و علت کم شدن تعداد آنها هم ساماندهی‌های صورت‌ گرفته است، البته از طرفی شرایط کرونا هم باعث شد که مردم از دستفروشان کمتر خرید کنند. البته این را هم بگویم که معیشت سایر خانوارها هم درگیر است و دیگر مردم کمتر خرید می‌کنند. دستفروشی شغلی است که مشتری‌محور است و باید مشتری داشته باشد. وقتی مشتری کم است، تعداد دستفروشان هم کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص کمک نهادها به این قشر از جامعه با توجه به شرایط کرونایی، گفت: حدود ۹ میلیارد تومان بین ۱۰ هزار دستفروش توسط مناطق شهرداری تهران توزیع شد و به هر دستفروش یک‌ میلیون تومان پرداخت شده است. البته بنیاد مستضعفان هزینه‌ها را تأمین کرد و این پول در شرایط ابتدایی کرونا که وضعیت اسفبار بود توزیع شد. شهرداری با حمایت بنیاد، این پول را بین دستفروشان شناسایی‌شده توزیع کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران در خصوص نحوه شناسایی دستفروشان، گفت: این افراد در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و البته چون مکان دستفروشان ثابت است، در بیشتر مناطق آنها را می‌شناسند و به افراد شناسایی‌شده یک ‌میلیون تومان پرداخت شد.

مفاخریان افزود: سامانه بازاری به آدرس http://samanbazar.tehran.ir ایجاد شده است و دستفروشان با مراجعه به این سامانه  اطلاعات خود را وارد کرده و پس از احراز هویت، از ظرفیت موجود برای کسب و کار استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راسته خیابان‌های تجاری، پلازها و پیاده‌راه‌هایی که جنبه تجاری دارد، با حفظ حقوق عابرین پیاده، مکان‌هایی را برای دستفروشان در نظر گرفته‌ایم تا در آنجا مشغول به کار شوند. دستورالعمل لازم در این زمینه تهیه شده و به شورای شهر تهران ارسال شده است و در صورت تصویب قابلیت اجرا خواهد داشت. البته در حال حاضر به صورت پایلوت در خیابان ولی عصر این کار در حال اجراست تا اشکالات کار مشخص و برطرف شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه ۴۰ روز بازار و شب بازار در تهران داریم، گفت: ۵ هزار غرفه در این بازارها وجود دارد و تا پایان سال جاری به ۱۰ هزار غرفه خواهد رسید.

مفاخریان در خصوص دریافت کرایه از دستفروشان برای این غرفه‌ها، گفت: در حال حاضر هزینه‌ای بابت غرفه‌ها دریافت نمی‌شود اما قرار است حدود ۱۰ هزار تومان بابت هزینه نظافت و ... از دستفروشان دریافت شود اما هنوز زمان دریافت این رقم هم مشخص نیست.

وی اضافه کرد: بر اساس سامانه‌ای که راه‌اندازی کردیم ۱۰ هزار دستفروش ثبت‌نام کردند اما ۵ هزار نفر آنها تایید شدند.

مفاخریان در خصوص نحوه شناسایی دستفروشان و تایید آنها در سامانه گفت: سامانه به سیستم ثبت احوال و وزارت کار متصل است و افرادی که بیمه داشته باشند و یا در جایی شاغل باشند اولویت نیستند و اولویت با افرادی است که از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حرفه دستفروشی به رسمیت شناخته شده و تعدادی از دستفروشان هم شناسنامه‌دار شدند، گفت: با وزارت کار و نهادهای حمایتی در تعامل هستیم که اگر قرار است با توجه به شرایط کرونا به دستفروشان تسهیلاتی داده شود از طریق این سامانه باشد.

پربیننده ترین عطش خرید عراقی‌ها از بازار ایران گل‌فروشی‌ها پرپر شدند گرمای امسال سه‌برابر گران‌تر شد فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ تامین ۲۰قلم کالا در طرح توزیع اقلام اساسی/ شارژ کارت سرپرستان خانوارها هر ۲ماه یکبار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایتخت شهرداری تهران مشاغل دستفروشی دستفروشان ساماندهی دستفروشان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار دستفروش حال حاضر شهر تهران ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است

استاندار تهران با بیان اینکه مطالعات و جانمایی مرکز جدید دفن زباله پایتخت در حال انجام است، گفت: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران-قم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در رابطه با معضلات آراد کوه اظهار کرد: شهرداری تهران برای جابجایی آراد کوه برنامه‌ریزی دارد و یک زمینی در موقعیت جغرافیایی جدید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اکنون بحث مطالعات و جانمایی در حال انجام است، افزود: پس از طی مراحل و انجام مطالعات و طراحی‌ها، در برنامه زمان‌بندی، آراد کوه به مکان جدید جابجا خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص مکان مرکز جدید دفن زباله پایتخت تصریح کرد: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران-قم قرار دارد.

به گزارش ایمنا، انتقال روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله پایتخت‌نشینان به مجتمع پردازش و بازیافت زباله آراد کوه، مشکلات زیست‌محیطی زیادی از جمله تولید شیرابه، سموم، آلوده کردن آب‌های زیرسطحی و بوی بد برای مردم شهرستان ری و به ویژه کهریزک ایجاد کرده است.

از طی سالیان دراز بحث انتقال و جابجایی آراد کوه مطرح بوده که این موضوع در برهه‌ای شدت گرفته و در برهه‌ای کُند می‌شود و هنوز به نتیجه نرسیده و ۵۰ سال است که معضلات این مرکز پسماند، مردم جنوب پایتخت را آزار می‌دهد و بیشتر اراضی کشاورزی ری را به مراکز بازیافت زباله تبدیل کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 751263

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • ویترین تسنیم شماره ۶۶۱/تهران؛ پایتخت امنیت
  • رونمایی از «شب آبستن» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است