Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:29:02 GMT

بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۰۱۷

بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ عزت‌الله جامعی ندوشن بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و مدرس دانشگاه صبح امروز (۱۱ آبان) بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.

جامعی ندوشن متولد ۱۳۳۳ بود که علاوه بر تهیه کنندگی؛ در بازیگری هم فعال بود و در دانشگاه نیز تدریس می کرد. وی، شغل اصلی اش معلمی بود اما در دنیای هنر نیز فعالیت های داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که اصالتی یزدی داشت (اصالت وی به ندوشن استان یزد بر می‌گردد) در ابتدا و همانند بسیاری از هم‌نسلانش به دلیل مخالفت و عدم تمایل خانواده برای ورود وی به عرصه هنر به صورت مخفیانه در رشته هنرهای نمایشی با گرایش کارگردانی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد.

درزمان تحصیل موفق شد تا با اولین حضور تلویزیونی خود توانایی اش در این عرصه را به اثبات رسانده و رسما از سال ۱۳۶۶ وارد سینما و تلویزیون گردد.

جامعی در سال‌های اخیر و پس از غیبتی حدود یک دهه‌ای در عرصه بازیگری، علاوه بر کارگردانی به تهیه کنندگی و تدریس در دانشگاه (در دو رشته تهیه کنندگی و مدیریت تولید) مشغول بود.

ایفای نقش در فیلم های سینمایی حکایت آن مرد (رضا حیدرنژاد ۱۳۶۹)، جان‌سخت (علی‌اکبر ثقفی ۱۳۷۶)، خط آتش (علی سجادی حسینی ۱۳۷۳)، عشق شیشه‌ای (رضا حیدرنژاد ۱۳۷۸)، گرگ و میش (قاسم جعفری ۱۳۸۵)، چهارباندی (محمدجعفر باقری‌نیا ۱۳۹۰) و محرمانه تهران (مهدی فیوضی ۱۳۹۱)؛

بازی در مجموعه‌های تلویزیونی خاله سارا (فرامرز باصری ۱۳۷۱)، انتظار سرخ  (محمد درمنش ۱۳۷۵)، افسون (سید جواد هاشمی ۱۳۸۱)، سال‌های برف و بنفشه (سعید سلطانی ۱۳۸۵)، از نفس افتاده (قاسم جعفری ۱۳۸۵)، تقاطع (رضا ذاکری دلاور ۱۳۸۷) و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (محمود معظمی ۱۳۸۸-۹۳)؛

تهیه کنندگی فیلم های سینمایی کروکودیل، جان‌سخت، تب، چهارباندی، عشق شیشه‌ای، فیلادلفی، گیتی همسر علیرضا، حکایت آن مرد خوشبخت، دخترک کنار مرداب  و رد روی جاده؛ بازیگری و کارگردانی تئاترهای حکومت نظامی،حسین وارث آدم ، وقتی بیایید که…، سلندر و بادافره و بازی در تله فیلم های غریبه، یغما، رمز عبور، منفی صفر، توهم، شکلات تلخ و نازلی آثاری برجستۀ کارنامۀ سینمایی این بازیگر و کارگردان فقید را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری درگذشت درگذشت کارگردان استاد دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری درگذشت درگذشت کارگردان استاد دانشگاه سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری درگذشت درگذشت کارگردان استاد دانشگاه اخبار کنکور تهیه کنندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری

دومین اکران مردمی فیلم سینمایی تمساح خونی با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی فر و شبنم قربانی بازیگران و کامران حجازی تهیه‌کننده فیلم در پردیس سینمایی اکومال کرج و در جمع مردم مهمان‌نواز این شهر برگزار شد. در ایم میان ژست جالب جواد عزتی مقابل بازیگر زن مورد توجه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر