Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه در خصوص تأمین کالاهای اساسی کمبودی در استان نداریم، گفت: هیچ وقفه ای برای تولید روغن در واحدهای صنعتی گیلان، به‌وجود نیامده و از دستگاه های مسئول انتظار دارم نظارت ها بر بازار را به طور مستمر و در همه ساعات شبانه روز انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که فرمانداران نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ به نقش این ستاد در کنترل قیمت ها، تامین کالای عمومی و مایحتاج ضروری مردم و نیز نحوه توزیع آن اشاره و اظهار کرد: به این منظور در همین هفته، ستاد تنظیم بازار در همه شهرستان ها تشکیل شود و فرمانداران بصورت مستقیم بر قیمت‌گذاری و نحوه توزیع کالا نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ تولید نیز همانند تعادل قیمت‌ها برای استان مهم است و اگر تداوم تولید نباشد، گرانی ها نیز اتفاق می افتد از این‌رو باید واحدهای تولیدی خود را فعال نگاه داریم و در جهت تامین مواد اولیه آنها، دستگاه های مرتبط بصورت مستمر نظارت و پایش داشته باشند.

دکتر زارع کمبود کالا و یا شایعه بروز آن را موجب فشار روانی در جامعه خواند و افزود: بدیهی است در پی این نگرانی و کمبود کاذب ، با پدیده مازاد تقاضا مواجه می‌شویم که نمونه آن مسئله روغن طی روزهای اخیر است.

وی با بیان این مطلب که هیچ گونه کمبودی در خصوص روغن نباتی در گیلان وجود ندارد ، تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان، خود برطرف کننده این نیاز بوده و با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند .

استاندار گیلان ادامه داد: واحدهای استانی قیمت روغن را نیز افزایش ندادند و تاکید دارم سازمان صمت موجودی کالاها را بطور مرتب در تمام شهرستان های استان پایش کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص گوشت مرغ هم پس از شایعه کمبود ، شاهد افزایش تقاضا برای این محصول بودیم حال با توجه به لزوم جلوگیری از هرگونه اختلال در بازار، انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی سهم هر تولیدکننده بزرگ را بر اساس نیاز استان اعلام و سازمان صمت نیز کنترل کند که این میزان با نرخ مصوب توزیع شود.

دکتر زارع اظهار داشت: فروش مرغ زنده و لاشه بدون مجوز از استان، همچنان ممنوع است و درصورت لزوم انجام آن، نیازمند اخذ مجوز خواهد بود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت حمل و نقل در استان به نسبت بالاست و این مورد بر نرخ نهایی تمامی کالاها اثرگذار است ، باید اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با جدیت بر نحوه قیمت گذاری و اجرای آن نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید زمینه سوءاستفاده برای سودجویان به سبب شایعه کمبود کالاهای اساسی فراهم شود، از کسبه و بازاریان استان که همراهی های خوبی در توزیع عادلانه کالاها داشته اند ، تقدیر و اضافه کرد: نباید روند نظارت ها به ساعت کار اداری خلاصه شود بلکه باید این امر مستمر و در همه ساعات شبانه روز باشد و با خاطیان برخودی جدی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: عرضه خارج از شبکه و فروش کالاهای اساسی از استان همچون آرد ، مرغ و روغن واقعیتی است که با توجه به پایین بودن قیمت آنها در استان به نسبت کشور، اتفاق می‌افتد .

وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم در همه شهرستان های گیلان از میانگین کشور بالاتر نیست ، بیان داشت: منصفانه نیست نرخ کالا و خدمات از میانگین کشوری بالاتر باشد و در راستای این مهم باید همه دستگاه های مرتبط عزمی جدی بکار گیرند.

در این جلسه گزارش وضعیت بازار و اقدامات صورت گرفته بمنظور تامین کالاهای مورد نیاز مردم ، گزارشی از آخرین وضعیت موجودی بازار در حوزه کالاهای اساسی همچون روغن نباتی ، شکر و مواد پروتئینی و نیز گزارش وضعیت نرخ کرایه بار و حمل و نقل در استان بیان شد.

فرمانداران لنگرود، رودبار ، رشت ، صومعه سرا ، انزلی و آستانه اشرفیه نیز گزارشی از روند توزیع کالاهای اساسی در شهرستان خود اعلام کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرمانداران نماینده عالی دولت در گیلان ارتباط تصویری ستاد تنظیم بازار استان تولید روغن نظارت ها بر بازار کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟