Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اخیرا نماهنگی میهن‌پرستانه در کشور منتشر شد که با کمک تکنولوژی "دیپ فیک" به تصاویر مشاهیر درگذشته ایرانی جان بخشیده و آوازی میهنی را اجرا کرده بود.

تکنولوژی دیپ فیک یا جعل عمیق، مدتی است در قالب برنامه‌هایی کاربردی اختیار عموم مردم قرار گرفته و با وجود جنبه‌هایی زیبا، مانند همین نماهنگ، جنبه‌های هولناکی از جعل و تولید محتوای دروغین نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون برنامه‌نویسان پا را فراتر گذاشته و وارد تولید محتوای غیر واقعی با عنوان "فیک نیود" یا برهنگی جعلی شده‌اند. این اتفاق می‌تواند برای کسانی که عادت به انتشار تصاویر خود در فضای مجازی دارند دردسرساز شود.

به گزارش بیزینس اینسایدر، یک ربات تلگرامی تا کنون به عکس ۶۸۰ هزار زن که برخی از آن‌ها زیر سن قانونی بودند دست پیدا کرده و از آنها تصاویر برهنه جعلی ساخته است.

این خبر را شرکت سنسیتی که مسئولیت نظارت بر محتوای تولید شده از طریق دیپ فیک را دارد اعلام کرد و هشدار داد که این ربات می‌تواند تبعات سنگین اجتماعی ایجاد کند.

ترسناک‌تر اینکه، این ربات تصاویر جعلی تولیدی خود را در صورت پرداخت پول بدون نشان‌گذاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

پیش از این نگرانی استفاده از دیپ فیک در مورد ساخت و انتشار اخبار جعلی بود ولی اکنون این تکنولوژی وارد حوزه تهدید و اخاذی شده و بسیار نگران‌کننده است.

سنسیتی گفت: "به نظر می‌رسد بیشتر تصاویر اصلی از صفحات شبکه‌های اجتماعی یا مستقیما از طریق ارتباطات خصوصی گرفته شده است افراد احتمالا از هدف قرار گرفتن آنها آگاهی ندارند."

فناوری دیپ فیک از نوعی هوش مصنوعی به نام "گان" (Generator Adversarial Networks) استفاده می‌کند و  پس از الگو برداری از موارد واقعی، تصاویر جعلی نسبتا قانع کننده ایجاد کند.

کد خبر 559907 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال آسیب اجتماعی اینترنت - تلگرام ربات - روبات خانواده چالش‌های فضای مجازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری دیجیتال آسیب اجتماعی اینترنت تلگرام ربات روبات خانواده چالش های فضای مجازی دیپ فیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پیکان و آلومینوم اراک امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت و در هفته بیست و ششم لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با یک گل به سود آلومینیوم به پایان رسید.

در نیمه دوم و پیش از به ثمر رسیدن گل آلومینیوم، علی قربانی مهاجم پیکان در محوطه جریمه آلومینیوم نقش بر زمین شد که کادر فنی پیکان اعتقاد به اعلام خطای پنالتی داشت اما محمدحسین زاهدی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

در همین خصوص رسانه باشگاه پیکان با انتشار تصویر سرنگون شدن علی قربانی نسبت به اعلام نشدن پنالتی به سود این تیم معترض شد و از کارشناسان داوری درخواست کرد تا در این خصوص نظر فنی ارائه کنند.

کد خبر 6098755

دیگر خبرها

  • یک مرد 19 ساله آینده والیبال ایران را می‌سازد
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد