Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همه ساله با آغاز  فصل سرما، موضوع شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان و مرغداری‌ها به عنوان یکی از مسائل جدی این استان مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که این بیماری، علاوه بر وارد کردن خسارات زیاد به پرورش دهندگان، مخاطراتی نیز برای انسان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، وجود تالاب‌های بین‌المللی گندمان، چغاخور و سولقان و جاری بودن سه رودخانه کارون، دز و زاینده‌رود استان باعث می‌شود تا همه ساله هزاران قطعه پرنده مهاجر برای زمستان‌گذرانی، این آبگیرها را انتخاب کنند که این امر نیز می‌تواند احتمال شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:علاوه بر این، پرورش بیش از ۴۵۰ هزار طیور در خانه‌ها به صورت سنتی در مناطق روستایی و عشایری و ۲۱۳ مرغداری، باعث می‌شود تا توجه مسوولان به پیشگیری از شیوع این بیماری معطوف شود.

صالحی به پرورش‌دهندگان مرغ خانگی توصیه کرد: در این فصل با محصور کردن طیور خانگی و جلوگیری از تماس آنها با پرندگان مهاجر به توصیه‌های کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی توجه کنند.
وی افزود : تاکنون در این استان و سطح کشور هیچ‌گونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به  گزارش ایرنا، آنفلوانزای فوق حاد طیور، بیماری ویروسی است که در بین حیوانات و بیشتر از همه در میان پرندگان مشاهده می‌شود، این عفونت در پرندگان اهلی به سرعت باعث همه‌گیری در میان آنها می‌شود.
پرندگان وحشی آبزی به عنوان مهمترین ذخایر طبیعی ویروس آنفلوانزا محسوب می‌شوند و به وسیله آنها ویروس از یک نقطه به نقطه دیگری حمل و از طریق بزاق و فضله بیماری به پرندگان اهلی و کسانی که با پرندگان تماس دارند، منتقل می‌شود.
در نوع خفیف آنفلوانزای مرغی، ابتلا به بیماری با ریزش پرهای پرندگان و کاهش تولید تخم مشخص می‌شود و در نوع دوم، بیماری به سرعت در میان پرندگان شایع و باعث تلف شمار زیادی از آنها می‌شود.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزای فوق حاد پرندگان اخبار کنکور فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری