Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@12:37:00 GMT

افزایش کشته‌های زلزله ترکیه و یونان به ۵۳ کشته

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۷۴۳

افزایش کشته‌های زلزله ترکیه و یونان به ۵۳ کشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که تلفات زلزله روز جمعه در ازمیر به حداقل ۵۱ کشته افزایش یافت و حدود ۹۰۰ نفر از مردم این کشور هم زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش «آسوشیتدپرس»، نیروهای امدادی در غرب ترکیه امروز یکشنبه توانستند یک مرد هفتاد ساله را حدود ۳۴ ساعت بعد از زلزله قوی اخیر به مرکزیت دریای اژه که بخشهایی از ترکیه و یونان را لرزاند، از زیر آوار یک ساختمان بیرون بیاورند و نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این رسانه غربی، زلزله روز جمعه در ترکیه و یونان حداقل ۵۳ کشته و بیش از ۹۰۰ زخمی بر جا گذاشت. زلزله عصر جمعه مناطقی از ازمیر و همچنین جزیره ساموس را در دریای اژه لرزاند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، در نتیجه این زمین لرزه دو نوجوان در جزیره ساموس یونان کشته و حداقل ۱۹ تن دیگر در این جزیره زخمی شدند.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، تلفات زلزله ۶.۶ ریشتری در ازمیر سومین شهر بزرگ این کشور به ۵۱ کشته افزایش یافته است.

زلزله روز جمعه علاوه بر لرزاندن شدید ازمیر و جزیره ساموس یونان، در مناطق گسترده ای شامل استانبول و همچنین آتن پایتخت یونان احساس شد و باعث صدها پس لرزه هم در پی داشت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه یونان زلزله ازمیر حوادث طبیعی بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

کد خبر 6098302 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • سیل در کنیا و تانزانیا؛ ۳۸۳ کشته
  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه