Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت هزینه نهاده‌های کشاورزی با کشاروز کارت، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان، ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی تلفن همراه در کشور، شیوه‌نامه جدید واردات در مقابل صادرات به زودی ابلاغ می‌شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۱ آبان شبستان به شرح زیر است:

شیوه‌نامه جدید واردات در مقابل صادرات به زودی ابلاغ می‌شود

«علیرضا رزم‌حسینی» در نخستین نشست هم‌اندیشی با صادرکنندگان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، افزود: در یک ماه گذشته نخستین و مهمترین ماموریت تعریف شده در وزارت صنعت، بازکردن‌ قفل صادرات کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسوول، نخستین تاثیر خروج آمریکا از معاهده برجام با زیرپا گذاشتن همه تعهدات مربوطه و آغاز تحریم‌های یک طرفه مقابل ایران، بر درآمدهای ارزی و نرخ ارز در بازار بود.

وی خاطرنشان‌کرد: فهرست اقلام وارداتی مورد نیاز کشور تهیه شده که در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد و همه بازرگانان دارای تعهد ارزی از سال ۹۸ می‌توانند یک واردکننده را معرفی یا خود، اقلام مورد نیاز کشور را واردات انجام دهند.

رزم‌حسینی ادامه‌داد: از این طریق پیمان‌سپاری ارزی محقق شده و رفع تعهد نیز انجام خواهد شد که گامی خردمندانه برای حمایت از صادرات، گشایش مسیر برای توسعه صادراتی و افزایش تولید در کشور محسوب می شود تا تامین مواد اولیه تولید با این روش تسهیل شود.

وی گفت: در این شیوه‌نامه پیش‌بینی شده که مباحث تعهدات ارزی اقلام کالایی گروه های ۲ و سه همانند گذشته با بانک مرکزی بوده و تخصیص ارز نیز از این مسیر انجام شود.

وزیر صنعت افزود: درخصوص ارز اشخاص نیز هر فردی که عدم نیاز به ارز داخل کشور را اعلام کند و همچنین افرادی که واردات را به منظور صادرات مجدد انجام می‌دهند، با همین فرآیند امکان‌پذیر است.

 

ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی تلفن همراه در کشور

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در تازه‌ترین فصل‌نامه خود، آمار مربوط به حوزه فناوری در سه ماه دوم سال ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیمکارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند.

سازمان تنظیم مقررات ۱۷ سال قبل کار خود را در حوزه نظارت بر ارکان مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آغاز کرد. صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری برای ارائه هرگونه خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات، تدوین و پیشنهاد استانداردهای ملی مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین و ارائه پیشنهاد درخصوص تعیین فعالیت‌ها و بهره‌برداری غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات، تعیین جریمه در هر مورد و اعلام اعمال آن در چارچوب و مقررات پس از طی مراحل قانونی، از جمله وظایفی است که برعهده این نهاد گذاشته شده است.

رگولاتوری پس از پایان هر فصل، از وضعیت ارتباطی کشور در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، پهن‌باند در شهرها و روستاها گزارشی را منتشر می‌کند که میزان نفوذ اینترنت در کشور را مشخص می‌کند.

۹۲ هزار تلفن همگانی در کشور

در تازه‌ترین فصل‌نامه‌ای که توسط این سازمان منتشر شده، وضعیت توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. بنابر آمار این گزارش، تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۲ هزار و ۱۶۶ روستا هستند که از این بین ۴۷ هزار و ۹۳۴ دارای تلفن خانگی و بیش از سه میلیون روستایی مشترک اینترنت مخابرات و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت هستند.  

یکی دیگر از آمارهای جالبی که در این گزارش آمده، مربوط به تلفن‌های همگانی است که این روزها کمتر در کوچه و خیابان آن‌ها را مشاهده می‌کنیم و برخی گمان می‌کنند استفاده از این دکه‌های نوستالژیک به طور کلی منسوخ شده است. اما آخرین آمار نشان می‌دهد ۲ هزار و ۱۲۳ تلفن همگانی در جاده‌ها و ۹۲ هزار و ۶۲۰ باجه تلفن در کل کشور در حال فعالیت هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان

امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۷۹ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۶۵ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) در بازار ازاد ارز دلار ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومانف یورو ۳۱ هزار و ۵۰۲ تومان، پوند ۳۶ هزار و ۳۳۰ تومانف درهم امارات ۷۶۰۸ تومان، یوان چین ۴۳۸۲ تومان و لیر ترکیه ۳۵۸۱ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه ۱۰ آبان) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۷۹ دلار، هر گرم طلای ۲۴عیار یک میلیون و ۶۵۵ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود.

 

پرداخت هزینه نهاده‌های کشاورزی با کشاروز کارت

جواد وفابخش با حضور در استودیوی پخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما افزود: این کارت از هفته آینده در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

 

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای دریافت این کارت مدارک خاصی لازم نیست افزود: تنها حساب بانکی که کشاورزان در شعب بانک کشاورزی دارند برای استفاده از امکانات این کارت کفایت می‌کند.


وی ادامه داد: با کشاورز کارت؛ تنها با معرفی یک ضامن تسهیلات پرداخت می‌شود.


معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دادن کارت براساس اعتبار کشاورزان است گفت: کشاورزان در این طرح به عنوان کسانی که دارای اعتبار در تولید کشور هستند شناسایی می‌شوند.


وی افزود: فروشگاه‌های اختصاصی برای این کار در نظر گرفته شده است که توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است و توزیع کود در آنجا انجام می‌شود.


وی ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح از حدود سه هزار پایانه که در مراکز فروش نهاده‌های کشاورزی وجود دارد استفاده می‌کنیم.


وفابخش گفت: تا کنون هزار و ۵۰۰ پایانه آماده شده و مابقی در هفته آینده آماده خواهد شد و این کارت‌ها در پایانه‌های مخصوص که در این فروشگاه‌ها هست دارای کارکرد خواهند بود.


وی افزود: در گام اول به علت گران شدن کود‌ها و نهاده‌های کشاروزی مقرر شد این کار دربخش کود‌های وارداتی و همچنین کود‌های شیمیایی انجام شود و در مرحله بعد برای سایر نهاده انجام خواهد شد.

 

ششمین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد

گروه صنعتی ایران خودرو ششمین مرحله فروش فوق العاده محصولات خود را از ساعت ۱۰:۰۰  امروز یکشنبه ۱۱ آبان ماه به مدت سه روز آغاز کرد.

در این طرح سه محصول پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ دو و سمند ال ایکس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روز عرضه شده است. متقاضیان نهایی این طرح تا حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق قرعه کشی انتخاب و اعلام خواهند شد. منتخبان نیز به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

به منظور توزیع خودرو میان مشتریان واقعی، محدودیت‌های طرح‌های گذشته کماکان اجرا می‌شود. منتخبان طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده اند نیز می‌توانند در این طرح فروش مشارکت کنند.

واجدین شرایط می‌توانند در مهلت مقرر از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید تلفن همراه در کشور فناوری اطلاعات یکشنبه ۱۱ آبان یک میلیون گرم طلای هزار تومان ۲ میلیون ضریب نفوذ شیوه نامه خواهد شد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا در برنامه تلویزیونی در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری و بازرگانی، در نرخ ۴۱ هزار تومان، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است است.

ویتأکید کرد: میزان تأمین ارز بابت کالاهای اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه های روغنی، نهاده های دامی و سایر کالاها بوده است.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است. تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

وی گفت: علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا اضافه کرد: امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد. وی درخصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز عنوان کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد

کد خبر 6093432 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • همراه پرخرج
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد