Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:37:35 GMT

۵۰ تن روغن در راستای تنظیم بازار در دزفول توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۸۶۶

۵۰ تن روغن در راستای تنظیم بازار در دزفول توزیع شد

به گزارش ایرنا محمد غلامی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به همکاری خوب شرکت روغن گلستان در تامین روغن مورد نیاز این شهرستان افزود: روغن خوراکی یکی از مهمترین اقلام مصرفی در سبد هر خانوار است لذا از هیچ تلاشی برای تامین نیاز شهرستان به این کالا دریغ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فهرست توزیع کنندگان روغن در سطح شهرستان تهیه شده و بررسی و کنترل لازم درزمینه توزیع این کالا به صورت دقیق در حال انجام است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول خواستار پرهیز شهروندان از رفتار هیجانی در مورد روغن شد و گفت: مشکل تولید و توزیع روغن با تامین مواد اولیه کارخانه‌ها برطرف می‌شود. 

وی افزود: کشت دانه‌های روغنی نیز طبق اعلام مسوولان مربوطه ۴۰ درصد بیش از سال گذشته بوده و امید است با برداشت این محصول و بازرسی‌های صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قیمت‌ها کنترل شوند.

غلامی از شهروندان خواست موارد گرانفروشی را از طریق شماره تماس ۱۲۴ اعلام کنند تا برخورد لازم با متخلفان و گرانفروشان صورت گیرد.

منصور عطارزاده نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول نیز با بیان اینکه قیمت روغن به صورت قانونی تغییر نکرده ولی در بازار بالاتر از نرخ به فروش می‌رسد، افزود: متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها علاوه بر افزایش قیمت، همراه با روغن اقدام به فروش اجباری برخی کالاها به مصرف کنندگان می‌کنند که این کار غیرقانونی است و با آنها برخورد جدی می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در ادامه درخصوص توزیع برنج در این شهرستان گفت: ۲۰ تن برنج نیز در ۲ ماه اخیر با توجه به نیاز مردم در ۲۴ نقطه شهرستان توزیع شده است.

۵۱۸ بازرسی از صنوف دزفول انجام شد

غلامی با اشاره به شیوع کرونا و وارد آمدن خسارت به واحدهای صنفی دزفول اظهارداشت: نشستی درخصوص نحوه رفع مشکلات رستوران‌ها و تالارها برگزار و قرار شد تدابیری برای فعالیت این صنوف براساس پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت اندیشیده شود ولی با پیک جدید شیوع کرونا مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه رستوران‌های زیرنظر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال فعالیت هستند، افزود: انتظار می‌رود با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای رستوران‌داران و تالارها، ستاد مبارزه با کرونا درصورت بهبود شرایط تدابیری برای بازگشایی این صنوف اتخاذ کند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به ثبت ۵۱۸ بازرسی از صنوف دزفول در سامانه سیمبا طی ۲ ماه اخیر گفت: صنوف متخلف در این بازرسی‌ها و ۱۲ گشت مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، ۴۳۰ میلیون ریال جریمه شدند.

وی بررسی ۱۰۵ واحد آرد و نان شهرستان دزفول را یادآور شد و افزود: ۱۹ پرونده تخلف در زمینه کاهش کیفیت آرد و نان در ۲ ماه اخیر در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به وجود ۱۴ هزار واحد صنفی در این شهرستان گفت: متاسفانه بازار دزفول بدلیل شیوع کرونا آسیب دیده است.

محمدکاظم خدایی افزود: با توجه به شیوع کرونا ۶ انتخابات اتحادیه اصناف دزفول برگزار نشده بود که در ۲ ماه اخیر انتخابات چهار اتحادیه با رعایت فاصله اجتماعی برگزار و ۲ انتخابات دیگر نیز تا پایان هفته برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش تعداد کارگران رستوران‌ها به دلیل کاهش درآمد این واحدهای صنفی افزود: قرار بود کمک معیشتی به اصناف متضرر از کرونا پرداخت شود ولی اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفت.

۵۵ واحد صنعتی راکد در دزفول وجود دارد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به وجود ۳۰۳ واحد صنعتی در این شهرستان گفت: ۵۵ واحد صنعتی دزفول از این تعداد، در حال حاضر راکد هستند که برخی از آنها به فروش رفته‌اند و برخی به طرحی دیگر تغییر کاربری داده‌اند. 

وی نداشتن رقابت پذیری و تملک توسط بانک را از دیگر دلایل راکد بودن این واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: این واحدهای صنعتی غیرفعال برای رفع مشکلات به کمیته سرمایه گذاری اعلام شده‌اند.

غلامی اظهارداشت: ۴۱ واحد صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان دزفول در حال ساخت هستند که اغلب آنها با دریافت تسهیلات بانکی تکمیل می‌شوند.  

وی با اشاره به پایش این واحدهای صنعتی افزود: متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم را در ارائه تسهیلات با این واحدها ندارند و کاغذبازی‌های اداری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: تمام ظرفیت‌های شهرستان دزفول در زمینه صادرات، صنعت، معدن و اصناف بررسی و به صورت طرح به فرماندار و نماینده دزفول اعلام شده‌اند.

وی افزود: هشت طرح از جمله قند شهدای دزفول، توسعه فولاد روهینا، شرکت سریرا دز، طرح نایلون، تولید بستنی و تولید و بسته بندی روغن در حال احداث هستند.

دزفول ظرفیت راه اندازی یکهزار واحد صنایع تبدیلی را دارد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول از صدور ۶۵ جواز تاسیس با اشتغال ۷۷۷ نفر در ۲ ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: شهرستان دزفول با توجه به قطب کشاورزی، ظرفیت راه اندازی حداقل یکهزار واحد صنایع تبدیلی کشاورزی را دارد که این کار مستلزم همکاری ادارات، بانک‌ها و جذب سرمایه گذار است.

وی با اشاره به فعالیت یک شرکت دانش بنیان تولید دستگاه شستشو و بسته بندی محصولات کشاورزی در دزفول افزود: سه کارگاه تولید ماسک به صورت صنعتی در شهرستان دزفول راه اندازی شده است.

غلامی بیان کرد: یک واحد تولید میلگرد کمپوزیتی با اشتغالزایی ۱۵ نفر در مجتمع صنعتی شماره یک دزفول راه اندازی شده که با الیاف شیشه و رزین اقدام به تولید میلگرد با هشت برابر کشش میلگردهای معمولی می‌کند.

وی ظرفیت این واحد تولیدی را ۱۵ هزار متر در روز عنوان کرد و افزود: میلگردهای تولیدی این واحد دانش بنیان که به زودی افتتاح می‌شود، سبکتر و با ۳۰ درصد قیمت پایین‌تر از میلگردهای معمولی روانه بازار خواهند شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهارداشت: پروانه بهره برداری واحد تولیدی قند و نبات نیز صادر شده و تولید آزمایشی آن احتمالا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: این واحد تولیدی در مجتمع صنعتی شماره سه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع احداث می‌شود که ۶۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند.

معادن متخلف دزفول ۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند

غلامی اظهارداشت: طی ۲ ماه اخیر هشت پرونده تخلف برای معادن ماسه شویی شهرستان دزفول تشکیل و تحویل دادسرا داده شد.

وی با بیان اینکه این معادن به دلیل برداشت غیرمجاز ۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند، افزود: سه پرونده تخلف دیگر نیز برای معادن دزفول تشکیل شده و در حال بررسی است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: این معادن نیز در شرایط اقتصادی کنونی با مشکلاتی نظیر افزایش زیاد هزینه‌ها از جمله قیمت لاستیک ماشین آلات سنگین خود مواجه هستند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز شبانه روزی رسیدگی به واحدهای تولیدی خوزستان در مرکز استان بیان کرد: واحدهای تولیدی در هر ساعتی از شبانه روز در صورت وجود مشکل می‌توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه و اشتغال شهرستان گفت: این کارگروه پیش از آنکه در استان تشکیل شود با همکاری فرماندار و نماینده دزفول در این شهرستان تشکیل شد که جای قدردانی دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت دزفول خوزستان ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت دزفول خوزستان ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت دزفول خوزستان ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور معدن و تجارت دزفول سرپرست اداره صنعت شهرستان دزفول شهرستان گفت واحد صنعتی شیوع کرونا واحد تولید راه اندازی ۲ ماه اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود