Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@04:49:04 GMT

وظیفه طنز جراحی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۹۱۴

وظیفه طنز جراحی جامعه است

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: وظیفه طنز جراحی جامعه است و نباید سلاخی کند، امیدوارم جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان شهر بخیر فصلی عالی برای زنده نگه داشتن طنز در اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تمیزی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان ماه) در آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر "شهر بخیر" که در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار شد، اظهار کرد: طنز جایگاه ویژه‌ای در شهر اصفهان دارد، در اصفهان مردم همیشه از شیرین زبانی برخوردار بوده‌اند که در شهرهای دیگر کمتر شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از قرن ۴ تا به امروز داستانک‌ها و سروده‌هایی را در حوزه طنز و شیرین زبانی داریم، بسیاری از جک‌ها و این طنزها به جامعه بر خورنده است و برای محیط‌های کوچک مناسب‌تر است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: وظیفه طنز جراحی جامعه است و نباید سلاخی کند، امیدوارم جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان شهر بخیر فصلی عالی برای زنده نگه داشتن طنز در اصفهان باشد.

تمیزی با بیان اینکه طنز پردازان تا ۳۰ آذر ماه زمان دارند تا آثار خود را ارائه کنند، اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب برگزار می‌شود. موضوعات این جشنواره شهروندی است و امیدوارم طنزهای خوبی برای این مسابقه به دبیرخانه برسد تا شاهد آثاری خوبی از برندگان باشیم.

برگزاری این جشنواره به ارتباط با شهروندان کمک می‌کند

همچنین احمد رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نیز در این آئین گفت: می‌توان با زبان هنری با شهروندان اصفهان ارتباط ایجاد کرد که بهترین روش این زبان طنز است، زیرا طنز جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد به همین دلیل برنامه‌ای را تحت عنوان شعر و داستان طنز دز موضوع شهروندی ارائه دادیم.

وی ادامه داد: تمام کسانی که علاقه دارند در زمینه شعر و داستان مطلبی را ارائه دهند می‌توانند آثار خود را به دبیر خانه ارائه دهند تا در دو بخش شعر و داستان بر روی آنها داوری صورت بگیرد تا برندگان اعلام شوند.

رضایی با اشاره به اینکه این مسابقه از جوایز خوبی برخوردار است افزود: امیدوارم با کمک آثاری که به دست ما می‌رسد با شهروندان ارتباط بیشتری بگیریم. اداره شهروندی سعی داشته است اقدامات زیر بنایی خود را انجام دهد که در همین حوزه جشنواره‌های زیادی برگزار شده است، از شعرهای موجود در این جشنواره استفاده خواهد شد که سعی داریم در اولین اقدام این شعرها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا از آن در نرم افزار شاد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال محصول خوب هستیم و علاقه داریم که از این آثار بتوانیم استفاده کنیم و در اختیار انیمیشن سازان و فیلمسازان قرار دهیم. در جشنواره شعر و داستان شهر من شعرها را تصویر سازی کرده‌ایم تا در اختیار افراد علاقه مند قرار دهیم.

کد خبر 452934

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری احمد رضایی طنز شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شعر و داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی – هنری اتقان در احکامی نوشت:

تعامل با معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل دبیرخانه متمرکز، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ارتباط با مخاطبان و نشر آثار هنرمندان و گسترش فرهنگ کار و تلاش از طریق انجام امور رسانه‌ای، از جمله اهدافی است که دبیر جشنواره اتقان از دبیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این جشنواره خواسته است.

امیرحسین شفیعی، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، مدیر فرهنگی و دارای نشان درجه۲ هنری و مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است. شفیعی در کارنامه خود دبیر اجرایی تئاتر مهم بین المللی و ملی را به ثبت رسانده که جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از آنها است.

مصطفی ساجدی نیز فعال‌رسانه‌ای و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است. ساجدی سابقه سردبیری پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین معاونت خبر و اطلاع‌رسانی مرکز رسانه‌ای حوزه هنری انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است که فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌های هنر‌های تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنر‌های نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای)) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا ۵ خرداد ماه اعلام شده و اختتامیه آن تیرماه امسال برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد