Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای عالی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیادمسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اظهار داشت: در سیل پارسال بیش از 22 هزار واحد خسارت دید که 820 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و ساخت 7 هزار و 700 واحد مسکونی به استان اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه براین هزینه طراحی و تهیه نقشه، صدور سند و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی نیز برای حادثه‌دیدگان رایگان بود و تأمین آن بر عهده بنیاد مسکن قرار داشت. در عین حال 65 هزار تن سیمان رایگان نیز که اهدایی مقام معظم رهبری بود در مناطق حادثه‌دیده توزیع شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: 721 پروژه عمرانی در سطح روستاهای سیل‌زده با اعتبار 74 میلیارد تومان اجرا شد که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه گلستان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است، ابراز داشت: از ابتدای امسال نیز 4 مورد حادثه از جمله رانش، سیل و زلزله در استان رخ داده که به یکهزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: به رغم پروسه طولانی تامین اعتبارات برای بازسازی واحدهای مسکونی، بنیاد مسکن استان منتظر تخصیص و تامین اعتبارات نشد و با اخذ مجوز از دفتر مرکزی بنیاد، اعتبارات لازم در ساعات اولیه پس از حادثه از منابع داخلی بنیاد تامین و 24 ساغت پس از وقوع حادثه کار ساخت و سازهای خانه‌های مردم آغاز شد.

احداث 5 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد خراسان جنوبیامضای تفاهم‌نامه تأمین زمین جهت 2846 واحد مسکونی و 1800 شغل برای ایثارگران آذربایجان شرقیتعیین سهم مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مجلس

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: در حال حاضر که بیشتر از یکماه از زلزله رامیان و مراوه تپه می‌گذرد برخی واحدهای مسکونی تکمیل شده و حتی تعدادی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: مردم باید قبل از وقوع حوادث با استفاده از خدمات و تسهیلات بنیاد مسکن نسبت به مقاوم سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

حسینی با یادآوری مقاوم سازی 11 هزار واحد مسکونی در سال گذشته گفت: تا پایان امسال 10 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی می‌شود.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار واحد مسکونی واحدهای مسکونی مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری