Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@06:34:14 GMT

افزایش هراس‌ها از آشوب‌های پساانتخاباتی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۲۲۶

افزایش هراس‌ها از آشوب‌های پساانتخاباتی در آمریکا

خبرگزاری فارس: دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به پیروزی مجدد در انتخابات امید دارد که حتی نزدیک‌ترین مشاوران وی شب گذشته (چهارشنبه) اعتراف کردند: «تنها فردی که در کاخ سفید بر این گمان است که ترامپ می‌تواند پیروز شود، خود شخص ترامپ است».

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در حالیکه ترامپ تور چهاده توقف خود در ایالات کلیدی و سرنوشت‌ساز سراسر آمریکا را در روزهای پایانی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کرده است، جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از از آن است که رقیب وی «جو بایدن» با اختلاف هشت درصد همچنان پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌ رسانه‌‌های محلی، تاکنون نود میلیون آمریکایی در انتخابات زودهنگام آمریکا شرکت کرده‌اند و جدیدترین نظرسنجی شبکه «فاکس‌نیوز» نشان می‌دهد که بایدن با حمایت ۵۲ درصدی رأی‌دهندگان در نظرسنجی‌ها از ترامپ با حمایت ۴۴ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق این گزارش، پیروزی نامزد نهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی آنها در ایالات کلیدی یا به اصطلاح ایالات چرخشی همچون فلوریدا و پنسیلوانیا منوط می‌شود که رقابت بایدن و ترامپ در آنجا بسیار تنگاتنگ است.

در نظام انتخاباتی آمریکا که در آن آراء الکترال نقش مهمی را ایفا می‌کند، ممکن است که نامزدها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری کسب می‌کنند، در نهایت شکست بخورند؛ همچون مورد مشابه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری در مقایسه با ترامپ به دست آورده بود، در نهایت به دلیل آنکه آراء الکترال ترامپ بیشتر بود، شکست خورد.

دیلی میل در ادامه گزارش کرد، با اینحال، یک منبع در کاخ سفید شب گذشته از ناامیدی کارکنان کاخ سفید از پیروزی ترامپ در انتخابات سخن به میان آورد و گفت: «اغلب افراد (کاخ سفید) پذیرفته‌اند که دیگر کار تمام است. همگی مشاغل دیگری را برای خود در نظر گرفته‌ایم. در حال حاضر، تنها فردی که در کاخ سفید فکر می‌کند که دونالد ترامپ می‌تواند پیروز شود، خود ترامپ است».

این منبع آگاه کاخ سفید به تلاش‌های لحظه آخری ترامپ برای جلب حمایت ایالات کلیدی اشاره کرد و گفت: «اما او یک مبارز خیابانی است و اگر فلوریدا و پنسیلوانیا را به دست آورد، شانس اندکی برای پیروزی وجود دارد، گرچه بعید است اما انجام‌ شدنی است».

طبق برآوردها، انتظار می‌رود ۱۵۰ میلیون آمریکایی تا پایان روز انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) رأی دهند که یک مشارکت بی‌سابقه به حساب می‌آید.

*افزایش هراس‌ها از آشوب‌های پساانتخاباتی

طبق این گزارش، در شرایطی که انتظار می‌رود انتخابات ریاست‌جمهوری امسال با خشونت‌هایی همراه باشد،‌ شهرهای لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا، مرخصی‌های نیروهای پلیس را لغو کرده‌اند و فرمانداران بسیاری از ایالات از جمله کالیفرنیا نیز نیروهای گارد ملی را برای بروز موارد احتمالی خشونت به حالت آماده‌باش درآورده‌اند.

از طرف دیگر، پنتاگون در صدد است در صورتیکه معترضان در شرایط باخت ترامپ، تجمع برگزار کنند، نظامیان آمریکایی را به خیابان‌های «واشنگتن دی سی» اعزام کند. گروههای شبه‌نظامی مسلح تهدید کرده‌اند که در انتخابات اخلال ایجاد کنند.

طبق گزارش دیلی‌میل، طبق برآوردها بعید است که سه‌شنبه شب نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شود مگرآنکه یکی از نامزدها با اختلاف پیروز شود.

ماهها است که ترامپ انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را زیرسؤال برده است و از احتمال تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع بایدن خبر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته با انتقاد از فرایند رأی‌گیری از طریق صندوق‌های پستی گفت:‌ «هزاران رأی جعلی وجود دارد که علیه ما است. اگر لازم باشد، این قضیه را به دیوان عالی می‌کشانیم».

بر اساس گزارش دیلی میل، در صورتیکه دیوان عالی مسئولیت تصمیم‌گیری درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده گیرد، احتمالاً به نفع ترامپ تمام خواهد شد زیرا وی اخیراً «امی برت» گزینه مورد نظر خود را بعنوان قاضی دیوان عالی برگزیده است.

دیلی میل در پایان گزارش با اشاره به ابهاماتی که در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد، نوشت، همچنان گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا وجود دارد و برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ملانیا با ترامپ توافق کرده تا زمانیکه وی در کاخ سفید است، با وی رابطه خود را ادامه دهد و پس از آن از او جدا شود که البته سخنگوی ملانیا در زمان انتشار این خبر، این اتهامات را رد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مشاوران ارشد کاخ سفید دونالد ترامپ انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاخ سفید دیلی میل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید