Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:21:32 GMT

شروع رایزنی‌ها برای تشکیل پارلمان انتقالی در سودان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۳۵۰

شروع رایزنی‌ها برای تشکیل پارلمان انتقالی در سودان

سخنگوی مرکزی شورای ائتلاف آزادی و تغییر از رایزنی‌های گسترده این ائتلاف با تشکلات سیاسی مدنی این کشور برای تشکیل پارلمان انتقالی سودان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، براساس اعلامیه سند قانون اساسی سودان که ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان امضاء کرد 67 درصد کرسی‌های مجلس قانون گذاری این کشور متعلق به ائتلاف مزبور شد و بقیه کرسی‌ها به سایر احزاب و گروه‌هایی رسید که خارج از این ائتلاف قرار دارند و در کنار نظام سابق خارطوم نبوده‌اند اما به دنبال امضای توافقنامه صلح دولت انتقالی با گروه های مسلح سودانی موسوم به جبهه انقلابی، سهم ائتلاف آزادی و تغییر از مجلس قانون گذاری به 55 درصد کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، پس از اینکه خارطوم با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرد، مقامات سودانی اعلام کردند: توافق عادی سازی نیازمند تایید پارلمان است و این پارلمان به زودی تشکیل خواهد شد. این مقامات معتقدند پارلمان انتقالی صلاحیت تایید یا رد توافق عادی سازی روابط با تل آویو را دارد اما مخالفان می‌گویند: این موضوع درصلاحیت یک پارلمان منتخب است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر گفت: این ائتلاف طی هفته جاری رایزنی‌هایی را درباره تشکیل پارلمان انتقالی با کمیته‌های مقاومت، حزب الامه،  اتحادیه‌های صنفی و جبهه انقلابی انجام می دهد و این مشورت‌ها تا سه شنبه آینده ادامه خواهد یافت.

خانم امینه محمود به روزنامه سودان تریبون گفت: ائتلاف آزادی و تغییر طی نشست دیروز خود کمیته ویژه‌ای را برای گفت وگو با گروه‌های سیاسی درباره تشکیل مجلس قانون گذاری تعیین کرد. این کمیته 7 عضو دارد و قرار است نشست‌هایی را با شورای حاکمیتی و نخست وزیری درباره تعیین وزیران جدید برگزار کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته وی، اعضای این کمیته طی مشورت‌هایی که با طیف‌ها و گروه‌های مختلف انجام خواهند داد، پیشنهادهای ویژه‌ای درباره پست‌های حاکمیتی برای جبهه انقلابی ارائه خواهد داد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت:  سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی سودان تحت آزمایشات تشخیص ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.

عادی‌سازی شورای نظامی سودان با رژیم صهیونیستی؛ غیرقانونی و مخالف با جریان‌ داخلی

سودان تریبون بدون اشاره به نتایج این آزمایشات نوشت: دیدارهای هفته  گذشته برهان با چند نفر از مسئولان که به کرونا مبتلا شده بودند، سبب شد تا وی آزمایش ابتلا به این ویروس را بدهد

نتایج آزمایشات ابتلا به ویروس کرونا صادق المهدی رهبر حزب الامه، شیخ خضر مشاور ارشد نخست وزیر و محمد فاتح زین العابدین رئیس بانک مرکزی سودان هفته گذشته مثبت شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت سودان شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در این کشور به 13 هزار و 804 رسید که از این تعداد 837 نفر تاکنون  جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان ائتلاف آزادی و تغییر پارلمان انتقالی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام "محمد موحدی آزاد" در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه ادامه داد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم و ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

همچنین آیت‌الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان برای استفاده در پست‌های مدیریتی کشور اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است و شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌ مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

همچنین موحدی آزاد به صورت سرزده از مجتمع قضایی شهید صدوقی (ره) بازدید، در این برنامه با حضور در شعب با تعدای از قضات، کارکنان و مراجعان دیدار و گفت و گو کرد و سپس به بررسی تعدادی از پرونده‌های تشکیل‌ شده پرداخت.

وی همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد افزود: آزادی از شعارهای اصلی انقلاب ماست و بخش های مختلف دارد که قابل تفسیر و تعبیر است البته در اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضائیه تامین آزادی‌های مشروع است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد؛ آزادی های مشروع از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است