Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@02:23:50 GMT

آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید در امسال

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۴۰۱

آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید در امسال

معاون آموزشی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید در امسال توضیح داد و افزود: با توجه به ایام کرونا و شیوع آن در این موقع از سال به برخی دانشگاه ها مجوز افزایش تمدید دو یا سه هفته ای ترم جاری داده شد تا دانشجویان بتوانند به دور از استرس ترم جاری را به پایان ببرند. در ادامه جزئیات بیشتر از نحوه تحصیل دانشجویان جدید در دانشگاه ها را در خبر افکارنیوز بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش افکارنیوز،  علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درباره تاخیر آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان نو ورود و چگونگی جبران آن گفت: همه دانشگاه ها از اواخر شهریور و اوایل مهر فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ممکن است زمان آغاز فعالیت آموزشی دانشگاه ها در برخی از آنها از یک هفته تا ۱۰ روز تفاوت داشته باشد ولی همه دانشگاه ها در آن بازه زمانی اعلام شده فعالیت خود را شروع کردند، دانشجویانی که تازه به دانشگاه ها ملحق می شوند حدود یک ماه و ۱۰ روز از آموزش عقب مانده اند.

برنامه های وزارت علوم برای جبران عقب ماندگی نو دانشجویان در برخی دانشگاه ها  

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دانشگاه ها برای اینکه این ترم دانشجویان با مشکل مواجه نشود و بتوانند این ترم را با موفقیت پست سربگذارند، برنامه هایی را پیش بینی کرده اند، مجوزهایی هم به دانشگاه ها داده شده است.

 

 

وی ادامه داد: دانشگاه ها می توانند واحدهایی که ارائه می دهند که کمتر از معمول باشد همچنین ساعت های کلاسی را اضافه کنند تا دانشجویان در بازه زمانی باقی مانده از ترم، بتوانند جبران کنند.

امکان تمدید ترم جاری میسر شد

خاکی صدیق با بیان اینکه تمدید ترم دانشجویان نو ورود برای جبران عقب ماندگی این دانشجویان از آموزش در دستور کاری برخی از دانشگاه ها قرار دارد افزود: همچنین دانشگاه ها می توانند ترم دانشجویان را برحسب ضرروت دو تا سه هفته تمدید کنند تا دانشجویان بتوانند درس شان را با آرامش به پایان رسانده و لطمه ای بابت این موضوع نبینند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دانشجویان وزارت علوم دانشجویان سال تحصیلی وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید دانشجویان جدید دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نام نویسی کرده‌اند؛ تاکید کرد: دانشجویان تا امروز ۱۵ اردیبهشت مهلت نام نویسی دارند.

وی افزود: دانشجویان برای دریافت وام شهریه تا پایان اردیبهشت مهلت نام نویسی در سامانه صندوف رفاه دانشجویان وزارت علوم را دارند.

گنجی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، تمام وام‌های دانشجویی تا پایان تیر ۱۴۰۳ پرداخت خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: به دانشجویان شاغل و پردیس خودگردان هیچ نوع وامی تعلق نمی‌گیرد و فعلاً دانشجویان روزانه و شبانه در اولویت قرار دارند.

گنجی گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان، بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر ۹۰ میلیون تومان و در شهرتهران ۱۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن