Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تصمیم ترکیه برای تبدیل کلیسای کورا متعلق به دوران بیزانس به مسجد ، نقاشی های دیواری و موزاییک های این موزه تاریخی استانبول با پرده های سفید پوشانده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « panarmenian»،پس از تصمیم ترکیه برای تبدیل کلیسای کورا متعلق به دوران بیزانس به مسجد ، نقاشی های دیواری و موزاییک های این موزه تاریخی استانبول با پرده های سفید پوشانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتظار می رفت که این موزه در روز 30 اکتبر کار خود را به عنوان مسجد آغاز کند و اولین نماز در آن اقامه شود اما برگزاری اولین نماز برای انجام آماده سازی های بیشتر به تعویق افتاد .

 

گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال حکم ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر تبدیل کلیسای کورا به مسجد تصاویر حضرت مسیح ، نقاشی های دیواری و شمایل های موزه با پرده های سفید پوشانده شده است.

 

پس از خدمت به عنوان کلیسا برای بیش از یک هزار سال، کلیسای منجی مقدس (Church of the Holy Saviou) مانند بسیاری دیگر از مکان های عبادت مسیحیان در بیزانس پس از اینکه این شهر در سال 1453 به دست نیروهای عثمانی افتاد، تبدیل به مسجد شد.

 

 اما این كلیسا كه محل تجلیل از نقاشی های بیزانس بود بر اساس رویکرد سكولار جمهوری جدید كه توسط «مصطفی کمال آتاتورک» پس از شکست و فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال 1923 بنا نهاده شد در سال 1945 به موزه تبدیل شد.

 

 این کلیسا ابتدا با نام «کلیسای ناجی مقدس کورا» شناخته می‌شد و آن را روی خرابه‌های کلیسایی دیگر بنا کرده بودند که بیرون از دیوارهای پایتخت سابق امپراتوری روم شرقی، یعنی شهر قسطنطنیه (استانبول امروزی) قرار داشت.

 کلیسای کورا در استانبول که قرار است تبدیل به میجد شود یکی از زیباترین بناهایی است که در کشور ترکیه وجود دارد و بعد از ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه استانبول به شمار می رود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلیسای کورا مسجد ترکیه نقاشی های دیواری کلیسای کورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ محمدامین نوروزی گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: ارزش سوخت‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

کد خبر 6088537

دیگر خبرها

  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری