Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:19:52 GMT

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۹۳۵

سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی

 به گزارش ایرنا، سال‌هاست در کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر آزادی‌ بیان به شکلی انتخاب و هدایت می‌شود که ظاهری مردم فریب و باطنی برضد حقوق و آزادی‌های بشر دارد و اساس دین مبین اسلام را که بر بنیان آزادی، محبت و مهربانی و نوع دوستی استوار است هدف ضربات خود قرار داده است.

کشورهایی که گسست فکری بشریت را محترم شمرده و انحطاط فرهنگی و اخلاقی را  ویژگی زندگی خود قلمداد می‌کنند در رسانه های که در بدو ایجادشان پاکی و درست نویسی اصول بود با طرح مواضع، پیام‌ها و نمادهای تصویری خارج از شمول انسانیت پیامبر مهربانی (ص) را در جهان هدف قرار می‌دهند تا به زعم اندیشه پوچ‌شان اسلام را نابود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دیدن این دشمنی‌ها که این روزها قلب هر مسلمانی را سخت آزرده است پی می‌بریم که دشمنان اسلام  همواره از وحدت شیعه و سنی هراس داشتند زیرا آنان می‌دانستند با وحدت این ۲ مذهب اسلامی هرگز نمی‌توانند ضربه‌ای بر پیکره اسلام وارد کنند.

در سنّت و کتاب ادیان توحیدی، پروردگار یگانه همواره  امت مومن خود را به «وحدت»، یکپارچگی و دوری از تفرقه فرا می‌خواند. حضرت محمد مصطفی(ص) نیز به عنوان آخرین پیام‌آور این سنّت‌ الهی، رسالت خویش را بر بستر اتحاد مؤمنان و ایمان‌آورندگان عملی ساخت.

علما و بزرگان جهان اسلامی، اعم از شیعه و سنی، همواره کوشیده‌اند اختلافات خود را، که جنبه اعتقادی دارد، با بحث و گفت‌وگوی علمی مورد مداقه و کنکاش قرار دهند و به شدت از تفرقه و دو دستگی اجتناب کنند.

سیستان و بلوچستان پرچم دار وحدت در جهان اسلام

سیستان وبلوچستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای در زمینه مسائل قومی ومذهبی برخوردار است.

سیستان و بلوچستان دیار اندیشه‌های بزرگ است، اندیشه‌های که همواره شیعه و سنی را دست در دست هم برای سرافرازی اسلام در کنار هم نگاه داشته است درست در  زمان‌های تبعید رهبر معظم انقلاب  در این استان بود که موضوع اجرایی شدن هفته وحدت مطرح و این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی رسمیت پیدا کرد و در جهان اسلام گسترش یافت.

دشمنان این مرز و بوم همواره اشتراکات و روحیه انسجام اجتماعی مردمان این سرزمین را تاب نیاوردند و همواره در طول تاریخ بویژه در ۴۰ سال گذشته که انقلاب شکوهمند اسلامی با پرچم وحدت و یکپارچگی امت اسلام پا به عرصه گذاشت سعی داشتند با واردکردن جریانات انحرافی و خشونت طلب در منطقه فضای اتحاد این استان را خدشه‌دار کنند.

اتحاد در مقابل جبهه کفر یک راهبرد مستمر 

وحدت جامعه اسلامی همواره از الزامات رسیدن به مدینه فاضله است مدینه ای که کشورهای جهانگشا با تمام ابزارها و قدرت‌ها درصدد دور کردن این آرزو هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مسلمانان و کشورهای اسلامی با اتحاد و همدلی در مقابل جبهه کفر از کیان اسلامی دفاع کنند و این کار نه یک تاکتیک مقطعی بلکه یک راهبرد مستمر خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: خداوند در آیات شریفه قرآن کریم، امت اسلام را امت واحده و یکدست خوانده و همه ابزار را آماده کرده مانند پیامبر اکرم (ص) که همچون شمعی در جمع بود و با گردآوری همه افراد و گروه ها در جامعه خود وحدت ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای هدایت جوامع بشری فرستاد و قرآن کریم را نیز ابزار کار قرار داد و آن را یکی از مصادیق و محورهای وحدت اعلام کرد که طبق اراده الهی از هر گونه تحریف مصون مانده و مردم نیز از گذشته تاکنون ارادت خود را به قرآن حفظ کرده اند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: در احکام دین اسلام مشترکات زیادی وجود دارد که همه اینها مایه وحدت است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نکنید که باعث ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود و شما را سست و آسیب پذیر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این وظیفه ماست که به حکم قرآن و خواسته پیامبر(ص) جامه عمل بپوشانیم و باید توجه کنیم که معنای وحدت تنزل و دست برداشتن از عقاید نیست بلکه به معنای تکیه بر مشترکات، رسیدن به اهداف مشترک و مبارزه با دشمن مشترک است.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: دشمن با همه اسلام و اسلام خواهان مشکل دارد و همواره در صدد ضربه زدن به همه امت اسلام است به همین سبب حفظ وحدت یک وظیفه همگانی است و باید برای تقویت آن تلاش و با تفرقه افکنی مبارزه کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان به محورهای مهم وحدت در سطح جامعه پرداخت و تاکید کرد: وحدت باید در قول و عمل خود را نشان دهد و تنها مختص هفته وحدت نیست بلکه باید شرح صدر داشته باشیم و بتوانیم افکار و عقاید مختلف را تحمل و از توهین و سوءظن به همدیگر پرهیز کنیم.
امام جمعه زاهدان رعایت انصاف و محور قرار دادن حق را از دیگر نکات مهم وحدت برشمرد و افزود: در فرمایشات امام علی(ع) آمده است که نسبت به مردم انصاف به خرج دهید و آنچه را برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید لذا این مهم است که ما حق را معیار قرار دهیم و انصاف را رعایت کنیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اقدام عملی و تلاش مشترک در عرصه‌های مختلف را از مهمترین محورهای حفظ وحدت در جامعه اسلامی دانست و افزود: تحقیق علمی و پژوهش در سایر زمینه‌های مورد نیاز جامعه و فعالیت در جنبه‌های فرهنگی و دفاع از اسلام در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از جمله مواردی است که می توانیم در کنار هم به صورت مشترک و هماهنگ عمل کنیم.
وی فرهنگ سازی، توجیه مردم، کمک به کادر سلامت و برگزاری و گسترش رزمایش کمک مومنانه با همدلی و تلاش مشترک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یکی از مصداق های وحدت در جامعه اسلامی مبارزه با ویروس کروناست که با این اقدام وحدت خود را در عمل ثابت کرده ایم.

اسلام خط قرمز مسلمانان

چشم انداز کشورهای اسلامی به ویژه سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی نشان از یک همبستگی عمیق میان مسلمانان و اندیشه‌های ناب اسلام دارد.

همبستگی‌ای که با احساس تعلق خاطری عمیق همراه است و پذیرندگان و پیروان این آیین الهی را نسبت به هرگونه توهین به مقدسات و باورهای دینی‌شان رنجیده خاطر می‌سازد.

رییس ستاد گرامیداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر اکرم(ص) و تعالیم دینی اسلام خط قرمز مسلمانان است و هیچکس حق اهانت به مقدسات ما را ندارد.

حجت الاسلام دکتر علیرضا بی‌نیاز افزود: در سراسر جهان نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان زندگی می‌کنند که اگر اتحاد و یکپارچگی آن‌ان به طور کامل برقرار شود هیچ شخص و قدرتی جرات هتک حرمت به پیامبر الهی و مقدسات شان را پیدا نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: رسول الله(ص) و مقدسات دین ‌مبین اسلام خط قرمز مسلمانان است و دشمنان نیز باید بدانند با حرکات پست و ذلیلانه خود و حمایت از هتاکان هرگز از الفت مسلمانان به رسول مکرم اسلام(ص) کاسته ‌نشده بلکه روز به روز بر علاقه‌مندان اسلام و شمار مسلمانان‌جهان نیز افزوده می‌شود. 

رییس ستاد گرامیداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت امسال به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق تلویزیون و سایر رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری همایش وحدت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، تجمع و گردهمایی علما، ائمه جمعه و مبلغان دینی، برگزاری کاروان‌های قرآنی و محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف، برنامه‌های زنده تلویزیونی و پوشش برنامه‌های برگزار شده در مساجد و اماکن مختلف علمی و فرهنگی از جمله مهمترین برنامه‌های هفته وحدت در این استان است.

جانشین نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که از صدر اسلام قلوب مردم به رسول الله(ص) جذب شده  هم‌اینک نیز این‌گونه است و با آموزه‌های نیکویی که در اسلام داریم همگان دین خودشان را نسبت به پیامبرگرامی(ص) ادا و در برنامه‌های مختلف این هفته شرکت کنند.

وی اظهارداشت: قرآن و رسول الله(ص) خط قرمز مسلمانان است و از آن کوتاه نخواهند آمد و با اقتدار در مقابل اهانت‌ها ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته وحدت سالجاری با در نظرگرفتن شرایط و محدودیت‌های ویروس کرونا برگزار می شود افزود: وظیفه ما این است که سلامت مردم را در نظر بگیریم از این‌رو تلاش بر این است که برنامه‌ها باشکوه بیشتر، کیفیت بهتر و جمعیت کمتر برگزار شود. 

وی با اشاره به پیام اصلی هفته وحدت در سالجاری بیان کرد: مسلمانان ارادتشان به رسول الله(ص) روز به روز  بیشتر می‌شود و اقدامات دشمنان نه تنها از اراده آنان کم نخواهد کرد بلکه این اتفاق زمینه‌ساز تشکیل امت واحده اسلامی و تقویت وحدت اسلامی در جهان خواهد شد.

وحدت یک امر الهی 

کارشناس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: هفته وحدت، همان موضوعی است که خداوند سبحان در کلام خود در بحث وحدت، انسجام و اتحاد دینی به آیه «واِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا». اشاره کرده است.

مولوی عبدالرحیم رییسی افزود: اتحاد امری الهی است که خداوند برای عموم جهان اسلام لازم کرده است و در اینجا قید شیعه و سنی مطرح نیست.

وی بیان کرد: کسی که هفته وحدت و  اتحاد دینی را قبول ندارد مخالف قرآن و امر الهی است زیرا خداوند وحدت را بر تمام مسلمانان واجب کرده و این مهم از واجبات اساسی دین اسلام است.

کارشناس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این روزها مسلمانان برای نجات از اقدامات دشمنان و دیکتاتورهای ستمکار جهان باید با اتحاد و همدلی خود مشت محکمی به دهان دشمنان بکوبند.

سیستان و بلوچستان الگوی عینی وحدت

 پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این نتیجه جهانی و بزرگ را برای امت اسلامی به ارمغان آورده است که مسلمانان بتوانند با تفرقه افکنی دشمنان مقابله کرده و جهان اسلام را برای رسیدن به مدینه فاضله یاری کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین منزلگاه وحدت در جهان اسلام الگویی عینی برای تمام مسلمانان جهان است تا با پرهیز از تفرقه و با روی آوردن به اسلام اصیل و مبناهای فکری عمیق در کنار یکدیگر، سرافرازی و توسعه کشورهای اسلامی را رقم بزنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان جامعه مسلمانان اختصاصی ایرنا هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان جامعه مسلمانان اختصاصی ایرنا هفته وحدت سیستان و بلوچستان جامعه مسلمانان اختصاصی ایرنا هفته وحدت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد