Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بنا به اعلام آجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با اشاره به نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، گفت: از روز شنبه با گسترش هواپیما‌ها و جنگنده‌های این نیرو از کلیه پایگاه‌های نهاجا به پایگاه اصفهان آغاز شده است در این مرحله، ده‌ها فروند از انواع هواپیما‌های شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین به مدت ۲ روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «صاعقه» در آسمان «فدائیان حریم ولایت» وی افزود: در این رزمایش، هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴، اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی c. ۱۳۰ به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین، کرار، ابابیل، آرش و کمان ۹۹ مجهز به موشک‌های نقطه زن، بمب‌های هوشمند برد بلند و اخلال گر راداری که از روز‌ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: این رزمایش به منظور ارتقا توان رزم، تمرین اجرای طرح‌های عملیاتی و کسب الگوی مناسب جهت نبرد در شرایط واقعی و با بهره گیری از انواع هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده خاطر نشان کرد: اجرای عملیات رصد، شناسایی و عکسبرداری با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، انهدام اهداف هوایی و زمینی با استفاده از مهمات نقطه زن و هوشمند، عملیات گشت هوایی با استفاده از هواپیما‌های رهگیر مجهز به موشک‌های بومی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن، سوخت گیری هوایی و عملیات جنگ نوین برای مقابله با تهدیدات نوظهور دشمن از بخش‌های مهم این رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی گفت: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محور‌های مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.
نمایش سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته در رزمایش «فدائیان حریم ولایت» فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.   اجرای تاکتیک‌های رزمی توسط خلبانان جوان و شجاع نهاجا وی تصریح کرد: در این رزمایش که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با تکیه بر خودباوری کارکنان جوان و خودکفایی نیرو‌های مسلح، بخصوص نیروی هوایی الهی ارتش انجام می‌شود، خلبانان جوان، شجاع و آموزش دیده نیروی هوایی ارتش به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد با استفاده از تجربه گران‌بهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته‌ها و تاکتیک‌های رزمی خود را اجرا خواهند کرد.   برگزاری رزمایش‌ها در اوج تحریم فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: دشمن طی این سال‌ها با فشار همه جانبه به کشورمان تصور می‌کرد در بخش نظامی و به ویژه حوزه هوایی که تجهیزات محور است تاثیر گذاشته و بتواند توان دفاعی کشور ما را کاهش دهد، اما همانگونه که مشاهده می‌کنید ما رزمایش‌های متعددی را در شرایطی برگزار می‌کنیم که در اوج تحریم قرار داریم.   برگزاری رزمایش یعنی مصرف قطعات و به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته نصیر زاده با اشاره به برگزاری سه رزمایش در سال جاری توسط نیرو‌های هوایی ارتش ادامه داد: برگزاری رزمایش یعنی مصرف قطعات و به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته و شما در این شرایط به خوبی این توان را مشاهده می‌کنید این آمادگی و توان رزم بیانگر آن است که تحریم هیچ اثری در بحث نظامی نداشته و ما سالهاست که این تحریم‌ها را تجربه کرده و روی پای خود ایستاده ایم و هیچ اتکایی به بیگانگان نداریم و این که تحریم‌ها برداشته شده و یا ادامه پیدا کند تاثیری بر توان دفاعی کشور ما ندارد و این مهم به دلیل اتکای نیرو‌های مسلح کشورمان به توان داخل و جوانان است.

وی اظهارداشت: امروز به فضل الهی و با رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا به سطح بالایی از توان و بازدارندگی دفاعی رسیده ایم که تماما به توان و منابع داخلی متکی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر نیروی هوایی ارتش رزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ «الهامی» با بیان اینکه عملیات وعده صادق اقتدار نظام را به نمایش گذاشت، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند