Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@00:43:12 GMT

رزمایش شیمایی آتش‌نشانی گرگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۶۹۹۰

رزمایش شیمایی آتش‌نشانی گرگان برگزار شد

رزمایش مشترک پدافند غیرعامل شیمیایی «محمد رسول الله (ص)» سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و پدافند غیرعامل شهرداری گرگان به مناسبت هفته ملی «پدافند غیرعامل»، به منظور ارتقا آمادگی پدافندی حوزه‌های عملیاتی شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های بحران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنی کاهش آسیب‌پذیری و جلوگیری از وارد شدن خسارات جانی و مالی به تأسیسات حیاتی و حساس در زمان بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پدافند غیرعامل به عنوان یکی از عوامل اقتدار ملی نام برد و افزود: مهمترین مؤلفه‌های امنیت مالی که عبارتند از حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی و مهمترین آن حفظ استقلال و حاکمیت کشور است که می‌تواند در توجه و اهتمام مسئولین به پدافند غیر عامل متبلور شود.

شهردار گرگان رعایت تمامی ملاحظات پدافند غیرعامل را با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شهرداری در تصمیم‌گیری مدیریت شهری به خصوص در انجام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و صدور انواع مجوزها را ضروری دانست.

دادبود یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه حوزه پدافند را آماده‌سازی مکان‌های اضطراری سطح شهر و راه‌های دسترسی سریع به این مکان‌ها در زمان بروز بحران دانست و گفت: تلاش شده با پیگیری و تعامل معاونت خدمات شهری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تعدادی از سالن‌های ورزشی برای زمان بحران تجهیز و آماده سازی شوند.

وی پدافند غیرعامل مطابق تعریف مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجموع اقدام‌های غیر مسلحانه‌ای گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

کد خبر 452967

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی شهرداری گرگان مدیران شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر