Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیم قلاله» از اساتید دانشگاه‌های الجزایر در یادداشتی به توهین‌های ضد اسلامی از زمان انتشار کتاب «سلمان رشدی» پرداخت و اقدامات ملموس فرهنگی را چاره کار برای مقابله با این اقدامات دانست.

قلاله در این یادداشت که روزنامه «الشروق» الجزایر آن را منتشر کرده، نوشت: اگر از این فرضیه شروع کنیم که در سال‌های آینده در نتیجه رشد افراط‌گرایی الحادی که دین را در جوامع غربی رد می‌کند و دیگر دلایل، توهین به پیامبر (ص) ادامه پیدا می‌کند پس باید واکنش‌های خود را دوباره ارزیابی کنیم تا برای مقابله با این رویکرد در آینده به گزینه‌های دیگری برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد آکادمیک الجزایری در ادامه به نمونه‌هایی از توهین به اسلام و پیامبر (ص) در غرب و واکنش‌ها به آن اشاره کرد و نوشت: 

در دوم سپتامبر ۱۹۸۸ سلمان رشدی (نویسنده هندی الاصل انگلیسی) کتاب «آیات شیطانی» را نوشت. در واکنش به این موضوع تظاهرات گسترده‌ای از در جاکارتا، داکا، اسلام آباد و تهران در شرق تا استانبول، خارطوم و رباط در غرب برگزار شد؛ هزاران بار تهدید به قتل علیه وی انجام شد و امام خمینی (ره) او را مهدورالدم دانست... اما رشدی پس از آن بیش از ده رمان منتشر و به بالاترین مناصب ادبی ارتقا داده شد.

در سال ۲۰۰۴ فیلم ضد اسلامی «تسلیم» به دست کارگردان هلندی «تئو ون گوگ» ساخته شد. در واکنش به این فیلم راهپیمایی‌های گسترده‌ای انجام شد و ماجرا به کشته شدن کارگردان مذکور توسط «محمد بویری» (یک هلندی مغربی الاصل) و محکوم شدن وی به حبس ابد پایان یافت.

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵ روزنامه دانمارکی «یولاندس پوستن» کاریکارتورهای موهن را منتشر کرد که با عکس‌العمل‌های مشابه روبه‌رو شد: تظاهرات گسترده، بیانیه‌هایی در محکومیت این اقدام، فراخواندن سفیر عربستان سعودی از دانمارک، دعوت به تحریم تولیدات دانمارک، آتش زدن سفارت دانمارک در لبنان، فراخواندن سفیر لیبی از دانمارک و اخراج هیأت سیاسی دانمارک از تهران. پس از یک سال این روزنامه دانمارکی عذرخواهی کرد و پرونده را بست.

در ۲۰۱۲ فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان» که به نام «بی گناهی بن لادن» و «مبارزان صحرا» نیز شناخته می‌شود، ساخته شد. در واکنش به این فیلم راهپیمایی‌های گسترده برگزار شد و در نهایت سفیر آمریکا در بنغازی و سه دیپلمات دیگر کشته شدند.

استاد الجزایری نوشت:‌ و مثال‌ها زیاد است... اما نتیجه:

اقدام و عکس‌العمل به آن مرتبا تکرار شده بدون اینکه نتیجه‌ای داشته باشد آنهم در زمانی که انتظار می‌رود مسلمانان به اقدام عملی روی بیاورند و آن را در چارچوب رویکردی پیشگیرانه که درخور عظمت دین اسلام و تمدن اسلامی باشد، تجدید کنند.

وی افزود: از نظر من این موضوع محقق نمی‎شود جز از طریق [گفت‌وگو و] طرح سوال‌های صحیح: شایسته است برای اشاعه اسلام چه کارهای رسانه‌ای تولید شود؟ غرب برای شناخت اسلام به چه چیزی نیاز دارد و چگونه با آن تعامل کنیم؟ نخبگان غربی که مسلمان شدند، کیستند و چگونه افکار آنها را تبلیغ کنیم؟ با کدام اقدام مثبت باید با تحولات منفی در علم و تکنولوژی مقابله کنیم؟ برای دفاع از اسلام باید چند دانشگاه و مرکز پژوهشی در جهان ایجاد کنیم؟

این استاد دانشگاه در پایان تأکید می‌کند که دیگران از توهین‌های خود دست برنمی‌‌دارند پس مسلمانان هستند که باید با پیشدستی جلوی آنها را بگیرند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استاد الجزایری توهین ضد اسلامی مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید

سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش کشورمان در سال‌های اخیر همواره گزینه جذابی برای تیم‌های آبی و قرمز پایتخت بوده است.

در خبرها داشتیم که باشگاه پرسپولیس به پشتوانه بانک شهر اسپانسر اصلی خود در تلاش است که فصل آینده سعید عزت‌اللهی را قرمزپوش کند.

تابستان سال گذشته، یحیی گل‌محمدی اسم عزت‌اللهی را در صدر لیست خرید خود قرار داد اما داشتن قرارداد با وایله دانمارک اجازه این جابه‌جایی را نداد. عزت اللهی نیز به امارات رفته و به عضویت شباب الاهلی پیوست. او در لیگ امارات هم بازی‌های خوب و قابل‌قبولی انجام داده و بعید است قراردادش تمدید نشود یا این‌که تیم دیگری در این کشور برای ادامه فوتبال خود پیدا نکند. بنابراین خرید سعید عزت‌اللهی بیش از یک میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس آب می‌خورد که مبلغ نسبتا سنگینی است.

 

تابستان گذشته دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حالی برای خرید عزت‌اللهی با هم رقابت می‌کردند که گفته می‌شد می‌توانند با کمی صبر به شکلی منطقی او را خریداری کنند! در شرایطی که هافبک ملی‌پوش تیم وایله، فقط نیم‌فصل دیگر با باشگاه دانمارکی قرارداد داشت، هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در تلاش بودند که او را در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان به خدمت بگیرند.

در آن مقطع اعداد متفاوتی برای مبلغ رضایتنامه عزت اللهی منتشر شد. از ۴۰۰-۵۰۰ هزار دلار تا ۶۰۰ و ۸۰۰ و در ادامه هم که مبلغ یک میلیون دلار شنیده شد. ارقامی که بالا رفتنش یک دلیل بیشتر نداشت؛ رقابت بیهوده استقلال - پرسپولیس و دندان طمع باشگاه دانمارکی!

 

باشگاه وایله به خوبی می‌دانست که عزت‌اللهی پیشنهاد جدی از تیم‌های خوب اروپایی ندارد و اگر می‌خواهد سود خوبی ببرد، باید او را به تیم‌های حاشیه خلیج فارس بفروشد. از طرفی آن‌ها می‌دانستند که اگر سر مبلغ رضایتنامه کوتاه نیایند و عزت‌اللهی در دانمارک بماند، در نیم‌فصل یک شیلینگ هم گیرشان نمی‌آید و سعید بازیکن آزاد خواهد بود. این برگ برنده‌ای بود که هم خود عزت‌اللهی و هم باشگاه‌های خواهان او می‌توانستند در مذاکرات از آن استفاده کنند. اما ماجرا برعکس شد.

باشگاه دانمارکی زمانی که پی برد چند تیم ایرانی به دنبال خرید سعید هستند مبلغ را بالا برد تا بتواند به حداکثر سود ممکن برسد. در این بین تنها راه چاره عقب‌نشینی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بود تا باشگاه دانمارکی مجبور به فروش او شود. چرا که آن‌ها نتوانسته بودند عزت‌اللهی را به تمدید قرارداد راضی کنند و اگر او را نمی‌فروختند سعید می‌توانست آزادانه و بدون پرداخت هیچ پولی در نیم‌فصل جدا شود. عجیب آن که در اسفندماه سال گذشته سعید عزت‌الهی هافبک وایله بولدکلاب دانمارک پس از توافق با مدیران این باشگاه راهی امارات شد تا قرارداد رسمی با شباب الاهلی امارات ببندد.

آن‌چه در بالا بدان پرداخته شد از این بابت بود که چند سالی می‌شود دو باشگاه پرطرفدار پایتخت روی سعید عزت‌اللهی مانور و برای او بازارگرمی می‌کنند درحالی که این ستاره خوش‌اخلاق و ملی‌پوش تمایلی به بازگشت به ایران حداقل در این سن و سال ندارد! استقلال و پرسپولیس بر سر خرید سعید عزت‌اللهی رقابت می‌کنند اما او سر از قطر و امارات درمی‌آورد! بنابراین پیش‌بینی می‌شود این مرتبه نیز سعید عزت‌اللهی به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داده و به فوتبالش در امارات، قطر یا دانمارک ادامه دهد.

 

ظریفی می‌گفت سعید عزت‌اللهی آن‌قدر خارج از کشور توپ می‌زند که در دوران بازنشستگی احتمالا به ملوان تیم زادگاهش بازخواهد گشت!

 

منبع:ورزش 360

دیگر خبرها

  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • سه جریان مخالف استاد مطهری