Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@22:46:10 GMT

تمام خدمات برق غیر حضوری می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۷۱۳۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت های توزیع به صورت غیرحضوری فراهم شده و تصمیم بر این است که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.آن طور که غلامعلی رخشانی مهر- معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این باره گفته حدود ۴۰ خدمت که تاکنون به صورت حضوری ارائه می  شد، از آذرماه  بصورت غیر حضوری قابل ارائه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان  اینکه این طرح ارزش افزوده زیادی  ایجاد و مراجعات به شرکت های  توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود، اظهار کرد: پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت های توزیع ندارند، خدماتی مانند اخذ اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و... از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان می توانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع آن را دریافت کنند.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار کرد: در خصوص این که سالانه چند مراجعه با غیرحضوری شدن خدمات حذف خواهد شد گفت: میلیون ها مراجعه  حضوری که سالانه به شرکتهای توزیع انجام می شود با این کار حذف می شود.

 

وی با ارائه مثالی در این زمینه با بیان این که  سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید را جذب می کنیم، توضیح داد: هرکدام از این مشترکان جدید لازم بود چندین بار برای درخواست و برای پیگیری کارهایشان به شرکت های توزیع مراجعه می کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.

 

رخشانی مهر ادامه داد: مشترکان جدید می توانند به این منظور از طریق سامانه برق من، درخواستشان را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند. مشترکان با این کد رهگیری می توانند در بخش پیامها، رهگیری کارها را  پیگیری نمایند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.

 

وی یاداور شد: به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک  یا متقاضی داده می شود که با این کد رهگیری  مشترک می تواند به صورت مرتب از آخرین مراحل انجام کارها مطلع شود. همچنین در هرمرحله، مشترکان از طریق پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی های همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خود را دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

 

رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی این قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یاداور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت  تا به هر صورت ممکن مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خود را دریافت کنند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سوخت اقتصاد جام نیوز برق الکترونیک شرکت های توزیع کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسین آبادی گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مشاوره تخصصی رایگان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان جامعه مددجویان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از مشاوره تخصصی غیرحضوری بهره‌مند شوند.
او ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده حضوری به صورت رایگان در ۲۴ مرکز غیردولتی خدمات تخصصی مشاوره دریافت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان اختلافات خانوادگی، اختلال اضطراب، اختلال شخصیت و اختلال در ارتباطات فردی را از مهمترین موضوعات عنوان شده در مشاوره‌های تخصصی عنوان کرد.
حسین آبادی بر لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود زوجین در سال‌های پس از شروع زندگی مشترک برای حل مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند و یا به دلیل به تفاهم نرسیدن برای طلاق راهی محاکم قضایی می‌شوند.
در پایان این مراسم از خدمات مددکاران، مشاوران و روانشناسان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد