Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@15:35:48 GMT

اصفهان رتبه اول جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۷۱۳۳

اصفهان رتبه اول جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس برگزار و استان اصفهان به عنوان رتبه اول این دوره از جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی شیروانیان در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس اظهار کرد: سال ۱۳۵۹ جنگ به ما تحمیل شد و اکنون در آستانه چهل سالگی جنگ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوم خرداد ۱۳۹۹ دو مرحله از برنامه‌های مختلف برای گرامی داشت چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: سوم خرداد و هفته دفاع مقدس دو مرحله‌ای است که پشت سر گذاشته و مرحله بعدی گرامی‌داشت سالروز ۲۵ آبان است. در این روز ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع شدند که این واقعه در دنیا بی‌نظیر بود. امام خمینی درباره این روز فرمودند: "در کجای دنیا جای مانند اصفهان را سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ نفر شهید شدند".

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: برنامه اختتامیه جشنواره ملی فانوس با وجود شیوع ویروس کرونا برپا شده و اصفهان مثل همیشه به برکت زحمات و علاقه‌مندی به هنر و احساس تعهد هنرمندان خوب خودش درخشیده است. لازم است اصحاب هنر لحظات هشت سال دفاع مقدس را شکار و اثر خود را به عرصه ظهور بگذارند تا هم نسل فعلی و هم نسل‌های آینده که این ایام را ندیدند با آن آشنا شوند.

شیروانیان ادامه داد: اثر سیره شهدا و هنرنمایی هنرمندان عزیز ما باعث شد که شهید حججی که بیش از ۱۰ سال بعد از دفاع مقدس به دنیا آمده بود خیلی خوب سیره شهدا را الگو خود قرار دهد و حماسه‌ای را آفرید که در تمام دنیا و به خصوص استان اصفهان کم‌نظیر بود. شهید حججی‌ها نقش آفرینی کردند و هیچ مطالبه مالی نداشتند، بلکه تکلیف الهی را انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان در این جشنواره چند اثر نقاشی، موسیقی، فیلم و مستندهای کوتاه در ابعاد مختلف برای حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت را خلق کردند. محدودیت‌ها وجود دارد، اما اصفهان هرسال با شکوه‌تر از قبل می‌درخشد. متأسفانه در ترویج فرهنگ و ایثار مقاومت و ترویج آثار شهدا پشتیبانی کمی می‌شود، اما آن چیزی که جبران می‌کند، همان علاقه‌مندی و زحمات هنرمندان و احساس دین به شهدا، ایثارگران و پدر و مادر شهدا است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم برگزیدگان چهارمین جشنواره فانوس معرفی شدند و استان اصفهان رتبه اول را کسب کرد. اسامی برگزیدگان هنرمندان اصفهان به این شرح است: در بخش نقاشی مصطفی شعرباف و رضا بدرالسما، در بخش موسیقی باکلام ستار شمس، در بخش نمایش خیابانی نساء سلیمانی، در بخش نمایش صحنه‌ای مصطفی شیرخانی و محمد رضا بزرگزاد، شاخه نمایش نامه نویسی محمد رضا رهبری، بخش اثر حجمی جعفر نجیبی، در بخش بوم و مقوا میثم نیلی در بخش موسیقی و سرود دانش آموزی سید فرشید پاکروان، در بخش فتوکلیپ مصطفی شهریار، بخش موسیقی بی کلام دانیال پورکرمعلی، در بخش فیلمنامه کوتاه شیرین بدرلو، بخش فیلم داستانی بلند جهانبخش سلطانی و مجید صدیقی، در بخش پادکست صوتی پویا الهامی قدیمی، در بخش فیلمنامه کوتاه حسن علیرضایی، در بخش عکس احسان جزینی و در بخش آزاد موسیقی با کلام فرهاد برنجان و بهروز زمزم.

کد خبر 452960

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دفاع مقدس هنرمندان شهید محسن حججی جشنواره فانوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان جشنواره ملی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد