Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران در وضعیت فئق قرمز کرونایی قرار گرفته است و علیرغم هشدارهای مسئولین وزارت بهداشت و اعضای شورای اسلامی شهر تهران کماکان محدودیت ها به طور ناقص در پایتخت به اجرا در می آیند. با توجه به جمعیت بالای نیروی کار در تهران و جایجایی مسافران زیادی که هر روزه با وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در این شهر تردد می کنند شب شده تا آمار ابتلا به کرونا در تهران به طور چشمگیری بالاتر رود تا جایی که این آمار سبب نگرانی مسئولین شهری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش افکارنیوز، محشن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم کرونا در پایتخت و دو برابر شدن آمار جان باختگان کرونا در پایتخت از مسئولان خواسته است تا با جدیت بیشتری محدودیت های کرونایی را اجرا کنند. برخی از مسئولین وزارت بهداشت خواستار ممنوعیت تردد هر روزه نیروی کار به پایتخت شدند. 

با وجود اینکه چند روزی از اجرای طرح ماسک اجباری از درب منازل می گذرد و پلیس مصمم به برخورد با افراد فاقد ماسک است، اما روند ابتلا به کرونا در شهر تهران نه تنها متوقف نشده است بلکه این روند با سیر صعودی ادامه دارد.

سفرهایی که با مترو، اتوبوس، تاکسی‌ها و خودروهای شخصی در تهران انجام می‌شود، به قدری زیاد است که بعضاً می‌توان با حجم سفرهای روزانه یک کشور مقایسه کرد. این شرایط دست به دست هم داده تا شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا در کلانشهر تهران باشیم. تا جایی که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به ادامه این روند ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه بیشتر ستاد ملی مبارزه با کرونا به تهران شده است.

به گفته یک پزشک درگیر با بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران، الان چند روز از اعمال جریمه افراد فاقد ماسک در تهران می‌گذرد اما هیچ بازخورد مثبتی از این مصوبه را ندیده‌ایم.

این در حالی است که پلیس تهران عنوان داشته فعلاً در حد تذکر، با افراد متخلف برخورد می‌شود و نظارت دوربین‌ها نیز بر خودروها اعمال می‌شود. در صورتی که با حجم زیادی از ترددهای عابران پیاده در مناطق شلوغ شهر، همچون بازار تهران و…، مواجه هستیم که امکان جریمه آنها وجود ندارد.

واکنش سردار رحیمی به جریمه عابران فاقد ماسک

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران، در واکنش به جریمه عابران پیاده فاقد ماسک، گفت: در مورد عابران پیاده فعلاً فقط بحث تذکر مطرح است و گشتی‌های ما بیشتر به این افراد تذکر می‌دهند و اعمال قانون و جریمه ای مطرح نیست.

در همین حال گفته می‌شود که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران ، چند وقتی است که به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است.

آمار فوتی های کرونا دو برابر شده است

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه شورا با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: قرآن اخلاق پیامبر «ص» را یکی از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان مطرح می‌کند و می‌توان گفت رسول خدا «ص» پاسخ بدی را معمولا با نیکی و دشنام را با سلام می‌دادند.

رئیس شورای شهر تهران گفت:متاسفانه در ایام ولادت یگانه تاریخ بشریت شاهد ۲ پدیده زشت هستیم؛ یکی توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان از طرف گروه‌های مشهود با حمایت‌های دولتی بودیم، دومین پدیده زشت، رفتار خشونت آمیز گروهی از متهجران به نام اسلام که باعث دامن زدن اسلام هراسی شده است را باید نفی کنیم.

هاشمی افزود: موج جدید ویروس کرونا تعداد فوتی‌های را به ۲ برابر رسانده است و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است؛ لازم است قبل از اثرات کرونا، تصمیمات خوبی برای جلوگیری از تبعات کرونا بگیریم.

کدام مناطق تهران بیشترین درگیری را با کرونا دارند؟

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که مناطق شرقی، شمال شرقی و مرکزی تهران بیشترین میزان درگیری با بیماری کرونا را دارند، گفت: هر چه محدودیت‌ها افزایش یابد بیماری بهتر کنترل می‌شود، بنابراین پیشنهاد تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران را داده‌ایم.

این در حالی است که وزیر بهداشت، هر چند عنوان داشته با قرنطینه مخالف است، اما هر بار در لابه لای صحبت‌های خود این جمله را مورد تاکید قرار داده که با «توصیه و خواهش نمی‌شود بیماری را کنترل کرد». یعنی اینکه باید اقدامات و تصمیمات سختگیرانه‌تری اعمال شود.

محدودیت های بیشتر در انتظار پایتخت نشینان

در همین حال علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، عنوان داشته که اگر لازم باشد، محدودیت‌های بیشتری اجرا می‌شود تا وضعیت موجود مورد ارزیابی قرار گیرد.

یکی از تصمیمات نادرست ستاد ملی مبارزه با کرونا، مربوط به «زمان» اعمال محدودیت‌ها است. به طوری که در دو هفته گذشته وقتی قرار شد ممنوعیت خروج و ورود خودروها در ۵ استان اعمال شود، زمان شروع اجرای این دستورالعمل از ساعت ۲۴ بود. همین مسئله باعث شد تا حجم زیادی از خروج‌ها تا قبل از این ساعت اتفاق بیافتد.

منتقدان چنین تصمیماتی، بر این عقیده‌اند که ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمی‌خواهد سفت و سخت در مقابل ویروس بایستد.

درخواست وزیر کشور از مردم در روزهای کرونایی

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور محور کار بر این بوده که چگونه بتوانیم از مردم در مراحل پیشگیری و درمان و موضوع معیشت و نظارت و انضباط اجتماعی استفاده کنیم، با توجه به تجربه این تشکل‌ها در زلزله، سیل و خصوصا در اربعین شاهد موثر بودن این گروه‌ها بودیم و در کرونا هم این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها از اول بوده است.

وزیر کشور بیان کرد: بازنگری دقیقی به روند حضور مردم در مشارکت‌های کرونایی انجام شد؛ همچنین پیشنهادات خوبی از جمله تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد که باید شکل بگیرد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک ، بنا را بر محله‌ها و مناطق بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم رسانه‌ها مانند قبل و بلکه در این مقطع که این قرارگاه درست شده، نقش فعال‌تری ایفا کنند، همچنین مطرح شد در ساختار‌های متفاوت رسانه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که در برابر ویروس کرونا خود مراقبتی کنند و بعد نقش رسالت اجتماعی خود را ایفا کنند تا به ساز و کار مناسب و یک وحدت در سیاست برسیم.

راهکار شورایی ها برای کنترل کرونا در تهران/  باید مبادی خروجی پایتخت هم مسدود شود

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع کرونا در پایتخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد فوتی‌های تهران به دلیل کرونا از همه شهرها بیشتر است، باید حتماً‌ تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل شیوع این بیماری در نظر گرفته شود.

وی ضمن انتقاد از تأخیر در قرنطینه و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران گفت: رئیس‌جمهور تقریباً در هیچ جمعی به غیر از جمع‌های کنترل شده وزیران حضور پیدا نمی‌کند و در این شرایط این شائبه پیش می‌آید که آیا جان روحانی از بقیه مهم تر و یا خون او رنگین‌تر است که قرنطینه و تعطیلی تهران اجرایی نمی‌شود؟

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر سرانجام دولت نسبت به تعطیلی شهرهایی مانند تهران تصمیم‌گیری کند باید همزمان مبادی خروجی هم مسدود شود تا در کنترل شیوع کرونا موفق شویم و از مسافرت‌ها نیز از این طریق جلوگیری شود.

نظری خاطرنشان کرد: از دولت تقاضامندم به تعطیلی کلانشهرها به دلیل شیوع شدید کرونا رأی دهد.

فاصله‌گذاری هوشمند چه زمانی موثر است؟

مصلحی گفت: زمانی فاصله‌گذاری هوشمند اجرا می‌شود که همه شرایط تحت کنترل باشد و تمامی دستگاه‌ها نیز با یکدیگر تعاملات کافی داشته باشند؛ این در حالی است که بسیاری از مسئولان رده اول کشور نیز در این باره صریح و قاطع صحبت نمی‌کنند.

در همین حال، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در واکنش به وضعیت نگران کننده کرونا در شهرهایی مثل تهران، گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، بلکه نیاز است از قدرت کنترلی نیروهای نظامی استفاده شود.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت رئیس شورای شهر تهران ماسک تعطیلی دو هفته ای تهران محدودیت ها ستاد ملی مبارزه با کرونا اربعین ماسک کرونا شیوع کرونا کرونا در تهران وضعیت فوق قرمز کرونایی تعطیلی کامل تهران وضعیت قرمز تهران محدودیت های تردد ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای شهر تهران محدودیت ها فاقد ماسک دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند