Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافندغیرعامل کشور سال گذشته به کمک وزارت دفاع، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، توانست بیش از 50 شهر را به بسته های تجهیرات پدافند نوین CBRNE تجهیز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در مراسم رونمایی از سند استاندارد پدافند غیرعامل دفاعی ضمن ادای احترام به مقام عالی شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت اظهار داشت: پیش از هر چیز از زحمات و تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه پدافند غیرعامل تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسالت وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور است و پدافند غیرعامل بخش مکمل دفاع نظامی است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل در حوزه‌های کشوری و لشکری کارکردهای بسیار موثر و جدی دارد و وزارت دفاع نیز از نقشی بی‌بدیل و اساسی در تحقق این کارکردها برخوردار است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه صنعتی مالک اشتر در حوزه آموزش و پژوهش مباحث مربوط به پدافند غیرعامل، افزود: این دانشگاه از ابتدای مطرح شدن موضوع پدافندغیرعامل تلاش‌های بسیاری در راستای تربیت دانشجویان در چندین رشته در مقطع کارشناسی ارشد داشته است. همچنین پژوهش های بسیار ارزشمندی در حوزه نظری پدافند غیرعامل در این دانشگاه انجام شده است که شایسته تقدیر است.

 وی با بیان اینکه سازمان سپند نیز در حوزه پدافند زیستی اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: با کمک این سازمان ظرفیت های فنی و تخصصی از نظر آزمایشگاهی و ساخت تجهیزات پدافندی در حوزه های مختلف پیشرفت‌های خوبی را تجربه کرده است.

سردار جلالی با اشاره به همراهی وزارت دفاع در حوزه پدافند شیمیایی و ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور و دستگاه‌های اجرایی متذکر شد: سازمان پدافندغیرعامل کشور سال گذشته به کمک وزارت دفاع، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، توانست بیش از 50 شهر را به بسته های تجهیرات پدافند نوین CBRNE تجهیز کند.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور وزارت دفاع را در حوزه پدافند غیرعامل جزو وزارتخانه‌های نمونه دانست و تصریح کرد: وزارت دفاع یکی از دستاوردهای اساسی انقلاب اسلامی است. در زمان دفاع مقدس سلاح و تجهیزات بسیار کم و قدرت فنی و صنعتی بسیار پایین بود. اما امروز همه استراتژی‌های دفاعی کشور در حوزه های زمین، هوا، فضا و دریا متکی به محصولات راهبردی تولید داخل است. این استراتژی توانسته کشور را در حوزه دفاعی خودکفا کرده و عمق قابل توجهی در حوزه‌های بازدارندگی ایجاد کند و ما را تبدیل به قدرتی منطقه ای، اثرگذار و جدی در این زمینه کند.

نیازمند استانداردهای بومی پدافند غیرعامل هستیم

 سردار جلالی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوع استانداردها، آیین نامه ها و الزامات در این زمینه چالش اساسی ما در حوزه پدافند غیرعامل تعریف استانداردهای متناسب با سطح تهدید و سطح ایمنی مورد نیاز است.  یک اشتباه در حوزه های صنعتی و در حوزه های جاری کشور اتفاق می افتد و آن خلط بین الزامات ایمنی و الزامات لایه دفاع است. الزامات و امنیت در همه حوزه ها حداقل سه لایه است. یک لایه ایمنی است. یک لایه امنیت است و یک لایه، دفاع  است که در همه حوزه های بیولوژیک، دفاعی و صنعتی این سه لایه وجود دارد.

وی با بیان اینکه لایه ایمنی بسیار ضروری و جدی است و باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: ما درگیر استانداردهای خارجی هستیم که اساسا نمی توانند پاسخ کار ما را بدهند. پرداختن به استاندارد بومی نیاز ضروری و جدی است که باید به آن پرداخت. در لایه امنیتی نیز باید سطحی از استاندارد را تعریف کنیم که در برابر تهدیدات پایدار باشد.

تدوین استاندارهای دفاعی برای زیرساخت‌های حیاتی ضروری است

 جلالی در ادامه ضمن اشاره به لایه دفاع، افزود: مفهوم استانداردهای دفاعی این است که در حوزه پدافند غیرعامل اگر تهدیدی از جنس جنگ اتفاق افتاد ما باید بتوانیم اهداف پدافند غیرعامل در آن طرح را دنبال کنیم. یکی از اهداف پدافند غیرعامل تضمین تداوم کارکردهای ضروری است. این کار سخت و پیش بینی استانداردهای این کار سنگین است. اما برای زیرساختهای حیاتی ضروری است.

وی متذکر شد: تعریف سطح ایمنی و تجهیزات ایمنی بسیار مهم و کلیدی است. از وزارت دفاع می خواهیم در این زمینه وارد شود و استانداردهای بومی پدافند غیرعامل را در حوزه های کشوری پایه گذاری کند و بتوانیم به اهداف برسیم. استانداردهای ناشی از مطالعات طرح های مختلف کشور دستاوردهای خوبی است که می شود از آن استفاده کرد.

 باید برتری بخش دفاعی کشور در اهداف راهبردی حفظ شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید برتری بخش دفاعی کشور در اهداف راهبردی را حفظ کنیم، تصریح کرد: وزارت دفاع در  این زمینه نقشی اساسی ایفا می‌کند. داشتن استانداردهای بومی می تواند سطح تخصصی کشور را در حوزه های مختلف از جمله حوزه صنعتی بالاببرد. این می تواند کمک کند که ما سطحی یا کفی از استاندارد را داشته باشیم که با رعایت این کف محصولات وارد کشور شود.

 وی با بیان اینکه نداشتن استانداردهای بومی در حوزه های مختلف، ضعف است که باید در این زمینه کار کنیم، متذکر شد: نیازمند تولید استاندارد، دانش علمی، اشراف علمی و تسلط بر دانش و تکنولوژی هستیم.مقدمه و ابزار این اقدامات در وزارت دفاع آماده است. امیدواریم با کمک این وزارتخانه بتوانیم پایه تولید استانداردهای بومی حوزه امنیت و لایه دفاع را در حوزه زیرساخت های کشور عملیاتی کنیم تا پدافند غیرعامل به عنوان یک عامل پیش برنده به رشد و توسعه امنیت افزا کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل حوزه پدافند غیرعامل استانداردهای بومی دفاعی کشور غیرعامل کشور وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار و بر تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی تأکید و مقرر شد این مهم در اولویت کاری حوزه معاونت جدید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین با تأکید بر تقویت و توسعه حرکت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت: تمدن‌سازی نوین اسلامی در گروه یکپارچگی و حرکت به سمت تقویت سرمایه‌های فرهنگی و احیای باور‌های دینی و آموزه‌های اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

محمدحسین رنجبر، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر تحقق شعار سال، با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را نوعی فصل‌الخطاب فرهنگی خواند و بیان کرد: دانشگاه‌ها در این مسیر، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و باید در تحقق این شعار، با برنامه ریزی و حرکت منسجم، اقشار جامعه را در این راستا رهنمون باشند.

وی از حوزه فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه در امر تربیت و انسان‌سازی نام برد و افزود: رسالت حوزه فرهنگی و دانشجویی، رسالتی خطیر و حیاتی است و دانشگاه باید برای تمام فعالیت خود یک پیوست فرهنگی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی در دانشگاه به حفظ و تقویت روحیه خودباوری در جوانان تقویت تشکل‌های دانشجویی، ارتقای مهارت‌آموزی جمعی و انجام کار تیمی، توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و همگانی، توسعه نشریات دانشجویی، برگزاری مستمر کرسی‌های آزاداندیشی و ... از وظایف حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

رنجبر اضافه کرد: باید همه بدانیم و بپذیریم که کار فرهنگی مختص متولیان فرهنگی نیست؛ بلکه همه وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر و با استدلال و منطق در روشنگری و اقناع سازی افکار عمومی جامعه سهیم باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، تقویت اخلاق اسلامی در جوانان، ارتقای توانایی‌های فکری و چگونگی عبور از لغزش‌ها و مراحل سخت زندگی را مستلزم چگونگی عملکرد دانشگاه‌ها در اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی دانست و با معرفی احسان محمدی‌نژاد به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی از خدمات محمد حیدری نارمندی قدردانی کرد.

مسئول دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست، خدامحوری، قرارگرفتن در مسیر اهل‌بیت، صبر و استقامت را سه مؤلفه اصلی در عبور از شرایط سخت دانست و متذکر شد: کار باید با نیت و هدف پاک برای رضای خداوند با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم علیه‌السلام با استقامت و بردباری انجام شود و در آن خدمت به خلق خدا هدف و نیت اصلی انجام کار باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با قدردانی از تلاش‌های متولیان عرصه فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رضایت‌بخش و ستودنی است و نیاز است برای تحقق محور‌های گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن شعار سال با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه پیش رفت.

در این آیین احسان محمدی‌‌نژاد، معاون جدید حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز با اشاره به برنامه‌های خود در توسعه حوزه فرهنگی ودانشجویی گفت: حوزه فرهنگی و دانشجویی به منزله دوبال پرواز دانشجوست و باید با انجام یک برنامه ریزی منسجم، مشارکت همگانی و کار تیمی همگی در تقویت اهداف دانشگاه سهیم باشیم.

وی در پایان از دانشگاهیان و بخش‌های دانشگاه خواست تا در توسعه و پیشرفت این حوزه او را همراهی و از ارائه مشورت‌های به موقع و حیاتی دریغ نورزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد