Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، جدیدترین ارقام متغیرهای پولی و بانکی در گزارش گزیده آمارهای اقتصادی قابل مشاهده است.

براساس این آمارها، حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه سال جاری به 2 هزار و 895 هزار و 890 میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریور ماه سال گذشته 36.2 درصد و در 6 ماهه اول امسال 17.1 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این نقدینگی، 2 هزار و 295 هزار و 190 میلیارد تومان سهم شبه پول و 600 هزار و 700 میلیارد تومان سهم پول بوده است. میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص هم با 1.9 درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل، 59 هزار و 960 میلیارد تومان درج شده است.

حجم پایه پولی در پایان شهریور به 372 هزار و 60 میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 26.1 درصد و در 6 ماهه اول سال جاری 5.4 درصد رشد داشته است.

رشد پایه پولی در یک سال منتهی به خرداد ماه امسال 39.6 درصد بود و درواقع نشان می‌دهد نرخ رشد پایه پولی در شهریور ماه نسبت به خرداد ماه 13.5 درصد کاهش داشته است.

ضریب فزاینده هم در پایان این ماه به 7.78 رسیده است که با توجه به سیاست بانک مرکزی برای افزایش نرخ سپرده قانونی از مهر ماه امسال، به نظر می‌رسد این نرخ در ماه‌های بعد کاهش یافته و به تبع آن از نرخ رشد نقدینگی هم کاسته شود.

پربیننده ترین افزایش نرخ سپرده‌های بانکی صحت ندارد فقدان تقاضای ارز در بازار متشکل/ دلار بانک مرکزی بدون مشتری ماند استعفای رییس کل بانک مرکزی تکذیب شد آغاز افزایش کارمزد خدمات بانکی از آذرماه/ کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا ۲صدم درصد مبلغ تراکنش است کاهش قیمت ارز بعد از انتخابات آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی پول رشد پایه پولی متغیرهای پولی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیارد تومان پایه پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا