Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یک شنبه)ایرنا، مفتی اعظم کرواسی در پیامی به سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: بدون شک آنچه کرواسی در شرایط اپیدمی ویروس کرونا تجربه می‌کند، شبیه بسیاری از کشورهای جهان از لحاظ میزان تعداد کشته‌ها و مبتلایان و یا بهبودیافته‌ها و یا اقدامات احتیاطی سختگیرانه است. مسئولان بهداشتی این کشور در ابتدا اقدامات موثری را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دادند، به طوری که میزان تلفات به صفر رسیده بود، اما با آغاز فصل تابستان و تسهیل روش‌ها و اجازه حمل و نقل به برخی از کشورها از اقیانوس، ما به مرحله دیگری از افزایش تعداد موارد ابتلا بیشتر از ابتدای شیوع کرونا منتقل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکی نیست که با توجه افزایش تعداد گردشگران خارجی به ویژه به کشوری مانند کرواسی که اقتصاد آن در درجه اول وابسته به گردشگری است، بسیاری از کشورها به دنبال تسهیل تدابیر مبارزه با ویروس کرونا و کاهش مشکلات مالی که اقشار زیادی از جامعه را رنج می‌دهد، هستند.

مفتی اعظم کرواسی تصریح کرد: علاوه بر آن، در اوایل بحران اپیدمی کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خطبه و نماز جمعه را فقط در یک کانال اختصاصی YouTube پخش می‌کردیم و ویژه برنامه‌های روزانه مربوط به ماه مبارک رمضان از جمله قرائت قرآن کریم و پخش اذان مغرب (افطار) سخنرانی‌های مذهبی را از طریق همین کانال پخش می‎کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانیم آنچه که ویروس کرونا باعث دشواری‌های زیادی برای جهانیان شده است، ادامه شیوع این ویروس و افزایش تعداد تلفات و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، عبادت‌گاه، مساجد و نهادهای مختلف اجتماعی است.

مفتی کروات ادامه داد: اما امید به بازگشت به شرایط عادی کماکان وجود دارد و بعد از هر مصیبت و سختی گشایش و راحتی است. کاهش سطح آلودگی در جهان به دلیل کاهش فعالیت‌های صنعتی و یا بازگشت زندگی دریایی به آبزیان از جمله این گشایش‌ها در شرایط ایپدمی ویروس کرونا در جهان است.

وی افزود: این سختی حتی می‌تواند برای بشریت گشایش حاصل کند بدین شکل که بین ملت‌های جهان همبستگی و برادری و همکاری ایجاد کند و باعث از بین رفتن هرگونه تبعیض نژادی و با مساعدت همگان برای رهایی از تاثیرات ویروس کرونا، یک گشایش بزرگ برای همه بشریت صورت بگیرد.

شکی نیست که انتخاب ما به عنوان ملت‌های جهان، سرنوشت آینده بشریت را تعیین می کند و اگر هیچ توجهی به اقشار ضعیف تر وجود نداشته باشد، ما انسانیت خود را از دست می دهیم ، زیرا خداوند بر ما ارج نهاده و ما را اشرف مخلوقات قرار داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مسجد کنفرانس وحدت اسلامی کرواسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسجد کنفرانس وحدت اسلامی کرواسی ویروس کرونا مسجد کنفرانس وحدت اسلامی کرواسی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

در حال حاضر علیپور بنائی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی