Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر ارشد مسائل اروپا در رابطه با واکنش مسلمانان به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه گفت: قبلاً هم شاهد واکنش‌های کشورهای اسلامی به اهانت غرب به مقدسات بوده‌ایم اما چون واکنش‌ها سازماندهی شده و هماهنگ نبوده است بازدارنده نبوده و باز هم شاهد تداوم اسلام ستیزی در غرب هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ توهین رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان و ساحت پیامبر اعظم -صلّی الله علیه- در کنار سایر اقدامات اسلام ستیزانه این کشور، یک واکنش قابل انتظار به گسترش اسلام در غرب و به ویژه در فرانسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلبی که رهبر معظم انقلاب پیش از این به آن اشاره فرموده‌اند.

«امانوئل ژان-میشل فردریک مکرون» رئیس جمهور فرانسه با بیان صحبت‌های اسلام ستیزانه اخیر خود که واکنش چندین کشور مسلمان را برانگیخت، هدفی درون ملیتی را دنبال می‌کرد و شاید فکرش را نمی‌کرد کار به جایی برسد که دولت این کشور را مجبور به عقب نشینی از مواضع این چنینی خود کند و وزیر امور خارجه فرانسه مجبور شود اظهار کند اسلام بخشی از فرهنگ مردم فرانسه است.

سخنان مکرون یک برد تبلیغاتی برای مردم این کشور داشت. دولت فرانسه که در سال‌های اخیر با اعتراضات متعدد مردمی در کف خیابان‌ها روبرو بوده است تلاش کرده مشکلات اتصادی کشور را بر گردن مهاجران بیاندازد.

*تقدس زدایی از اسلام

اما این تمام ماجرا نیست. در سال‌های گذشته فرانسه منشأ موج‌هایی علیه مسلمانان و اسلام شده است. حمایت از سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، و ممنوعیت حضور بانوان محجب در مدارس و اماکن عمومی از این قبیل موج سازی‌های جهانی علیه مسلمانان بود که در فرانسه آغاز شد.

تقدس زدایی از اسلام با کشیدن کاریکاتور پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد -صلّی الله علیه- نیز که سرآغاز اتفاقات تقابلی اخبر بین دولت فرانسه و مسلمان شد در همین جهت بود.

اما این سؤال مطرح است که چرا یک نشریه که قبلاً شاهد واکنش تند مسلمانان در پی کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام بوده است که یکی از این واکنش‌ها حمله به دفتر این نشریه و کشته شدن 12 نفر بود، باز هم دست به چنین کاری می‌زند؟ تقدس زدایی از اسلام چرا این قدر برای آن‌ها حائز اهمیت است که حاضر هستند چنین هزینه گزافی را در قبال آن بپردازند؟

*دیوار کوتاه مسلمانان در برابر شکست‌های اقتصادی غرب

مرتضی مکی، تحلیلگر مسائل بین المللی، در گفتگو با صاحب نیوز علت محوریت فرانسه در جریانات اسلام ستیزی را این گونه بیان می‌کند: ویژگی نظام سیاسی فرانسه، سیستم لائیک این کشور است و لائیک‌ها نه تنها مخالف دین بلکه ضددین هستند و معتقدند هیچ یک از نمادهای مذهب نباید در جامعه ظاهر شود که البته در عمل شاهدیم که یهودیان و پیروان مذاهب دیگر با باورهای دینی خودشان زندگی بدون مشکلی در این کشور زندگی می‌کنند و تنها جریان اسلام ستیزی در آن به چشم می‌خورد.

وی اسلام ستیزی در غرب را در حال گسترش دانست و علت آن را متوجه کردن مشکلات معیشتی مردم به سمت مهاجرانی عنوان کرد که بسیاری از آن‌ها از کشورهای اسلامی به فرانسه و سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند.

این کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: جریان راست ملی افراطی در فرانسه که امانوئل مکرون از سمت همین حزب قدرت را در دست گرفته است بیشتر با سیاست‌های مهاجرستیزانه و اسلام ستیزانه شناخته می‌شود و با زمینه‌سازی اجتماعی که در این رابطه در فرانسه شکل گرفته است تلاش دارد با چنین سخنانی رضایت مردم کشورش را جلب کند.

*واکنش مسلمانان باید جدی باشد

مکی در رابطه با واکنش مسلمانان به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه گفت: قبلاً هم شاهد واکنش‌های کشورهای اسلامی به اهانت غرب به مقدسات بوده‌ایم اما چون واکنش‌ها سازماندهی شده و هماهنگ نبوده است بازدارنده نبوده و باز هم شاهد تداوم اسلام ستیزی در غرب هستیم.

این کارشناس بین المللی گفت: افزایش زاد و ولد و مهاجرت مسلمانان که تعادل جمعیتی در فرانسه را تغییر داده است و همچنین افزایش نمادهای اسلامی مانند استفاده از غذای حلال موجب افزایش نگرانی غرب از رشد اسلام شده و به همین سبب رشد اسلام ستیزی را در پی داشته است.

مسلمانان 6 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیون نفری فرانسه را تشکیل می‌دهند و نمودارها نشان می‌دهد جمعیت مسلمانان نه تنها در فرانسه بلکه در کل جهان در حال افزایش است.

جسارت‌های غرب به اسلام تنها زمانی متوقف خواهد شد که بابت جسارت خود هزینه هنگفتی بپردازند که تحریم اقتصادی می‌تواند یکی از این هزینه‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه اسلام ستیزی واکنش ها هم شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • تاکسی بدون خط
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد