Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم قائم‌مقامی روز یکشنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش سمیرم در فرمانداری این شهرستان افزود: از حدود یک ماه قبل  شناساسی والدین بی‌سواد را با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)آغاز کرده‌ایم.

به گفته وی، علاوه بر پدران و مادران بی‌سواد  دانش‌آموزانی که به هر علتی ترک تحصیل کرده‌اند یا دچار مشکلاتی بر سر راه تحصیل خود هستند را نیز شناسایی و مشخص کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان لازم‌التعلیم۶ تا ۱۲ سال، شناسایی و جذب کودکان ۶ ساله واجد شرایط و ثبت نام در پایه اول، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل با ارتقای کیفیت آموزشی را از جمله اهداف کلی طرح انسداد مبادی بی‌سوادی عنوان کرد.

سرپرست نهضت سواد آموزی سمیرم خاطر نشان کرد: واحد آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش با همکاری مدیران مدارس در هر چهار بخش شهرستان و حتی عشایر این برنامه را دنبال می‌کند.

قائم مقامی ادامه داد: طبق گزارش این واحد در سال تحصیلی جاری ۲۰ نفر بازمانده یا ترک تحصیل کرده شناسایی شدند که تعدادی از آنان در بین جامعه عشایری کوچ‌رو هستند.

وی پیشنهاد کرد: برای اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی، از توان و اندیشه سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود تا این روند سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

سرپرست نهضت سواد آموزی سمیرم با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد کلاس‌ها توسط آموزشیاران تشکیل شد، تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا امتحان به شکل فرد به فرد از سوادآموزان با همه سختی و مشکلات گرفته شد.

« طرح انسداد مبادی بی‌سوادی با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل در اغلب مناطق محروم کشور در دست اجراست»

قائم‌مقامی همچنین  به فعالیت سوادآموزان نهضت در سامانه "شاد" آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امسال برای برپایی دوره‌های توانمندسازی به دلیل شیوه بیماری کووید-۱۹ مجوزی از استان دریافت نکرده‌ایم.

وی  بازماندگان از تحصیل را ۲ گروه اعلام کرد و گفت: گروه نخست نوآموزانی که باید وارد پایه اول دبستان شوند و گروه دیگر دانش‌آموزان خواهان تحصیل هستند و در سامانه سناد ثبت نام آنها انجام شده است اما به دلایلی موفق به ادامه تحصیل نشدند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۶۹ باب مدرسه، حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی  است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها اصفهان سمیرم بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان سمیرم بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سواد آموزی اصفهان سمیرم بازمانده از تحصیل سازمان نهضت سواد آموزی اخبار کنکور طرح انسداد مبادی بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل