Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:19:37 GMT

جلیلوند: تیم گلبال زنان به حال خود رها شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۷۵۸۶

جلیلوند: تیم گلبال زنان به حال خود رها شده است

«سمیرا جلیلوند» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام ورزشکاران معلول با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و در این زمینه نابینایان محدودیت‌های بیشتری را تجربه خواهند کرد لذا برای گذر از این محدودیت‌ها به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند خود را در سطح جامعه به عنوان یک فرد مفید معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش یکی از این ابزارها است. زمانی که فرد معلول یا نابینا مدال جهانی کسب می‌کند و در سکو قرار می‌گیرد اعتماد به نفس لازم را به دست خواهد آورد و تکرار چند باره این موفقیت موجب خواهد شد تا نام وی در سطح جامعه با افتخارآفرینی گره بخورد.  

وی ادامه داد: یکی از رشته های تخصصی نابینایان گلبال است. اگر می‌گویم تخصصی به این خاطر است که رشته‌های دیگر در بین ورزشکاران نرمال برگزار می‌شود اما گلبال تخصصی است. من  زمانی به این رشته روی آوردم که ۲ تن از برادرانم که  مشکل کم بینایی دارند به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت داشتند. من نیز با مشاهده مسابقات و تمرینات آنان به این رشته آمدم و از سال ۱۳۸۵ که نخستین شاکله‌های تیم تشکیل شد در آن حضور داشتم و اکنون نیز کاپیتان تیم هستم.  شاید برخی تصور کنند که گلبال رشته راحتی است اما این رشته بسیار پیچیده و با وجود هیجان بالای آن نیاز به تمرکز و اراده دارد. همچنین ورزشکار باید از هوش و ادراک بالا برخورد باشد.

کاپیتان تیم ملی گلبال زنان ادامه داد: نابینایان و کم‌بینایان می‌توانند در گلبال حضور پیدا کنند اما چشم‌بندی که بر چشم ورزشکار بسته می شود موجب خواهد شد تا در شرایط نابینایی مطلق قرار بگیریم در این شرایط باید هم حس شنوایی و هم ادراک ورزشکار بالا باشد. از سال ۱۳۸۵ که من عضو بودم استعدادهای زیادی به این رشته آمدند و تیم قدرتمندی تشکیل شد اما متاسفانه چند سالی است که بخاطر یک سری مشکلات شخصی ورزشکاران، تیم ضعیف شده و بعد از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، اردوها تعطیل است و امکانات ما در حد آقایان نیست. قاطعانه می‌گویم که اگر امکانات در حد آقایان باشد افتخارآفرینی ما بیشتر از آنان هم خواهد شد.  

وی با اشاره به سرمایه گذاری دیگر کشورها بر روی گلبال گفت: در گذشته شاید تنها چین حریف اصلی ما بود و به راحتی در چند دقیقه می‌توانستیم تیمی مانند تایلند را ببریم اما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تمام کارشناسان و مسوولان دیدند که رقابتی نفس‌گیر با تایلند داشتیم. تیم و اردوهای آن تعطیل است و تا سه ماه قبل از اعزام به تورنمنت هیچ اردویی تشکیل نخواهد شد، با این شرایط نباید انتظار موفقیت داشت. چگونه ما با این تمرینات حریف ژاپن شویم در گذشته رقابت ۲ تیم پایاپای بود اما رشد گلبال در زنان ژاپن به جهش تبدیل شده و رسیدن به آن ممکن است سخت باشد. مسوولان فدراسیون و کمیته ملی‌پارالمپیک نیز از این مشکل خبر دارند.

جلیلوند در پایان گله‌ای از مسوولان داشت و افزود: من و همسرم ۲ ورزشکار حرفه‌ای در گلبال و وزنه‌برداری نابینان هستیم. اما بعد از یک دهه تلاش و افتخار افرینی هیچ شغلی نداریم نمی دانم گلایه خود با به کجا ببرم اما کسی که عمر خود را در اردوها گذاشته نباید به وی توجه شود؟ انتظار داریم که اکنون در سن بازنشستگی هستیم حداقل برای یک نفر از ما شرایط استخدامی ایجاد شود تا از سختی‌های زندگی ناشی از معلولیت عبور کنیم. البته این تنها مشکل خانواده ما نیست بلکه بیشتر ورزشکاران معلول این مشکلات را تجربه کردند. بارها به مسوولان استانی نامه زدم اما تا کنون کسی صدای ما را نشنیده است.

برچسب‌ها فدراسیون نابینایان جاکارتا اختصاصی ایرنا کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نابینایان جاکارتا اختصاصی ایرنا کمیته ملی پارالمپیک فدراسیون نابینایان جاکارتا اختصاصی ایرنا کمیته ملی پارالمپیک اخبار کنکور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی نیازمند داشتن اطلاعات است و ادارات باید برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال ارائه دهند و برنامه‌ریزی کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مسؤولان مطالبه کرده‌اند که در تولید جهش داشته باشیم، افزود: جهش کیفی مهمتر از کمی است و باید کیفیت خدمت رسانی و تولید بخوبی در اقدامات و تولیدات دیده شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید هر ارگان و نهادی متناسب با کار خودشان برنامه‌های تحقق شعار سال را ارائه دهند و ادارات خدمات خود به مردم را نیز افزایش دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: دستگاه‌ها و ادارات باید شاخص‌های قابل سنجش ارائه کنند و در هر جلسه دو دستگاه عملکرد خود را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: تحقق شعار سال، تکلیف بزرگی بر عهده مسؤولان است که توسط ولی امر مسلمین را ابلاغ کرده‌اند و در حوزه اقتصادی جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی‌افتد بنابراین در کنار جهش تولید مشارکت مردم مهم است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سنجی، خلاقیت و ابتکار برای مشارکت دادن مردم در امر تولید باید مورد توجه باشد و فرمانداران و بخشداران براساس اقتضائات و ظرفیت‌های هر منطقه فعالیت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاخص ارزیابی فرمانداران نیز پیشرفت خدمات همه ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها است و توفیق در این زمینه نیاز به مشارکت مردم و ارائه طرح و ایده دارد.

زارعی‌کوشا افزود: برنامه‌ها باید در معرض باشد و نخبگان و جامعه دانشگاهی و جامعه جوان کشور و استان باید به برنامه‌های مسؤولان دسترسی داشته باشند و روی فعالیت‌ها نظر و ایده دهند.

کد خبر 6090011

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد