Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:03:50 GMT

نگهداری ۵۰۰ رده سلولی در بانک سلولی پژوهشگاه رویان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۷۷۵۹

نگهداری ۵۰۰ رده سلولی در بانک سلولی پژوهشگاه رویان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالحسین شاهوردی امروز در مراسم نصب سردیس برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی (ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) مدیون گذشت و فداکاری، حمایت و پشتیبانی خانواده هایشان هستند که باید قدردان باشند.

وی با بیان اینکه این افراد وقت و انرژی خود را برای دانش گذاشته اند و ممطئن هستم که قدرشناس خانواده هایشان هستند، گفت: امیدواریم که با برگزاری چنین برنامه هایی با هدف قدرشناسی از شخصیت‌های علمی، زمینه‌ای برای جوانان کشور در رسیدن به سربلندی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به حضور دکتر بهاروند در پژوهشگاه رویان، خاطر نشان کرد: تلاش‌های وی در این پژوهشگاه چند وجهی و در حوزه‌های علم، فناوری و اخلاق است. 

وی با اشاره به فعالیت های دکتر بهاروند برگزیده جایزه مصطفی(ص) گفت: زمانیکه دکتر بهاروند اولین رده سلول بنیادی را ایجاد کرد و برای یک سفری به خارج از کشور رفت نمی دانستیم این بانک سلولی را چگونه حفظ کنیم اما اکنون به مرحله ای رسیدیم که محققان این حوزه بیشتر شده اند و بانک سلولی نیز توسعه داده شده است.

شاهوردی افزود: اکنون بانک سلولی پژوهشگاه رویان نزدیک به ۵۰۰ رده سلولی را نگهداری می کند؛ این حاصل زحماتی بوده که در تربیت نیروی انسانی کشیده شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر محققان در عرصه های ناباروری با سلول بنیادی و بیوتکنولوژی ورود پیدا کرده و آن را توسعه داده اند. همچنین در زمینه دیابت ورود پیدا کرده اند.

شاهوردی خاطر نشان کرد: این پژوهشگاه همواره در کنار بنیاد جایزه مصطفی(ص) است تا همگام با هم فعالیت کنند.

کد خبر 5061265 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص پژوهشگاه رویان پارک فناوری پردیس ویروس کرونا تحقیقات علمی نوآوری واکسن کرونا فناوری فضایی اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان ایالات متحده امریکا ایرانسل شرکت اسپیس ایکس فیس بوک موبایل پژوهشگاه رویان جایزه مصطفی بانک سلولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان