Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه رسالت گفت‌وگویی با حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
- وحدت در اسلام و شعار وحدت امت اسلام، تنها تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است و ما برای پیشبرد اهداف اسلام، مقابله با ظلم و سلطه دشمنان نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم.
اکثر کشورهای اسلامی اعتقادی به وحدت ندارند
- متأسفانه امروز اکثر کشورهای اسلامی به دلیل اینکه رهبران صالحی ندارند و دست‌نشانده عوامل سلطه هستند، نه‌تنها به موضوع وحدت اهمیت نمی‌دهند بلکه ایمان و اعتقادی هم برای اجرای آن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- جمهوری اسلامی ایران، همواره شعار وحدت را به‌عنوان یک استراتژی برای برون‌رفت از مسائلی که جهان اسلام با آن مواجه است، مطرح کرده تا امت‌های اسلامی برای رسیدن به یک نقطه کمال و در مقابل دشمنان به یکپارچگی و وحدت دست پیدا کنند. 
- امروز اگر رئیس‌جمهور فرانسه، از اقدام موهن نشریه فرانسوی حمایت می‌کند و به منافع مسلمانان بی‌توجه است، بیانگر این است که او هم دریافته در جهان اسلام تفرقه وجود دارد.
غربی‌ها پایه‌گذار خشونت‌ها هستند
- غربی‌ها در حالی مسلمانان را به خشونت متهم می‌کنند که خود، پایه‌گذار این خشونت‌ها هستند و از تروریسم و جریان تکفیری حمایت کردند. 
- دولتمردان غربی، زمانی که در کشورشان حادثه تروریستی رخ می‌دهد، آن‌ را به‌پای اسلام می‌گذارند، درحالی‌که این حوادث، نتیجه اقدامات خودشان است که به عده‌ای افراطی، کمک کردند تا به کشورهای اسلامی نفوذ کنند و امروز دامان خودشان را گرفته است.
- دولتمردان غربی، وقوع جنایات تروریستی و ایجاد ناامنی توسط افراد تربیت‌شده به دست خود را نباید بهانه‌ای برای توهین به اسلام بدانند. متأسفانه غربی‌ها در توهین به اسلام و مسلمانان جدی‌تر شده‌اند، لذا امروز وحدت، یک نیاز حیاتی و راهبرد نجات‌بخش برای جهان اسلام است که باید به آن پایبند بود.
برخی نهادهای اسلامی به فلسفه وجودی خود عمل نکردند
- متأسفانه نهادهای اسلامی مانند سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و دیگر نهادها که به نام دفاع از اسلام تشکیل‌شده، نتوانستند وظیفه خودشان در دفاع از حقوق مسلمانان و حفظ کیان امت اسلامی را به‌خوبی انجام بدهند.
- این سازمان‌ها بیشتر گرفتار تفرقه‌های داخلی و مسائل منطقه‌ای بودند و به فلسفه وجودی خود که همانا وحدت‌آفرینی است، عمل نکردند. 
رفتارهای سازش‌کارانه برخی دولت‌ها نشانه بی‌غیرتی به اسلام است
- برخی از کشورهای اسلامی متأسفانه از درون سست شده‌اند و امیدی هم به دولت‌های وابسته آنان نیست. تنها امید به ملت‌هاست که حرکت کنند و از دولت‌ها و مسئولان بخواهند دست از رفتارهای سازش‌کارانه بردارند. 
- سازش و تسلیمی که ما در برخی از کشورهای عربی مشاهده می‌کنیم، نشانه بی‌غیرتی دولت‌ها و بی‌توجهی آنان به آینده اسلام است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود

فرماندار تیران و کرون گفت: امسال با توجه به شعار سال، مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جلب سرمایه‌ها هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها در تحقق شعارهای سال نقش مهمی دارند و بر این اساس لازم است مصوبات و طرح های پیشنهادی خود را بر این اساس پیش‌بینی و طراحی کنند.

وی افزود: در شعار امسال که معطوف به ایجاد مشارکت مردم برای جهش تولید است، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه گذار از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مصوبات و طرح های پیشنهادی شوراها چنین سمت و سویی داشته باشد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: شوراهای شهر با انجام فراخوان و ایجاد طرح مناسب زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران را فراهم کنند و اینگوه علاوه بر تحقق شعار سال در منطقه خود، به شکوفایی شهر و یا روستاها نیز کمک کرده‌اند.

محمدی‌کیا اضافه کرد: تعامل با مدیریت شهری و روستایی برای اجرای مصوبات مهم بوده و باید هم‌افزایی محلی با دستگاه‌های اجرایی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه طرح و پیشنهاد برنامه نیاز به دانش‌افزایی و مشورت با صاحبان اندیشه و متخصصان است، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها در پیگیری امور با نظر مشورتی مردم فعالیت دارند؛ افزایش دانش و آگاهی منتخبین مردم در شوراهای اسلامی برای پیگیری قوی‌تر امور، نیاز است.

محمدی‌کیا همچنین به تجربه‌نگاری اعضای شوراهای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی علاوه بر تهیه گزارشی فرصت‌ها و مشکلات را بررسی و برای دوره‌های آینده ثبت کنند چرا که این تجربه نگاری امکان رفع مشکلات و آینده‌نگری را فراهم می‌کند تا به‌واسطه همین تجارب، اشتباهات تکرار نشود.

فرماندار تیران و کرون شناخت نقش شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مردم را مهم دانست و تصریح کرد: بعضی از مطالبات مردمی در اختیار شورای اسلامی نیست و باید در حوزه‌های دیگر پیگیری شود اما این عدم اطلاع باعث افزایش مراجعات شده است.

کد خبر 749178

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است