Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش النُجَباء با تلاش برای تمدید قرارداد شرکت خدمات ناوبری انگلیسی «سرکو» در عراق مخالفت کرد.

الشمری در توییتی نوشت: ما با قاطعیت در برابر تلاش برای تمدید قرارداد شرکت سرکو خواهیم ایستاد که بر حریم هوایی عراق سیطره دارد.

وی افزود: در عراق پرسنل ملی آموزش دیده، کاردان و آماده به کار وجود دارند و نیازی به بیگانه برای کنترل حریم هوایی کشور نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشمری خاطرنشان کرد: مسئله تمدید بیانگر مشروعیت بخشیدن به اشغال طولانی مدت انگلیس است و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

شرکت سرکو در زمینه خدمات‌دهی گسترده امنیتی، نظامی، ترابری، لجستیکی، نیروی انسانی، مدیریت بر بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و مدارس فعالیت می‌کند و به عنوان اپراتور در چند مترو و فرودگاه جهان قرارداد دارد.

تعدادی از کارشناسان کنترل ترافیک هوایی عراق دو ماه پیش در نامه سرگشاده‌ای به وزیر حمل و نقل و مدیریت شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی این کشور خواستار پایان دادن به سیطره این شرکت خارجی بر حریم هوایی کشورشان شده و تاکید کرده بودند که ادامه کار این شرکت هزینه ماهیانه حدود دو میلیارد دیناری برای عراق به همراه دارد، در حالیکه کشور خود نیروی توانمند برای ارایه خدمات ناوبری در اختیار دارد.

حریم هوایی عراق از سال 2011 میلادی تحت سیطره و کنترل شرکت سرکو است که در آن زمان قراردادی 15 ساله با عراق به امضا رسانده بود.

شرکت سرکو همچنین به واگذاری حریم هوایی عراق به ائتلاف بین‌المللی تحت سرکردگی آمریکا موسوم به ائتلاف ضد «داعش» متهم شده است.

ناظران عراقی معتقدند که در نتیجه مدیریت این شرکت بر حریم هوایی عراق، مسئولان این کشور کنترلی بر حریم هوایی و نیز اطلاعاتی از آنچه در حریم هوایی عراق می‌گذرد، ندارد.

«سهام الموسوی» عضو سابق کمیسیون خدمات پارلمان عراق در سال 2017 میلادی گفته بود که شرکت سرکو براساس قرارداد خود از این اختیاراتی برخوردار شده که کریدورهای هوایی را بدون آگاهی دولت عراق به روی هرگونه عبور و مرور هواپیماها بگشاید.

وی افزوده بود: یک خط پروازی برای عبور هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی وجود دارد که از کویت آغاز و به سمت «السماوه»، «نجف اشرف»، «کربلای معلی» و «الرمادی» و در نهایت «موصل» در عراق می‌رسد و دولت عراق از این آگاه نیست و رادارها نمی‌توانند آن را ردیابی کنند.

برچسب‌ها انگلیس جنبش النجباء بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس جنبش النجباء بغداد انگلیس جنبش النجباء بغداد اخبار کنکور حریم هوایی عراق بر حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏

 
به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، شرکت نفت عربستان، آرامکو، امروز رسما ‌‏قراردادی چهار ساله با فیفا امضا کرد و به‌عنوان شریک تجاری اصلی ‌‏فیفا در حوزه انرژی معرفی شد. ‏

آرامکو به این ترتیب حق تبلیغات به‌عنوان اسپانسر اصلی در جام ‌‏جهانی ۲۰۲۶ و همچنین جام جهانی زنان ۲۰۲۷ را به دست آورد. ‏

قرارداد چهارساله امروز بین فیفا و آرامکو تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد. در ‌‏بیانیه‌ای که توسط دو طرف منتشر شده علت این همکاری تعهد به ‌‏ابداع و توسعه تاکید شده است. آرامکو و فیفا اعلام کردند قصد دارند ‌‏با استفاده از قدرت و جذابیت فوتبال، فعالیت‌های اجتماعی مختلفی ‌‏را در گوشه و کنار دنیا سازمان بدهند. ‏

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بعد از امضای قرارداد اسپانسری با آرامکو ‌‏گفت: "خوشحالیم که ورود آرامکو را به خانواده شرکای جهانی خانواده ‌‏فیفا تبریک بگوییم. این شراکت به ما برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ ‌‏فوتبال در سال‌های آینده کمک می‌کند. این قرارداد باعث می‌شود فیفا ‌‏بهتر بتواند از ۲۱۱ عضو خود حمایت کند. آرامکو تجربه گسترده‌ای در ‌‏برگزاری یا کمک به برگزاری رقابت‌های بزرگ ورزشی دارد و متعهد است ‏برای گسترش ورزش در رده‌های سنی پایه فعالیت کند. امیدواریم در ‏سال‌های آینده با این شرکت در پروژه‌های مختلفی همکاری کنیم". ‏

 منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند