Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@23:45:39 GMT

اسباب‌کشی آسان از بسته‌بندی تا چیدمان نهایی!

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۸۲۷۱

ایجاد هر تغییری در روال زندگی دو جنبه مثبت و منفی دارد. با هر تغییر ما استرس و شوق را در کنار هم تجربه می‌کنیم. تغییری مانند جابجایی منزل یکی از شیرین‌ترین تغییرات مثبت در روال زندگی است که هم شور و شوق زیادی به همراه دارد و هم استرس و سختی، اسباب‌کشی و جمع‌وجور کردن تمام خرده‌ریزه‌ای زندگی و چیدن دوباره آن‌ها در جایی دیگر بخش سخت و نفس‌گیر ماجراست که گاهی باعث می‌شود تمام شور و شوقمان را برای تغییر منزل قدیمی از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد نیست بدانید که هر کاری اصول خاص دارد. اسباب‌کشی هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر برای انجام دادنش اصول را رعایت کنیم و از افراد کار بلد کمک بگیریم قطعاً در آن موفق خواهیم شد. بخش زیادی از سختی‌های اسباب‌کشی مربوط به بسته‌بندی، حمل و چیدمان وسایل است که با به کار گیری ترفندهایی خاص برایتان آسان‌تر می‌شود. در ادامه این مقاله می‌خواهیم اصول و نکات ضروری در اسباب‌کشی را به شما یادآور شویم پس برای داشتن یک اسباب‌کشی بدون دردسر با ما همراه باشید.

برای داشتن اسباب‌کشی آسان چه اصولی را باید رعایت کرد؟

بسته‌بندی صحیح یکی از اصول اولیه برای داشتن اسباب‌کشی آسان‌تر بسته‌بندی صحیح اثاثیه است. یک بسته‌بندی صحیح به نحوی انجام می‌شود که علاوه بر محافظت از وسایل، دسترسی برای چیدمان نهایی را هم برایمان راحت‌تر کند. اگر وسایل منزل را به شکلی بسته‌بندی کنید که سالم بمانند؛ اما باز کردنشان در منزل جدید شما را دچار کلافگی و سردرگمی کند یعنی نیمی از اصول مربوط به بسته‌بندی را رعایت نکرده‌اید.

ایمنی در بسته‌بندی اثاثیه

اگر قرار باشد ایمنی کامل را در بسته‌بندی وسایل منزل رعایت کنید باید هزینه‌هایی برای خرید لوازم بسته‌بندی بپردازید. شاید این هزینه‌ها برای عده‌ای زیاد و البته غیرضروری به نظر برسد؛ اما اگر به قیمت وسایل منزلتان توجه کنید، متوجه می‌شوید که در صورت بسته‌بندی غیراصولی و آسیب به وسیله‌ها مجبور به پرداخت چه هزینه‌های هنگفتی خواهید شد.

بعضی از مردم تصور می‌کنند که با دقت بالا در حمل وسایل می‌توانند از پرداخت هرگونه هزینه‌ای برای بسته‌بندی اثاثیه شانه خالی کنند؛ اما حقیقت این است که شما هرچقدر هم برای حمل و جابجایی اثاثیه منزلتان دقت و حوصله به خرج دهید باز نمی‌توانید تضمین کنید که بدون بسته‌بندی ایمن وسایل شما هیچ آسیبی نمی‌بیند. شاید ترمزی بی‌هوا برای رد شدن یک عابر پیاده تمام زحمات شما را برای مراقبت از وسایلتان به باد دهد.

برای داشتن یک بسته‌بندی ایمن شما نیازمند کارتن محکم و چندین لایه، کارتن‌های رگال دار برای لباس‌ها، سلفون، چسب و روزنامه، پلاستیک حباب‌دار، برچسب و ماژیک هستید. اگر کارتن وسایل برقی را نگه داشته‌اید کار شما برای بسته‌بندی وسایل برقی راحت‌تر است؛ در غیر این صورت باید برای هر وسیله کارتنی هم سایز آن تهیه کنید.

از کارتن‌های چندلایه برای وسایل شکستنی و ظروف استفاده می‌شود. باید حین بسته‌بندی بین وسایل را با روزنامه پر کنید و برای دسته‌بندی بهتر و پوشش آن‌ها از سلفون استفاده کنید. می‌توانید وسایل حساس‌تر را داخل پلاستیک‌های حباب‌دار و ضربه‌گیر بپیچید و بعد داخل کارتن قرار دهید. در نهایت درب کارتن‌ها را با چند لایه چسب محکم کنید.

اصول چیدمان در بسته‌بندی اثاثیه

اگر می‌خواهید در حین چیدمان نهایی به مشکل نخورید باید از همان ابتدا در بسته‌بندی وسایل دقت کنید. برای راحت‌تری بودن فرایند اسباب‌کشی بهتر است اثاثیه مشابه و یا وسایلی که قرار است با هم در یک کشو یا کمد چیده شوند را کنار هم درون یک کارتن بسته‌بندی کنید.

از برچسب‌های بزرگ برای مشخص کردن محتویات هر کارتن استفاده کنید. به این ترتیب که روی هر برچسب لیستی از وسایلی که درون کارتن بسته‌بندی کرده‌اید را نوشته و روی درب کارتن بچسبانید. کارتن‌هایی که حاوی وسایل شکستنی هستند را با ماژیک قرمز علامت‌گذاری کنید تا در حین حمل‌ونقلبیشتر مراقب آن‌ها باشید. بهتر است کارتن‌ها را زیادی سنگین نکنید؛ و حین چیدمان وسایل آن‌هایی که بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند را در کف کارتن و باقی وسایل را روی آن‌ها بچینید.

باربری و حمل‌ونقل

بعد از بسته‌بندی نوبت به حمل و جابجایی وسایل می‌رسد. رعایت اصول حمل‌ونقل اثاثیه معمولاً بر عهده اتوبار است به همین دلیل خیلی اهمیت دارد که کدام اتوبار تهران را برای اسباب‌کشی منزلمان انتخاب می‌کنیم. هرچه مسافت شما بیشتر باشد دقت در انتخاب راننده هم بالاتر می‌رود. وقتی قرار است یک جابجایی درون‌شهری داشته باشید شاید تجربه و مهارت راننده وانت یا نیسان آن‌قدرها به چشمتان نیاید اما اگر قرار باشد وسایلتان را به شهر دیگری انتقال دهید خیلی مهم است که نیروهای منتخب شما مهارت و تجربه کافی در این حرفه را داشته باشند.

وظیفه شما در این مرحله از اسباب‌کشی تنها این است که در انتخاب راننده و نیروهای کمکی برای جابجایی اسباب و اثاثیه منزلتان دقت کافی به خرج دهید. انتخاب یک تیم حرفه‌ای که برای جابجایی بارتان به شما ضمانت می‌دهند تنها وظیفه شماست. رعایت اصول و ترفندهای حمل‌ونقل در این مرحله از اسباب‌کشی بر عهده تیمی است که شما انتخاب کردید.

چیدمان نهایی

اولین نکته مهم برای چیدمان منزل جدید این است که شما قبل از جابجایی وسایل خانه را تمیز کرده باشید. حالا برای جلوگیری از سردرگمی جابجایی وسایل بزرگ و سنگین را اولویت قرار داده و هر کدام را در جای مخصوص خود قرار دهید. یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، ماشین طرف شوی، فرش‌ها، مبلمان، کمدها، تخت خواب و ... را جابجا کنید. کارتن‌ها را با توجه به برچسب محتویاتشان به اتاق‌خواب، آشپزخانه و یا پذیرایی منتقل کرده و سر فرصت یکی‌یکی باز کنید.

برای اسباب‌کشی آسان‌تر از افراد متخصص کمک بگیرید

اگر قرار باشد به تنهایی تمام کارهای اسباب‌کشی را انجام دهید دیگر رعایت تمام این اصول و مراحلی که در بالا گفتیم هم به آسان‌تر شدن فرایند اسباب‌کشی شما کمکی نمی‌کند. اثاث‌کشی بدون کمک جمعی کار بسیار سختی است. تقریباً غیرممکن است که بخواهید تمام امور اسباب‌کشی منزلتان را به تنهایی مدیریت کنید؛ خودتان تمام وسایل را بسته‌بندی کنید، بار بزنید و در منزل جدید بچینید و تنها کمک به شما برای اسباب‌کشی کرایه نیسان برای حمل بارتان باشد!

باید پذیرفت که اسباب‌کشی یک کار جمعی است و به نیروی جمعی نیاز دارد. شرکت‌های خدماتی زیادی در تهران برای اسباب‌کشی به شما کمک می‌کنند. آن‌ها در تمام مراحل از بسته‌بندی تا جابجایی نهایی وسایل با شما همراه هستند. تیم‌های باتجربه و حرفه‌ای این شرکت‌ها علاوه بر سرعت عمل تمام کارها را با دقت بالا پیش می‌برند و سلامت وسایلتان را هم تضمین می‌کنند.

نوبار یک سامانه آنلاین برای خدمات باربری در تهران

درخواست آنلاین خدمات اسباب‌کشی نوبار https://nobaar.com یک استارتاپ قوی با قیمت ثابت در تهران است که می‌توانید با خیال راحت تمام مراحل در فرایند اسباب‌کشی را به آن‌ها بسپارید. تیم متخصص نوبار باتجربه و مهارت بالا تمام مراحل اسباب‌کشی را برای شما انجام می‌دهد. با انتخاب این تیم استرس و دغدغه‌های اسباب‌کشی را فراموش می‌کنید و تنها وظیفه شما کنترل و مدیریت امور خواهد بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003A8y

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسباب کشی اسباب کشی آسان برای اسباب کشی بسته بندی اسباب کشی برای داشتن کارتن ها آسان تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موزه اسباب‌بازی تهران با دنیایی از ادوات بازی به دنبال ترمیم یک خلأ تربیتی است که میلیارد‌ها اعتبار دستگاه‌های عریض و طویل قادر به حل و فصل آن نبوده‌اند. خلاقیت همراه با مشارکتی شادمانه.

در امتداد خیابان نوفل لوشاتو اگر چند سفارت‌خانه را رد کنید و خود را به کوچه لولاگر برسانید، در یکی از آن خانه‌های تاریخی با در و پنجره‌های چوبی دنیایی از اسباب‌بازی در انتظار شماست. اینجا نه سرزمین آلیس است و نه داستان اسباب‌بازی‌ها که تنها در مجاز لذت آن را تجربه کرده باشید. اسباب‌بازی‌هایی از دهه‌ها و سده‌ها قبل از جای جای دنیا انتظار شما را می‌کشد تا کودک درونتان را دوباره برای معصومیت، خلاقیت، بازیگوشی، مهربانی و اندیشه ناب دعوت کنید.

موزه اسباب‌بازی تهران در چند بخش نمایشگاهی دائمی از ادوات بازی است که برخی از آنها، چون گنجینه‌ای پس ذهن کودکان دیروز و بزرگسالان امروز باقی مانده است. این موزه نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز یادآور تمامی شیرینی‌های کودکی است. از ژولیده تا عروسک تدی، از بچه‌های توپل تا باربی، از عینک‌های سه بعدی تا هواپیما‌ها و ماشین‌ها، آتاری، آدم آهنی و دنیای لگو‌های چوبی و پلاستیکی. راهنمای موزه در مورد تاریخ هر یک از این اسباب‌بازی‌ها می‌گوید و اینکه برخی به تصادف و برخی بر اساس سرگذشت افراد و آدم‌ها شکل گرفته و به عنوان عروسک وارد بازار شده است.

در پس سرگذشت برخی تلخی‌هایی نهفته و برخی نیز خلاقیت‌های بزرگتر‌ها برای خلق شادی را به دنبال دارد. موزه از دالانی بازدیدکنندۀ شگفت‌زده را به سرزمین عجایبی که از آلیس به یاد داریم هدایت می‌کند و در ادامه راهرویی از عروسک‌های سیرک، دلقک‌ها، آکروبات باز‌ها و ژیمناست‌های کوچک و رنگارنگ مشاهده می‌شود.

انتهای راهرو عروسک‌های بومی محلی در انتظاراند. سوتک‌ها، نخودی‌ها، تکم، نردبان یعقوب، عروسک برکت و صد‌ها شگفتی که هر یک با لبخندی تو را به شادی و بازی دعوت می‌کنند.

این موزه جایی برای تنفس در مقابل سختی‌ها است

مدیر موزه در وضعیتی که کار فرهنگی صرفه اقتصادی ندارد معتقد است در همین فشار‌های اقتصادی باید تلاش کنیم حال همدیگر را بهتر کنیم. به ویژه برای کودکان باید فضایی برای شادی و تنفس ایجاد کرد. به شخصه به دنبال این بودم که حداقل یک فضایی ایجاد شود برای کودکان و خانواده‌ها که چند ساعت لبخند بزنند.

آزاده بیات با اشاره به اینکه این موزه صرفاً به دنبال نمایش اشیا نیست، ادامه داد: ما به دنبال تعامل با بچه‌ها و آموزش و ساخت عروسک و آشنا کردن آنها با بازی‌های مختلف فردی و جمعی هستیم.

وی افزود: در گذشته کودکان اسباب‌بازی خود را خود می‌ساختند و تولید صنعتی اسباب‌بازی نداشتیم و اسباب‌بازی با دست کودک یا والدین وی ساخته می‌شد. تکرار این تجربه پیوندی به جریان زنده زندگی است.

مدیر موزه اسباب‌بازی با اشاره به فعالیت خود در حوزه آموزش کودکان اضافه کرد: نتیجه تجربیات من این بود که در خصوص فضا‌های بازی و معرفی اسباب‌بازی با کمبود مواجه‌ایم به همین دلیل موزه را به عنوان بستری برای زنده شدن بازی‌ها طراحی و اجرا کردم.

بخشی از تاریخ شفاهی از زبان عروسک‌ها

به گفته بیات در این موزه برنامه‌های پژوهشی نیز دنبال می‌شود و اینکه بتوان از طریق اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها بخشی از تاریخ شفاهی را معرفی کرد. پیش از این نیز پژوهش‌های متعددی صورت گرفته که از خروجی آن مدد می‌گیریم.

فعال حوزه کودک تأکید کرد: این تصور که اسباب‌بازی‌ها همه خارجی هستند، درست نیست و در همین موزه بخشی مجزا به اسباب‌بازی‌های بومی ما اختصاص یافته و حتی کودکان می‌توانند در فرصت بازدید با برخی از آنها بازی کنند.

وی متذکر شد: این فرایند در معرفی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌تواند منجر به تولید و معرفی عروسک‌های بومی به بازار شده و خانواده‌ها را با بخشی از فرهنگ و هویت ما پیوند بزند.

بیات به تجربه‌های قابل توجه بازدید کودکان اشاره کرد و گفت: در وضعیتی که کودکان گرفتار بازی با گوشی شده‌اند، تلاش داریم با تجربه و تعامل این روند اشتباه شکسته شود. بار‌ها شده است که والدین اذعان کرده‌اند کودکشان در خانه به دلیل بازی با گوشی حتی به اسباب‌بازی‌های خود دست نمی‌زند، اما در موزه برایش جذابیت داشته و به دست گرفته است.

مدیر موزه اسباب‌بازی متذکر شد: این تجربه و تعامل با اسباب‌بازی‌های مفهومی و آموزنده هم برای والدین و هم کودکان مفید است چراکه به تجربه ثابت شده نمی‌توان صرفاً با دستور و امر و نهی کودک را با بازی آشتی داد.

وی در خصوص برنامه‌های این موزه جهت تعامل با مدارس و مهد‌های کودک نیز تصریح کرد: علاوه بر بازدید‌های گروهی مهد‌ها و مدارس ما تور‌های مختلف برای گروه سنی مختلف داریم. به عنوان مثال کودکان با فرایند کشف و جستجو وارد موزه می‌شوند. در نهایت نیز برای اشیا موزه قصه می‌سازند.

بیات خواستار ارتباط گیری با کتاب‌های درسی شد و گفت: ما می‌توانیم اشیا مختلفی که در کتاب‌های درسی مانند علوم آمده را به دانش آموزان معرفی کنیم و بچه‌ها می‌توانند به عینه در موزه تماشا کرده و در واقع در قالب یک بازدید تجربی جذابیت آموزشی بی‌نظیری را تجربه کنند.

مدیر موزه اسباب‌بازی متذکر شد: پیوند آنچه در مدرسه سپری می‌شود و اشیا موزه یکی از اهداف ما است تا بتوانیم موزه را به عنوان مجموعه‌ای زنده و تعاملی به کودکان معرفی کنیم.

اسباب‌بازی‌ها خود یکی از گنجینه‌های شور و شعف و یادگیری هستند. هر کدام از ما این شیرینی را در گوشه‌ای از ذهن و خاطرات خود داریم و چه بسا که از بازی‌ها بسیار آموختیم. این روز‌ها که صنعت و تکنولوژی کودکان ما را از این دنیا ربوده‌است، چه نیکو که شهد شیرین دنیایی سراسر آرامش و مهر را به آنها بچشانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه