Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزدی گفت: دفاتر انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی در ۳۵ شهر و شهرستان استان فعال هستند و ۹۰۰ مدرسه زیر نظر انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امین یزدی» امروز( ۱۱ آبان) در نشست خبری تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان اتحادیه و گزارش فعالیت‌های انجمن اسلامی در ایام کرونا در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش ‌آموزان خراسان رضوی اظهار داشت: هراس دشمنان از انقلاب اسلامی و آغاز به امر استکبارستیزی به صورت شدیدتر از سال ۵۷ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش ‌آموزان خراسان رضوی ‌ادامه داد: دانش‌آموزان حضور پرشور خود را از سال ۵۸ نشان دادند و هنوز پس از گذشت چندین و چند سال با وحدت و همبستگی در میدان بوده‌اند، دانش‌آموزان بهترین قشر برای پیشرفت جامعه هستند و ظرفیت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد، ما نیز باید با در نظر گرفتن اهمیت نقش‌آفرینی آنها برنامه‌های بزرگی را در نظر بگیریم و علاوه بر آن در روز ۱۳ آبان ‌ماه نیز بزرگداشت درخوری برای این نوجوانان آماده سازیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما نوجوانانی انقلابی و مسئولیت پذیر هستند، با این حال در اغلب شرایط حقوق آنها نادیده گرفته شده و رسیدگی به این افراد توسط مسئولان مربوطه محقق نشده است.

 

یزدی تصریح کرد: انجمن‌های‌ اسلامی از سال ۵۸ تشکیل شده و نام ۱۰ هزار شهید در دفتر انجمن به ثبت رسیده، دفاتر مربوطه در ۳۵ شهر و شهرستان مختلف فعال هستند و ۹۰۰ مدرسه نیز زیر نظر انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فعالیت دارند، انجمن مذکور در این ایام برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند که از اهداف آنها می‌توان به زبده‌پروری، جنبش دانش‌آموزی، شناسایی دانش‌آموزان توانمند و حفظ فعالیت آنها در راستای انقلاب اسلامی اشاره کرد.

 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین از دیگر اهداف ما، تربیت جمعی دانش‌آموزان و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر بوده است، جرقه انقلاب در فضای مجازی می‌خورد و با توجه به شرایط کنونی و مجازی بودن بسیاری از مدارس، انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی باید به بحث تربیت جمعی بیشتر بپردازد.

 

وی افزود: پشتیبانی فارغ‌التحصیلان از دانش‌آموزان توسط اسناد بالا دستی می‌تواند برنامه مفیدی باشد که اوامر اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است، برگزاری طرح منظومه عکسی نیز از دیگر برنامه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی بوده، با اجرای برنامه‌های‌مذکور، به اهدافی چون تربیت حماسی و نگاه حماسی تبیین شده می‌رسیم، در بحث ترویج جهاد علمی نیز طرح‌های مطلوبی در دست اجرا بوده که می‌تواند ایثار، شهادت، خدمت به محرومان و ولایت را برجسته سازد.

 

یزدی ادامه داد: در بخش فضای مجازی نیز اقدامات بسیاری در دستور کار داریم که از آنها می‌توان به تولید محتوا، ایجاد سواد رسانه‌ای برای اعضای انجمن، تشکیل کادر رسانه‌ای دانش‌آموزی، ایجاد زیرساخت و نگاه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی اشاره کرد، یکی از برنامه‌های قابل اجرا در این زمینه، برگزاری جشنواره ستارگان بوده، این برنامه‌ها مبتنی بر دشمن شناسی بوده و به بحث معنویت جلا می‌دهد.

 

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی نیز در حرم مطهر رضوی در بخش دختران و پسران برگزار می‌شود، به عنوان مثال روضه و مداحی‌هایی توسط اشخاص سرشناس با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود، همچنین داخل مدارسی که در وضعیت سفید قرار دارند نیز برنامه‌هایی مانند تلاوت زیارت عاشورا در نظر گرفته شده، بخشی از برنامه‌ها برای تقویت مهارت تفکر بوده و به دانش‌آموزان برای ایجاد فضایی در ذهن برای فکر کردن کمک می‌رساند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن در این ایام، برگزاری مسابقات من پیامبر را دوست دارم بوده که تاکنون بالغ بر هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند، این مسابقات با هماهنگی مدیران در کانال‌های مدارس برگزار می‌شود، جشن‌های خانگی و سرودهای شعری نیز با همین رویکرد در این مدت شکل می‌گیرند.

 

یزدی اظهارکرد: یکی از اهداف این برنامه‌ها، تربیت دانش‌آموزان در جشن‌های قابل برگزاری بوده است، محوریت دادن به فضای خانواده را می‌توان با جشن‌های خانه‌گیر اجرا کرد، از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش می‌توان به خوانش سرود اشاره کرد، غالب فعالیت‌های فرهنگی انجمن، برنامه‌های مذکور بوده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعلام برنامه ها 13 آبان اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش انجمن های اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حامد مرادی، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی ۳ سال است آموزگار شده و به دلیل علاقه‌ فراوان، ریشه‌ روستایی، آشنایی کامل به منطقه و روستا‌های اسدآباد به خواست خود در مدرسه‌ ۶ پایه‌ سنایی روستای ده سفید معلم شده است.

هر روز در فصول مختلف سال و در شرایط مساعد و نامساعد جوی و جاده ۶۰ کیلومتر جاده را طی می‌کند و می‌گوید علاقه و عشقی که به بچه‌ها دارم نمی‌گذارد خستگی را حس کنم.

آقای مرادی با تلاش و کمک گرفتن از رئیس آموزش و پرورش اسدآباد و با استفاده از سیستم‌های شخصی مدرسه را هوشمند کرده و به دانش آموزان کار با کامپیوتر و چند نرم افزار جزیی مباحث درسی پایه‌ ششم را آموخته است.

دانش آموزان مدرسه‌ سنایی با دیدن فیلم‌های آموزشی، مسابقات درسی و املا در کامپیوتر درس‌ها را بهتر یاد می‌گیرند و دانش آموزان پایه‌های بالاتر هم مانند مدارس شهر‌های بزرگ مباحث درسی مرتبط با رایانه را به خوبی آموخته و به آینده‌ای روشن امیدوار شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان