Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیمات جدید ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان بیان داشت: به دلیل شرایط فوق حاد کرونا در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند، بافت و بردسیر و اخیراً هم شهربابک تنها گروه‌های شغلی شماره یک که مایحتاج عمومی را تأمین و عرضه می‌کنند، می‌توانند فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق مصوبه جدید در طرح آزمایشی بازگشایی اصناف گروه شغلی دو در دو شهرستان کرمان و سیرجان در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه اجرا خواهد شد به این صورت که گروه شغلی دو می‌توانند تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر فعال باشند و پس از آن باید تعطیل کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کرمان گفت: در صورت موفقیت در اجرای مصوبه طی این دو روز بعد از ارزیابی رعایت پروتکل‌ها، میزان موفقیت‌آمیز بودن آن و همکاری اصناف و مردم دانشگاه علوم پزشکی تصمیم خواهد گرفت که این طرح ادامه پیدا کند یا متوقف شود.

تقی‌زاده با اشاره به مراکزی که نباید تعطیل شوند، افزود: این مراکز شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه و سبزی فروشی‌ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها مرغ و ماهی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون‌بر، جایگاه‌های سوخت بنزین و سی ان جی، تعمیر و تأسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی، درمانی، دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تأمین آمبولانس و داروخانه‌ها می‌باشد.

یک هزار و ۹۸۸ واحد صنفی بی اعتنا به پروتکل های بهداشتی پلمب شد

وی ادامه داد: مراکزی که طبق تبصره ستاد باید تعطیل شوند شامل دانشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها، پاساژ، مراکز خرید و مال، نمایشگاه حضوری، خشکشویی، لوکس فروشی، اسباب بازی فروشی، گیم نت، قهوه خانه، چایخانه، کافه تریا، فرش موکت، فروش لوازم و مواد دخانی، تالار پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، استخر، باشگاه ورزشی، بدنسازی، پارک‌ها، شهربازی‌ها و باغ وحش، مراکز تجمع برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، بازارهای روز و موقت، آموزشگاه‌ها، موزه‌ها، سینما، تئاتر، فروش لوازم خانگی، کادویی، فروش خدمات چاپ و دیجیتال، آتلیه و عکاسی، اقامت سرا، اجاره ساختمان و ویلای شخصی، تزئینات ساختمان، فروش لوازم خانگی، قنادی، پوشاک و پارچه فروشی، خیاطی و خرازی، مصالح فروشی و آهن فروشی، فروشگاه قطعات یدکی و چاپخانه‌ها هستند.

تقی زاده در ادامه به مشاغلی که فعالیت آنها باید با محدودیت انجام شود اشاره کرد و یادآور شد: دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس ۱۰+، دفاتر الکترونیک قوه قضائیه، دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر الکترونیک شهری، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها، پایانه‌های بین شهری، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها که باید به صورت محدود فعالیت کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا کرمان گفت: برگزاری هر گونه آزمون عمومی ممنوع است ضمن اینکه بر اساس تبصره‌های اعلام شده، مساجد و مصلاها مجاز به برگزاری نماز یومیه و جمعه و اعیاد مذهبی با الویت در صحن‌ها هستند همچنین موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها نیز منوط به داشتن شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تأیید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی محل اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی در بخشی از سخنان خود به بازرسی‌های انجام شده در چهار ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: طی چهار ماهه گذشته مجموعاً ۲۱۶ هزار و ۶۶۹ مورد بازدید از اصناف و واحدهای مربوطه توسط گروه‌های بیست و سه‌گانه انجام شده که در نهایت منجر به صدور ۵۵ هزار و ۲۷۲ مورد تذکر شفاهی و ۱۵ هزار تذکر کتبی شد. طی بازرسی‌های صورت گرفته ۱۴۴ هزار مورد بدون تذکر بودند و هزار و ۹۸۸ مورد منجر به تعطیلی واحد شد.

وی تصریح کرد: از همه شهروندان و اصناف درخواست می‌کنم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا زنجیره انتقال در استان را قطع کنیم.

کد خبر 5061603

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس تقی زاده ویروس کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد گرگان هفته وحدت کرمانشاه نیروی انتظامی پدافند غیرعامل ستاد ملی مقابله با کرونا یوم الله 13 آبان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند