Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@17:54:55 GMT

دومینوی شکار شاه‌ماهی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۸۸۲۶

دومینوی شکار شاه‌ماهی‌ها

پس از ریگی، زم و شارمهد، این بار نوبت به دستگیری سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه عامل جنایت رژه اهواز رسید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، همین دوسال قبل بود که گروهک الاحوازیه با حمله ناجوانمردانه خود به رژه نیروهای مسلح در اهواز، دل هر ایرانی را به درد آوردند، هنوز تصویر کودک چهار ساله ای که بر اثر گلوله های این گروهک منفور در دم جان سپرده بود، از یاد ها نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما خبر دستگیری سرکرده گروهک الاحوازیه در خارج از مرزها تسکینی بر دردهای خانواده 25 شهید و 69 زخمی آن حادثه ناگوار تروریستی است. 

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان سال ها قبل، پس از آن که در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی عبدالمالک ریگی سرکرده  گروهک تروریستی «جند الشیطان» را در آسمان شکار کردند، به همه جهان ثابت شد که ایران هیچ حد و مرزی برای شکار تروریست هایی که روزی با جان مردم بازی کرده اند، ندارد؛ موضوعی که در یکی دو سال اخیر هم شدت پیدا کرده است. چندی قبل بود که روح ا... زم مدیر شبکه آمد نیوز به دام نیروهای اطلاعاتی کشورمان افتاد. زم که درقلب اروپا یعنی فرانسه سکونت داشت، فکرش را هم نمی کرد که اطلاعات سپاه بتواند سرویس امنیتی و اطلاعاتی فرانسه را غافل گیر کند و در  یک نقشه حساب شده، درنهایت او را به دام بیندازد.

مقامات ایرانی همان موقع اعلام کردند پرونده شکار شاه ماهی ها با دستگیری زم بسته نخواهد شد و این تازه اول راه است، وعده ای که تو خالی نبود و با دستگیری تروریستی که این بار نه در قلب اروپا بلکه در قلب آمریکا ساکن بود، همه دنیا را انگشت به دهان گذاشت؛ «جمشید شارمهد» رهبر گروهک تروریستی «تندر» که به گفته خود او ساکن طبقه ششم اف بی آی در کالیفرنیا بود، طی یک عملیات مبتکرانه به دام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران افتاد. موضوعی که نه تنها خود او آن را باور نمی کرد بلکه پیچیدگی عملیات اطلاعاتی آن، باعث تحیر آمریکایی ها هم شد اما دستگیری عبدالمالک ریگی، روح ا... زم و جمشید شارمهد پایان راه نبود و جمهوری اسلامی در تازه ترین اقدام (شکار) خود  به سراغ «حبیب اسیود» سرکرده گروه تروریستی و تجزیه طلب «حرکة النضال العربی لتحریر الاحواز» معروف به «الاحوازیه» رفت و آن طور که پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان می گوید سرکرده این گروهک تروریستی و تجزیه طلب در ترکیه بازداشت شده است و پس از تحویل به مقامات ایرانی، از مرز آذربایجان غربی به تهران منتقل شده و هم اکنون در اختیار ایران است.

  وبسایت «جنبش آزادی بخش احواز» نیز با انتشار بیانیه‌ای که به طور ویدئویی هم خوانده شده، بازداشت حبیب اسیود را تایید کرد اما نکته قابل تامل آن جاست که این گروهک تروریستی برای آن که دستگیری رهبر این گروهک زیاد خبر ساز نشود، فرد دیگری را فورا به عنوان رهبر این گروهک معرفی کرد تا اسیود را به عنوان رهبر سابق این گروه تروریستی معرفی کند. الاحوازیه اما  همانند منافقین کوردل جایی در دل مردم ایران ندارد. باید گفت حمله به رژه نیروهای مسلح درتابستان 97 و به شهادت رساندن 25 نفر از جمله زن و کودک بی گناه، یک نمونه از اعمال وحشیانه این گروه تروریستی است. الاحوازیه بارها اقدام به بمب گذاری در مناطق مختلف کشور به ویژه خوزستان کردند که موجب شهادت چندین نفر از هموطنانمان و خسارات مالی فراوانی شدند.

از دیگر جنایات این گروه می توان به بمب گذاری سال 84 آن ها در خیابان نادری اهواز اشاره کرد؛ در شلوغ‌ترین زمان ممکن، آن ها اقدام به بمب گذاری کردند که به شهادت شش نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید. اوج بی شرمی و بی رحمی این گروه آن جا بود که ابتدا یک بمب صوتی و هنگامی که مردم در محل جمع شدند، بمب اصلی منفجر شد. گفتنی است گروه تروریستی الاحوازیه در سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های متعددی برای ناامن کردن اهواز به اجرا گذاشته و به گمان خودش بنا داشت  از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ریگی زم الاحوازیه شارمهد گروهک تروریستی گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه