Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه جورابی در حاشیه مراسم افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در یزد، با بیان این‌که امیدواریم دوچرخه جایگزین حجم بالای استفاده از موتورسیکلت در شهر میراث جهانی یزد شود، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در یزد وجود دارد و این حجم بالای حضور موتورسیکلت، در کنار آمار بالای تصادفات سبب ایجاد فضاهای ناایمن در سطح شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نسل از دوچرخه‌ها مجهز به قفل نرم‌افزاری است و می‌تواند به خوبی و راحت در اختیار شهروندان یزدی قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در یزد نیازمند برنامه‌ریزی مدون است، گفت: در مرحله نخست باید فرهنگ استفاده صحیح از دوچرخه به ویژه دوچرخه اشتراکی بین اقشار مختلف نهادینه شود.

جورابی با بیان این‌که تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک از جمله ضرورت‌های اجرایی در توسعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: حمایت مردمی لازمه تقویت مدیریت شهری در اجرای این گونه طرح‌های مدرن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شیوع ویروس کرونا را از جمله مهمترین دلایل به عقب افتادن برنامه تجهیز ایستگاه‌های دوچرخه‌های اشتراکی دانست و بیان کرد: طی هفته جاری ۲۷۶ دوچرخه اشتراکی هوشمند در ۱۰ ایستگاه دوچرخه وارد شبکه حمل و نقل عمومی شهردوچرخه ها می‌شوند و در صورت استقبال شهروندان، این تعداد افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد، با بیان این‌که طرح دوچرخه‌های اشتراکی در راستای هوشمندسازی شهر یزد اجرایی شده است، افزود: با توجه به شرایط یزد، می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح شهرجهانی یزد مورد افتتاح قرار گرفته است.

دوچرخه‌ سواری رایگان در شهر دوچرخ‌ها

سید محمدرضا نبوی در حاشیه مراسم افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی در گفت و گو با خبرنگار فارس، اجرای این طرح را ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بجای استفاده از خودرو دانست و اظهار کرد: یزد از دیرباز تاکنون شهر دوچرخه‌ها بوده و قصد داریم با اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی از این فرهنگ بومی و اصیل حراست کنیم.

وی افزود: در این مرحله ۱۰ ایستگاه در سطح شهر یزد راه‌اندازی و از امروز برای استفاده عموم در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مجری و طراح سیستم نرم افزاری این دوچرخه‌های اشتراکی، گفت: شهروندان می‌توانند به سه روش استفاده از نصب اپلیکیشن، ثبت‌نام در سایت و کنسول کنار ایستگاه‌ها از دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر یزد استفاده کنند.

نبوی با بیان این‌که ساختار کنسول نصب شده در ایستگاه‌های دوچرخه مثل عابربانک است، تصریح کرد: افراد در زمان استفاده از کنسول دوچرخه‌های اشتراکی بجای پول دوچرخه به امانت می‌گیرند.

این طراح سیستم نرم‌افزاری دوچرخه‌های اشتراکی در ادامه خاطرنشان کرد: هر ایستگاه بین ۲۰ تا ۳۰ دوچرخه اشتراکی دارد که شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی باید قبل از هراقدامی در سایت دوچرخه‌های اشتراکی یزد به آدرس bike.yzd.ir ثبت‌نام و با مراجه به ایستگاه و ثبت کدملی خود از خدمات دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

نبوی با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو ساعت اول استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی رایگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند دوچرخه اشتراکی خود را هنگام تحویل به نزدیک‌ترین ایستگاه‌ تحویل دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۶۰ نفر از شهروندان یزدی در سایت دوچرخه‌های اشتراکی ثبت‌نام کردند و از این تعداد تاکنون ۵۰ سفر انجام شده است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد دوچرخه های اشتراکی دوچرخه فرهنگ شهرداری یزد دوچرخه های اشتراکی دوچرخه اشتراکی دوچرخه ها ایستگاه ها سطح شهر شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رضا محمدیان افزود:در در یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در شهر شیراز مقرر شد برای ادامه حمایت شهرداری از ارائه خدمات و ثبت‌نام در مدل حمل‌ونقل پاک، برای راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز ،با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتورهای برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته‌شده است، اقدام کند.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده‌واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و‌ موتوربرقی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر شهروندان و همچنین یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک‌هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان برای استقبال از حمل‌ونقل پاک کلان‌شهر شیراز پرداخت کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه چهار تبصره دارد که در تبصره اول آمده است؛ شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به‌منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک‌میلیون سفر(میانگین ۱۵ دقیقه) را به‌صورت پیش‌خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.
همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک‌هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴؛ دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به‌صورت شفاف، لحاظ شده است.
محمدیان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید