Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شمارش اولیه آرا در بسیاری از ایالت های رقابتی و میدان نبرد ممکن است به دلیل افزایش آرای غیابی یا پستی، گمراه کننده باشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این مورد نوشت: تصور کنید رای گیری در فلوریدا تمام شده و بخش های مختلف این ایالت شروع به شمارش زودهنگام آرا کرده اند و به نظر می رسد جو بایدن نامزد دموکرات ها پیشگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ساعت بعد، بخش های پنسیلوانیا شروع به گزارش می کنند و ضربه سختی به دونالد رئیس جمهوری آمریکا وارد می شود.

اما این همه داستان نیست. ایالت هایی که آرا پستی قبل از روز انتخابات در آن شمارش می شود، احتمالا از پیروزی بایدن خبر می دهند، نظر به اینکه نظرسنجی ها و اطلاعات اولیه نشان می دهد که آرا به نفع دموکرات هاست.

برعکس، ایالت هایی که آرا پستی تا روز انتخابات در آن شمارش نمی شود، ممکن است کفه ترازو نتایج اولیه را به نفع ترامپ پایین آورند.

این سراب سرخ و آبی با شمارش آرا بیشتر ناپدید می شود، اما کارشناسان می گویند شمارش آرای پستی ممکن است روزها یا حتی هفته ها ادامه یابد.

سراب آبی

در ایالت های فلوریدا و کارولینای شمالی، مقام های انتخاباتی امکان رای گیری پستی را هفته ها قبل از روز انتخابات مهیا کردند و نتیجه این آرا ممکن است به محض بسته شدن مراکز رای گیری در روز انتخابات، منتشر شود.

اگر این برنامه محقق شود، به احتمال زیاد بایدن جلو می افتد، زیرا نظرسنجی های رویترز و موسسه ایپسوس نشان می دهد که افرادی که در این دو ایالت رای داده اند، حامی نامزد دموکرات ها هستند.

اما در این دو ایالت، اکثر افرادی که قصد دارند به طور حضوری در روز انتخابات رای دهند، از ترامپ حمایت می کنند.

انتظار نمی رود که سراب آبی ها در این دو ایالت به درازا کشد. کارشناسان می گویند دو ایالت فلوریدا و کارولینای شمالی شمارش اکثر آرای پستی و حضوری را تا قبل از پایان شب انتخابات به پایان می رسانند.

همچنین ایالت های تگزاس، آیووا و اوهایو که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به آسانی در آنها پیروز شد اما نظرسنجی ها از رقابتی بودنشان در سال جاری حکایت دارد، امکان پردازش زودهنگام آرا پستی را فراهم می کنند، از اینرو ممکن است سراب آبی ها را نمایان کنند.

پیش بینی می شود که پایان شمارش اکثر آرا در این سه ایالت در روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) پایان یابد.

سراب سرخ

شمارش آرای پستی در ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین تا روز انتخابات ممکن نیست.

اگرچه در ایالت میشیگان به تازگی قانونی تصویب شد که امکان رسیدگی به آرا پستی همچون باز کردن پاکت های رای در بسیاری از شهرهای این ایالت را فراهم می کند، اما شمارش آرا تا روز انتخابات امکان پذیر نیست.

از آنجا که آرا پستی در مقایسه با آرا حضوری زمان بیشتری برای شمارش نیاز دارد، نتایج اولیه ممکن است به طرف جمهوریخواهان متمایل شود.

ایالت های پنسیلوانیا و ویسکانسین به دلیل بی تجربگی، در زمینه حجم بالای آرا پستی کند عمل کنند.

حدود یک از هر ۲۰ رای در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۸ در این دو ایالت به صورت پستی داده شد.

شمارش آرا پنسیلوانیا ممکن است روزها ادامه یابد. دموکرات ها به تازگی در این ایالت به یک پیروزی در دیوان عالی آمریکا دست یافتند که به موجب آن، مقام های این ایالت می توانند آرا پستی را تا سه روز پس از روز انتخابات در صورتی که مهر باطله تمبر پست در روز ۳ نوامبر را داشته باشند، قبول کنند.

آرا در ایالت های ویسکانسین و میشیگان باید تا روز انتخابات برسد، اگرچه دعوی قضایی در جریان است در این مورد که آیا این دو ایالت باید آرایی را که دیر می رسند، در صورت داشتن مهر باطله تمبر پست در روز سوم نوامبر، شمارش کنند یا نه.  

این گزارش در ادامه حاکی است: در شب انتخابات سال ۲۰۱۸، «مارتا مک‌سالی» نامزد جمهوریخواه ایالت آیزونا ظاهرا در مسیر پیروزی رقابت های سنا قرار داشت.

شش روز بعد ورق برگشت و وی نتیجه رقابت را به «کریستن سینما» نامزد دموکرات ها واگذار کرد، زیرا مقام های انتخاباتی صدها هزار آرا پستی را شمرده بودند از جمله آرایی که در روز انتخابات به مراکز رای گیری تحویل داده شده بود.

مقام های آریزونا ابراز امیدواری کرده اند که امسال شمارش آرا با توجه به ارتقا سطح تجهیزات سریع تر انجام شود. اما اگر رقابت نزدیک باشد، ممکن است روزها برای شمارش کامل آرا زمان نیاز باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هفته جاری برای تعیین چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور تا روز انتخابات دو ایالت دموکرات ها شمارش آرا رای گیری آرا پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر گفت:بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریع ترین زمان ممکن دارد.

وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناور‌های مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.

او از تدوین یک بسته پیشنهادی برای ارائه به طرف عراقی با هدف ایجاد رونق این خط مسافربری خبر داد.

او با اشاره به تاکید مدیران ارشد ۲ کشور ایران و عراق در نشست هفته گذشته و تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امید است خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس به صورت آزمایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود تا با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، مقدمات برای تردد گسترده زائران در ایام اربعین حسینی فراهم شود.

بنا بر اظهارات عسکری بندر خرمشهر در عرصه‌های ایمنی و حفاظت ناوگان، تجسس دریایی، یدک‌کشی، مقابله با آلودگی دریایی، حضور در مواقع اضطرار برای جست‌وجو و نجات، پشتیبانی از حوادث، ارائه خدمات پزشکی به مسافران به صورت آنلاین و دیگر موارد موردنیاز توانایی همکاری و همراهی با طرف عراقی را دارد. 

 بندر خرمشهر یکی از بنادر یازده‌گانه ایران با ۲۳۰ هکتار و به عنوان سومین بندر صادراتی غیر نفتی کشور به شمار می‌رود، دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!