Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما با انتشار اطلاعیه‌ای از اقدامات قانونی تهیه‌کنندگان برای دریافت حق خود از سهم فروش فیلم‌هایشان حمایت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از اقدامات قانونی تعدادی از تهیه کنندگان برای دریافت حق خود از سهم فروش فیلم‌هایشان حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«اتحادیه تهیه کنندگان انتظار دارد، صاحبان سالن‌های سینما در بخش خصوصی و حوزه هنری، نسبت به پرداخت حق صاحبان فیلم‌ها اقدام کنند.

از آن جا که عمده‌ طلب تهیه کنندگان مربوط به قبل از اپیدمی کرونا است، در مواردی بیش از یک سال است که این هنرمندان پولی را که تماشاگران به گیشه پرداخته‌اند، دریافت نکرده‌اند.

با توجه به افت ارزش پول ملی، این بدهکاران نه تنها باید اصل سهم صاحبان فیلم‌ها را پرداخت کنند، بلکه لازم است که نسبت به جبران ضرر و زیان ناشی از این تاخیر فاحش، اقدام کنند.

اتحادیه همچنین امیدوار است حوزه هنری به عنوان اصلی ترین بدهکار، توضیح دهد که با چه توجیه شرعی و قانونی این مبلغ  کلان را نزد خود نگه داشته است.

از سایر سالن‌داران محترم نیز توقع می رود با پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد تومان بدهی خود به سینماگران و تلافی ضرر و زیان مربوطه، وظیفه حداقلی خود را هر چه سریع تر انجام دهند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینماداران تهیه کنندگان سینما تهیه کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان