Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - - مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: مرکز ملی تبادل اطلاعات برای یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات توسعه داده شده است. مسئله‎‌ای که پیاده‌سازی دولت الکترونیکی بیش از هر چیزی نیازمند آن است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رشد دولت الکترونیکی، از مهم‌ترین مسائلی است که بارها به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملموس شدن رشد و پیاده‌سازی کامل دولت الکترونیکی نیازمند آن است که تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای ارائه خدمات، داده‎‌های خود را در دسترس سایرین قرار دهند و با استفاده از فناوری اطلاعات تسهیل در کسب‌وکار و ارائه هر چه سریع‌تر خدمت را فراهمآورند. در این میان یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها، اتصال به بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات است.
در این زمینه «مجید فولادیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق آمار موجود، با راه‌اندازی گذرگاه خدمات دولت (GSB)، سالانه حدود یک میلیارد تراکنش بین دستگاهی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می‌شود که این امر نقش بسزایی در حفظ داده‌های حریم خصوصی مردم داشته و از انتشار آن‌ها در محیط اینترنت جلوگیری می‌کند.
وی در ادامه افزود: پیاده‌سازی دولت الکترونیکی بیش از هر چیز نیازمند آن است که تمامی سازمان‌های دولتی برای ارائه خدمات خود، داده‌ها را در دسترس متقاضیان قرار دهند و با استفاده از فناوری اطلاعات، زمینه تسهیل درکسب‌وکار و ارائه هر چه سریع‌تر خدمات را فراهم کنند.
وی افزود: در این میان، یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات یک نیاز بسیار جدی است که گامی اساسی در تحقق دولت الکترونیکی به شمار می‌رود. اما تحقق این امر در گرو ایجاد بستری مناسب برای تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌ها، اطلاعات و خدمات است.
تعریف دو پروژه ملی
مدیرکل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات، مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور تأسیس شد. این مرکز ضمن به عهده گرفتن کلیه وظایف مربوط به یکپارچه‌سازی خدمات الکترونیکی، با ایجاد دو پروژه ملی باعنوان طراحی و اجرای گذرگاه خدمات دولت GSB (جهت تبادل خدمات الکترونیکی بین‌دستگاهی در بستر اختصاصی شبکه ملی اطلاعات) وگذرگاه عمومی خدمات دولت PGSB (جهت ارائه خدمات سازمان‌هایدولتی و بخش‌های خصوصی به یکدیگر در بستر اینترنت) کار خود را پیش می‌برد.
فولادیان تصریح کرد: این دو گذرگاه ارائه خدمات در مرکز ملی تبادل اطلاعات با ایجاد بستر کاملاً مجزا و تفکیک‌شده که یکی از آن‌ها بر روی شبکه اختصاصی مرکز ملی تبادل اطلاعات و دیگری بر روی اینترنت و به‌ صورت حفاظت‌شده است، تبادل خدمات دولت با مردم و کسب‌وکارها را تسهیل می‌کنند.
وی افزود: در بخش ارائه خدمات دولت به مردم و کسب‌وکارها، نیاز این بخش از اقتصاد الکترونیکی کشور با راه‌اندازی گذرگاه عمومی خدماتدولت (PGSB) به میزان قابل‌توجهی تأمین شده است. به‌طوری‌که هر یک از سامانه‌های اینترنتی می‌توانند از این به بعد از خدمات متنوع الکترونیکی دولت نظیر تأیید و احراز هویت کد ملی، آدرس پستی، شماره تلفن، خدمات استعلام شهرداری و غیره با حفظ حریم خصوصی افراد و محرمانگی داده‌های مربوط به هر شخص، بهره‌مند شوند.
وی در خصوص آخرین وضعیت مرکز ملی تبادل اطلاعات گفت که هم‌ اکنون 901 سرویس الکترونیکی بین‌دستگاهی در این مرکز در حال مبادله شدن است که در این میان 52 دستگاه به‌عنوان سرویس‌دهنده و 155 دستگاه به‌عنوان سرویس‌گیرنده در این مرکز در حال فعالیت هستند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیاده سازی دولت الکترونیکی مرکز ملی تبادل اطلاعات یکپارچه سازی اطلاعات اطلاعات و خدمات ارائه خدمات خدمات دولت داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی