Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@18:33:51 GMT

راکت‌لب پرتاب ۱۰ ماهواره مشاهده‌گر زمین را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۹۲۵۷

راکت‌لب پرتاب ۱۰ ماهواره مشاهده‌گر زمین را لغو کرد

ایتنا - پنجره پرتاب برای مأموریت «این فوکس» تا ۳ نوامبر باز خواهد بود. یک تقویت‌کننده از نوع «الکترون» مربوط به شرکت راکت‌لب آماده بود تا در روز ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) مأموریت جدید خود موسوم به این فوکس (In Focus) را از نیوزیلند پرتاب کند. اما این پرتاب متوقف شد؛ زیرا راکت‌لب می‌خواست داده‌های حسگر را بیشتر بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ده ماهواره‌ای که برای رصد و مشاهدهٔ زمین درنظر گرفته شده‌اند، باید دست‌کم چند روز دیگر صبر کنند تا بتوانند از زمین خارج شوند.
 
گفتنی است قرار بود راکت‌لب در قالب مأموریت این فوکس، مسئول ارسال تعداد ۹ ماهوارهٔ معکبی (کیوب‌ست) برای شرکت پلانت واقع در شهر سانفرانسیسکو، و همینطور یک میکرو ماهواره مربوط به شرکت ژاپنی کانن الکترونیکز باشد.
 

این شرکت بلافاصله پس از لغو پرتاب، با یک پیام توییتری اعلام کرد: «ما امروز از تلاش خودمان برای پرتاب دست کشیدیم؛ چون برخی از حسگرها داده‌هایی به ما باز می‌گردانند که باید بیشتر آنها را بررسی کنیم. ما تا روز سوم نوامبر، فرصت تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان را خواهیم داشت. لطفاً برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های مربوط به تاریخ پرتاب جدید، با ما همراه باشید! #InFocus»
 
گفته می‌شود که مأموریت این فوکس، سوار بر یک تقویت‌کنندهٔ «الکترون» و از سایت نیوزیلند پرتاب خواهد شد. این شرکت همچنین به تازگی یک بستر پرتاب جدید در جزیرهٔ والوپس واقع در ویرجینیا هم ساخته و قرار است نخستین پرتاب خود از این سایت را در ماه‌های آینده به انجام برساند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: راکت لب فضا راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟