Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداییان گفت: در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری، حدود ۲۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تثبیت و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده است.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با مدیران استانی سازمان اوقاف که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شرعا و قانونا موظف به حفظ منابع طبیعی و ملی به ویژه اراضی و املاک موقوفه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توفیقات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تثبیت اراضی کشور، تصریح کرد: در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری با مدیریت جهادی، حدود ۲۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تثبیت و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در بحث اوقاف هم اگر مدیران با یکدیگر تعامل داشته باشند می‌توان با سرعت بیشتری در بحث اراضی ملی پیشرفت به دست آورد که در این زمینه باید ابتدا سند دار کردن اراضی اوقافی را در اولویت کار قرار داد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لزوم هماهنگی بین دستگاهی در سند دار کردن اراضی اوقافی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قانون حدنگار تکلیف سازمان‌ها را روشن کرده است و اگر استانی بتواند به تکالیف قانونی خود عمل کند، سازمان ثبت اسناد و املاک در سریع‌ترین زمان ممکن اراضی را سند دار کرده و تبدیل به سند تک برگی می‌کند.

وی بر همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک و اداره اوقاف استان‌ها در رابطه با سند دار کردن اراضی اوقافی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ثبت اسناد و املاک کاداستر اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کاداستر اراضی ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اراضی کشور سند دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری

بر اساس اعلام سازمان املاک و مستغلات، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه‌ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد. 

مختاری ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

گفتنی است؛ موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران