Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک شهرک رمز ارز در اصفهان هستیم، گفت: از وزارت نفت مجوز دریافت کرده ایم تا فعالان اقتصادی اصفهان که در حوزه های پالایشگاهی و شیمیایی مشغول به کار هستند، بتوانند نفت خام را دریافت، پالایش و محصولات خود را صادر کنند.

حسن قاضی عسگر بعد از ظهر امروز (یکشنبه-۱۱ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به یک خبر خوب برای اقتصاد استان، اظهار کرد: از وزارت نفت مجوز دریافت کرده ایم تا فعالان اقتصادی که در حوزه های پالایشگاهی و شیمیایی مشغول به کار هستند، بتوانند نفت خام را دریافت، پالایش و محصولات خود را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خبر برای استانی که نقاط قوت زیادی دارد بسیار مهم است و از فعالان اقتصادی که توان پالایشگاهی دارند، درخواست می کنیم با دریافت و خرید نفت خام و تصفیه و صادرات آن به کشورهای همجوار همچون عراق و افغانستان اقدام کنند تا خون تازه ای در اقتصاد استان جریان یابد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، این پیشنهاد برای نخستین بار از سوی استان اصفهان به وزارت نفت منعکس شد که با موافقت و دستور آقای زنگنه- وزیر نفت این مصوبه به استان ابلاغ شد.

وی گفت: فعالان اقتصادی وقتی نفت خام را دریافت می کنند با توجه به اینکه برش های مختلفی دارد، می توانند آن را بنزین، گازوئیل، نفت کوره و ... تبدیل کنند، همچنین برخی فعالان اقتصادی می توانند ترکیبات سنگین نفت خام همچون مازوت را که ارزش صادراتی چندانی ندارد را، تصفیه کنند.

قاضی عسگر تاکید کرد: اینکه وزارت نفت پذیرفت که به غیر از این وزارتخانه، دیگران نیز به حوزه نفت ورود پیدا کنند، بسیار ارزشمند است؛ از سوی دیگر ما به دنبال نفت فروشی مدرن هستیم و فعالان اقتصادی می توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در اصفهان

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص اولویت های جدید سرمایه گذاری استان با توجه به اینکه امروز حوزه گردشگری کشور متاثر از آثار منفی کرونا قرار گرفته است، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز به منچستر ایران معروف است، بنابراین اکنون با احداث شهرک صنایع کارگاهی پوشاک، کیف و کفش، به دنبال احیای این پیشینه هستیم تا از این طریق و با ایجاد زنجیره تولید، ارزش افزوده کسب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در اصفهان در دهه فجر امسال خبر داد و تاکید کرد: برگزاری این جشنواره می تواند به سیاست توسعه صنعت پوشاک، کیف و کفش اصفهان کمک کند.

وی همچنین در خصوص شهرک طلا اصفهان، گفت: خوشبختانه هفته گذشته احداث شهرک طلا و جواهر اصفهان در شورای برنامه ریزی استان مطرح و مصوب شد و اتحادیه طلا و جواهر متولی طرح است تا آن را به سرانجام برساند.

سیاست استان توسعه صنایع کم آب بر و سبز است

وی یکی دیگر از پتانسیل های سرمایه گذاری استان را ایجاد شیمی پارک ها با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال ایجاد شیمی پارک در حوزه صنعت و معدن هستیم.

قاضی عسگر تاکید کرد: امروز سیاست استان توسعه صنایع کم آب بر و سبز و سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد یک شهرک رمز ارز در ناحیه صنعتی فریدن هستیم و سرمایه گذار آن نیز مشخص است، گفت: در نظر داریم تمام صنایعی که با رمز ارز در ارتباط هستند در این محل مستقر شوند و اقدام به تولید ارزهای مجاز همچون بیت کوین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در پی ایجاد صرافی رمز ارزی برای تبدیل آن هستیم، ادامه داد: به دنبال این سیاست تولید دستگاه های ماینر را در دستور کار داریم و به دنبال ایجاد پول هستیم.

وی تصریح کرد: البته مسئولان کشور برای تولید رمز ارزها باید مشوق هایی همچون برق ارزان قیمت را برای توسعه تولید ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند.

به دنبال گردشگری ایمن در اصفهان هستیم

قاضی عسگر همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در خصوص آسیب حوزه گردشگری اصفهان از کرونا، گفت: امروز گردشگری بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران از ناحیه کرونا دچار آسیب شده است، اما در همین شرایط کشوری همچون ترکیه با توسعه گردشگری ایمن، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ما نیز می توانیم گردشگری ایمن را در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی در اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: اکنون به دنبال طرح توسعه گردشگری ایمن هستیم و در این خصوص در انتظار مجوز از ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه امروز صادرات اولویت نخست کشور است و برای نجات اقتصاد راهی به غیر از صادرات نداریم، گفت: به همین منظور به دنبال برطرف کردن مشکلات حوزه صادرات هستیم.

اصفهان های منطقه در صادرات محصولات کشاورزی است

وی در ادامه کارگو ترمینال را یکی دیگر از پتانسیل های صادراتی استان برشمرد و افزود: تاکنون ۲۴۰۰ تن محصول کشاورزی از کل کشور از محل کارگو اصفهان صادر کرده ایم و امروز نیز به دنبال توسعه صادرات از این مسیر هستیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه کارگو اصفهان هفته ای چهار پرواز دارد، تصریح کرد: امروز اصفهان به هاب منطقه در صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

وی همچنین در خصوص برخی مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور این است که نمی توانیم با دنیا تعامل داشته باشیم.

سیاست اشتباه سرکوب نرخ ارز و کالاها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پیش از تشدید تحریم ها بسیاری از مشکلات و خطاهای اقتصاد کشور در سایه صادرات نفت پنهان می شد، ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مشکلات کشور طی چهار دهه گذشته سرکوب نرخ ارز و کالاها بود در حالیکه باید به سمت سیاست های اصولی حرکت می کردیم.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا همانند ایران یارانه ها را مستقیم به مردم نمی دهند، این یارانه به بخش تولید داده می شود، گفت: متاسفانه سازوکارها به نحوی پیش رفته که نسبت به توزیع اشتباه یارانه ها عمل کردیم، اما باید توجه داشت که توسعه کشور یک شبه اتفاق نمی افتد و امروز نیاز به جنگیدن داریم.

به گفته قاضی عسگر، امروز باید از تجربه دنیا در مدیریت درست اقتصاد استفاده و بهترین راه را انتخاب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري نفت گردشگري صنعت کروناویروس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان فعالان اقتصادی دنبال ایجاد گردشگری ایمن رمز ارز قاضی عسگر وزارت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه گفت: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از آستان‌نیوز‌، احسان جلایر در بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه «میراث آینده» که به منظور معرفی اقدامات، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است، درباره شکل‌گیری این منطقه اظهار کرد: ایده شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 1372 بیان شد و همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد- سرخس- تجن در اردیبهشت 1375 با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه بیش‌از 70 کشور راه‌اندازی شد.

تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای

او با اشاره به نقاط قوت این منطقه خاطرنشان کرد: تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای، وابستگی به آستان قدس رضوی و داشتن نیروهای متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی، قابلیت ارائه خدمات لجستیکی و تولیدی به صورت شبانه‌روزی، اتصال به نقطه سفر مرزی از لحاظ جاده‌ای و ریلی و نزدیک بودن به کشورهای حوزه CIS برخی از این موارد به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، یکی از اقدامات مهم این منطقه را بهره‌برداری از فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی عنوان کرد و افزود: ساخت این پارک از سال 1396 در زمینی به مساحت 9 هکتار آغاز شد و با 910 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید.

توسعه ظرفیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی

او انعقاد تفاهم‌نامه با MFA؛ شرکت بزرگ حمل‌ونقلی در ترکیه را از دیگر اقدامات مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و گفت: این شرکت یکی از 4 شرکت دارای مجوز ترانزیت از مسیر ایران است.

جلایر ادامه داد: شرکت MFA از سال 1400 تاکنون، همکاری‌های مشترکی در حمل کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه و روسیه به ترکیه و اروپا، تامین واگن‌های مورد نیاز و ایجاد مزیت رقابتی حمل از مسیر سرخس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب داشته است.

او یادآور شد: سال 1400 نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تجاری ایرانیان در روسیه به منظور استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تامین نیازهای کالایی روسیه از تولیدات استان و توسعه روابط حمل‌ونقلی با اولویت ترانزیت با این منطقه منعقد شد.

ایجاد سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایع

جلایر درباره سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایعِ منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز تصریح کرد: این سایت با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و با تزانزیت سالیانه 600 هزار تن در حال ساخت است که پس از اجرا موجب ایجاد درآمد مستقیم 60 میلیون دلاری و غیرمستقیم 175 میلیون دلاری و نیز درآمد سالانه یک و نیم میلیون دلاری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سایت تخصصی ترانشیپ می‌توان ایجاد زنجیره ارزش ترانزیت مشتقات نفتی از ترکمنستان به میرجاوه و بندر عباس را نام برد.

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه اظهار کرد: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است.

او ادامه داد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU(واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث شده است.

جلایر، ایجاد سایت تخصصی کانتینری با ظرفیت 10 سالانه میلیون تن، ایجاد مرکز بین‌المللی تهاتر کالا، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تسریع و تسهیل در راه‌اندازی کریدور شرق به غرب را از دیگر ویژگی‌های مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب