Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: قاچاق یکی از موانع در مسیر توسعه اشتغال و تولید داخلی است که باید با این پدیده مذموم به‌طور جدی مقابله شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز از جمله عواملی است که ناآرامی در حوزه اقتصاد کشور را به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان شعار "جهش تولید" را راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد و دولت و رئیس جمهور نیز بر این موضوع تأکید دارند از این رو نیازمند فعالیت‌ها و اقداماتی‌ موثر در جهت حمایت از اشتغال و افزایش تولید هستیم.

زارع با اشاره به ضرورت تبیین اسلام ناب محمدی ابراز داشت: از آنجا که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان برگزاری جشن‌های هفته وحدت وجود ندارد لذا لازم است که در اجتماع خانوادگی، اسلام ناب محمدی را که بر پایه اتحاد، برادری و اخوت است تبیین کنیم.

مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در گیلان وجود نداردتوزیع 10 هزار تُن مرغ در بازار گیلان؛ جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان به 9.1 میلیون قطعه رسید640 تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان گیلان توزیع می‌شود

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه معاندان نظام اسلامی همواره درصدد شایعه‌پراکنی در راستای کمبود کالا در بازار هستند خاطرنشان کرد: این حرکات و جریانات منفی در جهت حفظ ثبات باید مدیریت شود.

استاندار گیلان به اهمیت تلاش‌ها و هم‌افزایی مردم و مسئولان در پیشبرد امور اشاره کرد و افزود: قاچاق یکی از موانع در مسیر توسعه اشتغال و تولید داخلی است که باید با این پدیده مذموم به‌طور جدی مقابله شود و این اقدامات مقابله‌ای نیز استمرار داشته باشد.

زارع ضمن قدردانی از تلاش و فعالیت‌های انجام شده در حوزه کشف کالای قاچاق بیان کرد: در رابطه با فعالیت سامانه هوشمند بارنامه برخط وانت بارها باید شاهد اجرای هرچه بهتر این طرح و قرارگرفتن استان در جایگاه برتر کشوری و همچنین تبلیغاتی موثر برای دریافت کارت هوشمند ناوگان از سوی رانندگان متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده‌ای باشیم‌‌.

به گزارش تسنیم، در این نشست رئیس سازمان صمت استان گزارشی از تکمیل استقرار و بهره‌برداری از سامانه جامع گارانتی ارائه کرد و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گزارشی از تکمیل و بهره‌برداری از سامانه هوشمند بارنامه برخط وانت بارها ارائه داد.

در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به‌منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارهای فعال در جاده‌های برون شهری، سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی شد.

پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش، مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود.

رانندگان وانت بارهای متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده‌ای، می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سامانه اینترنتی به نشانیwww.Rmto.ir  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود و ناوگان مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است