Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|تهیه گزارش از فعالیت‌های کمک‌های مومنانه در ایام شیوع ویروس کرونا و پس از آن به یکی از برنامه‌های مهم این روزهای ما تبدیل شده است تا ضمن بیان مشکلات و معضلات این روزهای کرونایی، فعالیت گروهها و افرادی که تاکنون کمتر دیده شده‌اند؛ بازگو شود و جامعه به سمت خیرات و مبرات و کمک‌های مومنانه سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۹ ماه از ظهور و بروز ویروس یکه‌تاز بیماری کرونا می‌گذرد؛ روزهایی که با ترس و دلهره برای همه ما سپری شد و می‌شود و در این بین این روزها با پشت سر گذاشتن اولین ماه از فصل پاییز و حالا که هوا کمی سردتر می‌شود؛ تعداد جانباختگان این بیماری با رقم‌های بی‌سابقه همه ما را نگران‌تر کرده است.

با یکه‌تازی ویروس کرونا و با قرار گرفتن در صدر بیماری‌های جهان، همچنان به گفته کارشناسان بهداشت و درمان، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک تنها راه مقابله با این ویروس کوچک اما مهلک است.

با نگاهی گذرا به ۹ ماه گذشته و برگشت به دوران شیوع کرونا و ایجاد اضطراب و وحشت در بین آحاد جامعه به فاجعه بودن این ماجرا پی می‌بریم و اینکه در این مدت چه تعداد از دوستان و آشنایان و بستگان جلوی چشم ما از دنیا رفتند و ما این روزها از حضورشان بی‌بهره‌ایم؛ موجب می‌شود که همچنان رعایت نکات بهداشتی اولویت کاری ما باشد.

در این بین بودند خیران، مردم و مؤسساتی که در دوران شیوع کرونا و اوج آن از پای ننشستند و همچنان در خط مقدم باقی ماندند و تلاش کردند تا با تهیه و تولید ماسک و گان برای پرسنل بیمارستانی و بیماران کمک‌کار مردم در دوران کمبود ماسک و گان باشند.

 

با شیوع  ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، تقریباً موسسات آموزش عالی در سراسر دنیا آموزش‌های حضوری خود را پایان دادند و تعامل با دانشجویان را به فضای مجازی و ارتباطات غیرحضوری خلاصه کردند؛ اما در این بین بودند دانشجویانی که عشق به هم‌نوع آنان را از فضای دانشگاه دور نکرد و زیر سایه کرونا خدمت به هموطنان را در دستور کار قرار دادند.

دانشجویان جهادگر دانشگاه آزاد بهشهر، یکی از ده‌ها، صدها و هزاران گروهی بودند که در دانشگاه، مؤسسات و مراکز مختلف زندگی زیر سایه کرونا را با عشق به هم‌نوع تجربه کردند تا دستاوردی برای مقابله بیشتر و محکم‌تر با کرونا باشد.

بارها و بارها شنیده‌ایم که مقابله با بحران تنها سهم دولت نیست و در صحنه‌های مختلف باید دست به دست هم داد و با یاری رساندن به هموطنان از بحران‌ها خارج شد و این بار تعدادی از دانشجویان جهادی  در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و در صحنه حاضر شدند تا در کنار مسؤولانی که دغدغه خدمت دارند، با حضور مثبت خود در مبارزه با ویروس کرونا نقش آفرینی کنند.

مهربانی برای این دانشجویان تنها در کنار هم بودن نیست و درک از زندگی و کمک به دیگران تنها در درس و کتاب خلاصه نمی‌شود؛ همین که یاری‌گر مسلمانی باشند و گره‌ای باز کنند و کمک‌کار نیازمندی در دوران کرونا که نیازمند یک ماسک است؛ باشند؛ عشق دارند.

سیدابوالفضل حسینی کارکمی یکی از دانشجویان فعال دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر است که با شیوع و گسترش ویروس کرونا در میان مردم حضور یافت و در یاری رساندن به مردم شتاب گرفت و با همراهی و همکاری دیگر دانشجویان این دانشگاه و همراهانی که همراهی‌شان کردند در دوران اوج کرونا در کنار مردم ماندند تا یاری‌گر باشند.

وی که خود مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر است در رابطه با کرونا و خدمات‌رسانی در این دوران به خبرنگار فارس می‌گوید: در دوران کرونا نمازخانه دانشگاه تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد و خواهران فعال ما در این راستا با تمام توان پای کار حاضر شدند و با تولید ماسک به قطع زنجیره ویروس کمک کردند.

وی افزود: ویروس کرونا هست و وجود دارد و نمی‌توان منکر این مسأله شد و کرونا از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و در کمین ما و اعضای خانواده‌های ماست و نباید از آن غفلت شد و باید همه با هم تلاش کنیم تا با روشنگری، اطلاع‌رسانی به موقع و کمک‌رسانی به یکدیگر بر آن غلبه کنیم.

 

می‌گوید از همان ابتدای شیوع کرونا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با تشکیل کمیته مبارزه با کرونا اقدامات گوناگونی از تولید ماسک تا خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها را بر عهده گرفتند.

حسینی‌کارکمی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر همزمان با شیوع کرونا همچون همه پای کار بود و در کنار مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا در میدان حاضر شد و با کمک خیران و دانشجویان، کارگاه تولید ماسک و گان راه‌اندازی و ۶ هزار گان و ماسک تولید و روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرد.

 

وی با اشاره به ورود ۱۰ نیروی خانم و ۱۰ نیروی آقا از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر برای تولید ماسک و گان خاطر نشان کرد: در دورانی که همه ما ترس از ویرو کرونا در دل و جان مان بود و هراس از این بیماری در بین خانواده‌ها همچون وبا و سل بود؛ دانشجویان جهادی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر جانانه وارد میدان شدند تا در راستای کمک به هم نوعان تلاش کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر اظهار کرد: این روزها که اوج دوباره ویروس کرونا را با هم تجربه می‌کنیم؛ براساس اعلام کارشناسان و کادر درمان، کنترل وضعیت فعلی تنها و تنها توسط خودمان و با رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک امکان‌پذیر است و باید در این راستا تلاش شود.

وی گفت: اگرچه این روزها روند تولید ماسک توسط دانشجویان به اتمام رسیده است و به نوعی شاهد اشباع شدن مردم از ماسک هستیم؛ اما نباید از کمک به مردم و همنوعان‌مان غافل شویم و کمک مؤمنانه راهی محکم و مطمئن برای کمک به مردم نیازمند، کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کروناست.

حسینی ادامه داد: اکنون هم کمک‌های مومنانه در اولویت کار جهادگران دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر قرار گرفته است و با همکاری دانشگاه تاکنون ۵۰ سبد معیشتی به ارزش هر سبد ۲۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: در دوران شیوع کرونا کارگاه‌های تولید ماسک و گان با همکاری گروه جهادی برادران و خواهران برپا شد و قریب به ۶ هزار ماسک به صورت کاملا بهداشتی و مطابق با استاندارد‌های تعریف شده تولید و به صورت کاملا رایگان در مراکز پر خطر، خصوصا مراجع کنندگان به بیمارستان‌ها توزیع شد و تلاش کردیم تا با تولید محتوای آموزشی و بهداشتی برای افزایش آگاهی میان مردم گام برداریم.

 

به گزارش فارس، ویروس یکه‌تاز و عالم‌گیر کرونا، این روزها به بزرگ‌ترین چالش بشریت تبدیل‌شده است و اگر چه سیاست پیشگیری از ابتلا به کرونا به صورت کج دار و مریض و با آزمون‌وخطا پیش می‌رود؛ اما می‌توان در کنار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، صبر و شکیبایی را در دستور کار قرار داد و با انجام اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس، به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید ماسک و گان دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر تولید ماسک و گان ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز