Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@02:46:46 GMT

دفاع مقام آمریکایی از دزدی دریایی به بهانه ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۰۱۶۰

دفاع مقام آمریکایی از دزدی دریایی به بهانه ایران

ایسنا: کال براون، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی ادعا کرد: تابستان گذشته نظام ایران تلاش کرده بود با تهیه بنزین، به ماشین سرکوب نیکولاس مادورو سوخت‌رسانی کند. وزارت دادگستری در حال فروش این محموله است و ۴۰ میلیون آن را به بودجه قربانیان تروریسم مورد حمایت حکومت‌ها اهدا می‌کند. این عدالتی ملموس و خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد که محموله‌های سوختی که در دریا به بهانه تعلق آن به ایران، سرقت کرده بود، به قیمت ۴۰‌ میلیون دلار به فروش رسانده است. آمریکا در ماه اوت ۱.۱ میلیون بشکه سوخت را با این بهانه که متعلق به ایران است و به سمت ونزوئلا می رود، توقیف کرد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: "دزدان دریایی کاراییب" علنا با آنچه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند. فقط یک نکته، همانطور که قبلا هم گفته‌ایم: این محموله متعلق به ما نبوده است. اما در هرصورت قطعا نفت شخص دیگری به سرقت رفته است.

او وشت: هیچ متمدنی، به دزدی افتخار نمیکند. به رژیم یاغی ایالات متحده: [بر خلاف ادعاهایتان] ابزارهای اعمال فشار شما هر روز در حال محدودتر شدن هستند، این درحالی‌است که در مورد انتخاب‌های ایران کاملا برعکس است. کافی است از مشاور امنیت ملی رابرت اوبراین بپرسید!

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام آمریکایی سوخت سرقتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم